Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-27@22:37:46 GMT

کتاب انسان و محیط زیست در مدارس قزوین تدریس می شود

تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۸۹۶۴۶۱

کتاب انسان و محیط زیست در مدارس قزوین تدریس می شود

قزوین- مدیرکل محیط زیست استان قزوین گفت: کتاب انسان و محیط زیست در مدارس استان قزوین تدریس می شود و همکاری لازم برای تهیه محتوای آموزشی با مباحث محیط زیستی صورت می گیرد.

سیاوش شمسی پور در گفتگو با خبرنگار مهر اظهارداشت: کتاب انسان و محیط زیست با حضور کارشناسان و مسئولین ادارات حفاظت محیط زیست استان قزوین و سرگروه آموزشی اداره کل آموزش پرورش جهت تاثیرگذاری هرچه بیشتر  مورد بررسی قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قزوین تصریح کرد: در جلسه ای که با حضور مسئولان واحدهای ذیربط و سرگروهای استانی کتاب انسان و محیط زیست و شهرستانی برگزار شد خوشبختانه از ورود محیط زیست به نظام آموزشی کشور در قالب کتاب انسان و محیط زیست ابراز خرسندی می کنیم و این اداره اهتمام خود را برای اثر بخشی هرچه بیشتر آموزش این کتاب در بین دانش آموزان و دبیران گرانقدر بکار خواهد بست و در این راستا تهیه محتوای کمک آموزشی برای دبیران و برگزاری آموزش های ضمن خدمت برای آنان و همچنین پیگیری نظام آموزشی فعال برای دانش آموزان و توجه به فعالیت ها و یافته های دانش آموزان در حین آموزش و استفاده از خلاقیتهای دانش آموزان را در این راستا موثرخواهد بود.

وی یادآورشد: آموزش و پرورش به منظور ارتقای دانش و مهارت های دبیرانی که این کتاب را تدریس می کنند دوره های آموزش ضمن خدمت برنامه ریزی شده و از دی ماه به اجرا خواهد گذاشت و کارشناسان حوزه های مختلف  اداره کل حفاظت محیط زیست استان نیز در برنامه های آموزش و تدریس مباحث پسماند و تنوع زیستی این دوره ها با آموزش و پرورش همکاری لاز م را خواهند داشت.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قزوین افزود: با اعلام زمان قطعی برگزاری آموزش های ضمن خدمت مربوط به کتاب انسان و محیط زیست و سرفصل های آموزشی، اداره کل حفاظت محیط زیست مدرسین این دوره را تامین خواهد کرد.

شمسی پور تصریح کرد: در راستای حمایت از فعالیت های زیست محیطی در مدارس و واحد های آموزشی مقرر شد کارت هایی با عنوان محیط یار دانش آموزی از طریق اداره کل حفاظت محیط زیست تهیه و با درج شرح وظایف دانش آموزان محیط یار در اختیار دانش آموزان پایه یازدهم قرار گیرد.

وی بیان کرد: به منظور ارتقای اثر بخشی مباحث کتاب انسان و محیط زیست اداره کل حفاظت محیط زیست استان همکاری لازم را با اداره کل آموزش و پرورش استان جهت بازدید دبیران و دانش آموزان از مناطق تحت مدیریت و موزه تنوع زیستی انجام خواهد داد.

شمسی پور همچنین افزود: محتوای کمک آموزشی متناسب سرفصل های کتاب از سوی اداره کل حفاظت محیط زیست تهیه خواهد شد و جهت توزیع آن از طریق سرگروه در بین دبیران مدرسان کتاب ارائه می شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قزوین اضافه کرد: امیدواریم با این اقدامات بتوانیم در فرهنگسازی جامعه اثرگذار باشیم و موجب کاهش آلودگیهای زیست محیطی و افزایش فرهنگ حفظ محیط زیست شویم.        

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۹۶۴۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روایت یک معلم درحوزه تدریس به دانش آموزان خاص

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکزاصفهان؛ میر حافظ حسینی که از سال ۱۳۹۲ تا کنون به دانش آموزان نابینا آموزش می‌دهد با برجسته سازی وسایل آموزشی ازجمله وسایل ریاضی و جغرافیا و علوم زمینه آموزش ساده را برای دانش آموزان نابینا فراهم کرده است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی


این معلم پرتلاش در جشنواره جایزه معلم بهمن سال ۱۴۰۲ در تهران برگزیده شد.

دیگر خبرها

  • جشنواره «الف تا» فرصت بکر پرورش ایده های خاص مدارس است
  • برگزاری مسابقه نقاشی و جمع آوری زباله در شهر همدان
  • لزوم یادآوری اهمیت صنعت بازیافت از طریق آموزش/ سوخت‌ مازوت برای کره زمین سمّ است
  • روایت یک معلم درحوزه تدریس به دانش آموزان خاص
  • لزوم نهادینه کردن علم محیط زیست در کنار سایر علوم برای دانش‌آموزان
  • آشنایی دانش آموزان مهابادی با آموزه های زیست محیطی
  • برگزاری کلاسهای آموزش محیط زیست در ارومیه
  • واکنش صحرایی به گزارش مهر/ ۱۰ امتیاز در رتبه بندی دانشجو معملمان
  • زمین توان پذیرش رفاه مصنوعی را ندارد
  • آموزش تفکیک پسماند به بیش از ۱۰۰۰ دانش‌آموز پیش‌دبستانی در اصفهان