Web Analytics Made Easy - Statcounter

آقای مرادنیا، انتصاب افراد سیاسی در پست های اجرایی می تواند تبعات نگران کننده‌ای را در پی داشته باشد؛ برای مناصب سیاسی لازم است از سیاسیون استفاده شود اما چه لزومی دارد که سیاسیون انتخاباتی وارد مدار مدیریتهای اجرائی استان شوند؟!

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از کرد تودی،  ما زیاران چشم یاری داشتیم، امیدوارم غلط نباشد آنچه که می پنداشتی!

 

در آغازین روزهای حضور مهندس مرادنیا بعنوان استاندار کردستان بود که مردم بسیار امیدوار به وعده‌های ایشان در ارتباط با انتصاب مدیران براساس شایسته سالاری و دوری جستن از خط و خطوط های سیاسی و جناحی شدند اما اینک گویا آن همه وعده و وعید تنها سرابی بیش نبوده است؛ همه ما بر این امر واقفیم که استاندار کردستان فردی توانمند و کارآفرینی ممتاز در سطح ملی و جهانی می باشند و بازگشت مجددشان به سرزمین مادری خویش تنها از سر دلسوزی و به جهت خدمتگذاری به این مردم خواهد بود اما داستان اتصاب فعلی مدیران در این استان هم سردراز دارد و هم پشت پرده های دردناک!

 

 متاسفانه زمزمه‌هایی به گوش می‌رسد که تیم قبلی و کاندیداهای استاندار شدن دقیقا برای مدیریت جدید استان تصمیم گیری می کنند، تیمی که با وصف محبت‌های بسیار استاندار قبلی به آنها اما  اجازه ندادند مهندس زاهدی با آن همه تجربه و توانایی موفق عمل کند؛ حال داستان چه شده است که همه اینان دلسوز و خیرخواه مهندس مرادنیا شده اند؟! بدون شک با توجه به انتصابات اخیر در مدیریتهای ستادی استانداری هیچگونه بویی از رعایت اصول شایسته سالاری در این دو انتصاب دیده نمی شود! برای پست حساسی مانند مدیرکل روابط عمومی استانداری، گماشتن فردی با مدرک شیمی و بدون داشتن رزومه‌ای در حوزه رسانه تنها به صرف اینکه پدرش اصلاح طلب بوده و سرپرستی چند روزنامه اصلاح طلب را داشتن یا اینکه چند صباحی معاونت جوانان یک سازمان را داشتن آن هم اقدام عملی و کارساز را غیر از تشکیل جلسات متعدد و رنگارنگ از ایشان ندیدیم؛ پس این هم یعنی تکرار شدن تراژدی انتصاب مدیران ناکارآمد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 کاش در انتصاب مدیران هم آزمونی برگزار می گردید تا شایستگان نیز در این آزمون خود را محک می زدند یا اینکه انتصاب فردی آموزش و پرورشی بعنوان مدیرکل حوزه اجتماعی استانداری تنها به دلیل رئیس یک حزب اصلاح طلب بودن، یعنی دهن کجی به تمامی معضلات و مشکلات اجتماعی موجود در استان؛ آیا واقعا این فرد آنقدر در حوزه اجتماعی توانمند و دارای روزومه قوی است که بتواند مشکلات گسترده در این حوزه را سر و سامان دهد؟ متاسفانه این فرد نه تنها توانمند در این حوزه نیست بلکه تنها با هدف حفظ تیم قبلی استانداری و به توصیه هم حزبیهایش وارد این عرصه شده است.

 

 چرا نباید به نیروهای استانداری و وزارت کشور اعتماد کرد؟ آیا در میان این همه نیروی متخصص و متعهد وزارت کشور فردی را نمی توان یافت که بتواند سکان این دو اداره ستادی استانداری را در دست بگیرد؟ چرا باید استانداری حیاط خلوت نیروهای وارداتی آموزش و پرورش به صرف حزبی بودن شود؟! آیا این جنس انتصابات از آموزش و پرورش در استانداری  توهین آشکار به خیل عظیم نیروهای پرتلاش وزارت کشور در استان  نیست؟ پس با این حساب استانداری کردستان دقیقا شده است محل تاخت و تاز افراد درون ستادی شاغل در آموزش و پرورش!

 

 آقای مهندس مرادنیا گویا امروزه افرادی برای مدیریتهای استان تصمیم گیری می کنند که در دوره قبل هم تصمیم گیرنده بودند! ای کاش روزی کتاب خاطرات مهندس زاهدی استاندار قبلی در کردستان چاپ می شد تا مردم رمان دردناک ایشان را مطالعه می کردند که همین دوستان چه بلایی برسر ایشان آوردند!

 

آقای مرادنیا، امیدواریم آنچه را که در مورد انتصابات حضرتعالی در دو حوزه یاد شده به گوش می رسد فقط یک خواب و خیال و یا توهم  باشد هر چند دیدن و شنیدن آن حتی در خواب هم چندش آور است؛ استاندار مردمی استان، لطفا وعده های خویش و آن همه توصیه جدی  وزیر ارزشی کشور به استانداران را  در مورد انتصاب شایستگان به دور از حب و بغض سیاسی را عملیاتی کنید چرا باید باز هم افراد پرحاشیه سکان مدیریتها را در دست بگیرند؟! اجازه ندهید آن همه امید مردم به حضرتعالی به یاس و ناامیدی تبدیل شود !

 

آقای مرادنیا بنده فردی با داشتن شغل آزاد اما دارای  گرایش اصلاح طلبی می باشم، تنها فریادم از بهر خیرخواهی و گوشزد کردن خطر جمع شدن افراد منفعت طلب در دایره شماست که  متاسفانه هنوز ردپای منفعت طلبان بی خاصیت کردستان در تحمیل مدیران ناکارآمد به حضرتعالی به وفور دیده می شود؛ دقیقا با مصاحبه سفر مریوان و اولین  برنامه تلویزیونی شما کاملا منافات دارد.

 

آقای مرادنیا، حضرتعالی بومی این استان هستید قطعا به همین دلیل مردم بیشتر از هر فردی دیگر در آینده در مورد شما قضاوت خواهند کرد زیرا عملکرد مثبت شما یعنی اعتماد بیشتر نظام به بومیهای استان، پس لطفا در زمین بازی منفعت طلبان توپ نزنید زیرا زاهدی چنین کرد و امروزه خود همین منفعت طلبان از ایشان بدگویی خواهند کرد.

 

آقای مرادنیا، توجه ویژه شما به قشر عظیم بانوان استان که همگی بانوانی متعهد متخصص و فرهیخته هستند قابل ستایش و ستودنی است اما آیا انتصاب یک بانو بعنوان فرماندار مرکز استان شائبه انتخاباتی بودن این انتصاب را ایجاد نخواهد کرد؟!

 

آقای مرادنیا، انتصاب افراد سیاسی در پستهای اجرایی می تواند تبعات نگران کننده‌ای را در پی داشته باشد؛ برای مناصب سیاسی لازم است از سیاسیون استفاده شود اما چه لزومی دارد که سیاسیون انتخاباتی وارد مدار مدیریتهای اجرائی استان شوند؟!

 

سخن پایانی؛ جناب مرادنیا، اخلاق نیک و تواضع‌مندانه حضرتعالی جای بسی مباهات دارد، اما بدان که مردم کردستان تشنه تغییرات در مدیریتها هستند لطفا بدون توجه به بومی و غیربومی بودن افراد، شایستگان و افراد توانمند را در پستهای کلیدی و اجرایی استان  انتصاب کنید زیرا بزرگترین ملاک سنجش و قضاوت مردم همان خدمات صادقانه و دلسوزانه مدیران هست نه توجه به شناسنامه افراد!

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۹۸۸۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمایشگاه خوداتکایی دانش‌آموزان کردستان برپا شد

نمایشگاه خوداتکایی دانش‌آموزان مدارس شبانه‌روزی کردستان در عرصه تولیدات دستی و کشاورزی در سنندج برپا شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، حجت‌اله موسوی پیش‌از ظهر امروز در نشست مطبوعاتی با خبرنگاران اظهار داشت: دو برنامه بزرگ در استان کردستان در حال برگزاری است که یکی از آن‌ها، برپایی نمایشگاه طرح خود اتکایی دانش‌آموزان مدارس شبانه‌روزی استان کردستان است که عصر امروز در محل نمایشگاه‌های دائمی سنندج افتتاح و به مدت سه روز دایر می‌شود.

وی گفت: دانش‌آموزان مدارس شبانه‌روزی کردستان در قالب یکصد غرفه، تولیدات کشاورزی و دستی خود مبنی بر محصولات بومی، را در معرض دید بازدیدکنندگان و علاقمندان قرار داده‌اند.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش کردستان افزود: این نمایشگاه با هدف ترویج روحیه کارآفرینی بین دانش‌آموزان، آشنایی دانش‌آموزان با مهارت‌های بومی محلی و تحقق شعار سال مبنی بر جهش تولید با مشارکت مردم برپا شده است.

وی با بیان اینکه در بحث گرایش به شاخه نظری در استان وضعیت مطلوبی نداریم تصریح کرد: در حاشیه این نمایشگاه دو میز به منظور هدایت تحصیلی دانش‌آموزان به سمت رشته‌های هنرستان‌ها برپا و به سوالات دانش‌آموزان و خانواده‌ها پاسخ داده خواهد شد.

موسوی همچنین به برپایی غرفه هوش مصنوعی و آموزش‌های دیجیتال اشاره و اظهار کرد: این غرفه نیز زمینه توانمندی دانش‌آموزان را در عرصه دیجیتالی به نمایش می‌گذارد و امیدواریم مورد بازدید خانواده‌ها قرار بگیرد.

معاون آموزش و پرورش کردستان از برگزاری همایش کشوری مدیران مدارس شبانه‌روزی دوره دوم متوسطه نظری در استان خبر داد و اظهار کرد: این همایش به مدت سه روز با حضور مدیرانی از وزارتخانه در سنندج برگزار می‌شود.

به گزارش تسنیم؛ نمایشگاه خوداتکایی دانش‌آموزان مدارس شبانه‌روزی استان از امروز تا دهم اردیبهشت ماه جاری در محل نمایشگاه‌های دائمی سنندج از ساعت 3 ظهر تا 10 شب در معرض بازید مردم خواهد بود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • دوره آموزشی مدیران دبیرستان‌های شبانه‌روزی غرب کشور در سنندج
  • مهر۱۴۰۳ کمبود معلم نداریم/توجه به مدرسه سازی اولویت آموزش و پرورش
  • پایان چالش کمبود معلم از مهرماه امسال
  • اردو‌های جهادی، گام‌هایی استوار در مسیر محرومیت‌زدایی
  • ضرورت بازنگری حریم عمارت خسروآباد سنندج
  • برپایی نمایشگاه خوداتکایی دانش‌آموزان مدارس شبانه‌روزی کردستان
  • مسمومیت ۱۰ نفر بر اثر مصرف قارچ سمی در کردستان
  • سنجش ۲۴هزار نوآموز در کردستان
  • نمایشگاه خوداتکایی دانش‌آموزان کردستان برپا شد
  • کاهش عجیب بودجه آموزش و پرورش در سال ۱۴۰۳