Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-06@22:11:24 GMT

۴۳۰ هکتار بافت فرسوده ورامین نوسازی می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۹۰۲۸۲۰

۴۳۰ هکتار بافت فرسوده ورامین نوسازی می‌شود

شهردار ورامین با اشاره به وجود ۴۳۰ هکتار بافت فرسوده شناسنامه‌دار در ورامین گفت: برای تکمیل نوسازی آن‌ها بسته‌های تشویقی مناسبی در نظر گرفته شده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ورامین، حسین دهقان امروز در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان ورامین که با حضور مدیرکل بحران استان تهران، معاون اداری مالی جمعیت هلال احمر استان تهران و دیگر رؤسای ادارات در سالن جلسات فرمانداری برگزار شد، با اشاره به وضعیت ساختمان مدیریت بحران ورامین اظهار داشت: ساختمان مدیریت بحران نیاز مهّم شهرستان است، که در حال حاضر در اختیار نیروی انتظامی قرار دارد و باید به مدیریت بحران واگذار شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ضمن اشاره به آمادگی ورامین برای ایچاد پارک اضطراری ادامه داد: آمادگی لازم برای ایجاد پارک اضطراری را داریم که اگر 40 یا 50 هکتار زمین در اختیار ما قرار بگیرد آن را آماده می‌کنیم.

شهردار ورامین تصریح کرد: از 2765 هکتار محدوده خدماتی شهرستان ورامین، 430 هکتار بافت فرسوده داریم که شناسنامه‌دار هستند و نوسازی آن‌ها در برنامه شهرداری قرار دارد که برای تکمیل آن نیز بسته‌های تشویقی در نظر گرفته شده است.

50 درصد تخفیف برای صدور پروانه بازسازی بافت فرسوده

دهقان با اشاره به نوع بسته‌های تشویقی برای نوسازی بافت فرسوده عنوان کرد: به عنوان تشویق جهت نوسازی بافت‌های فرسوده، 50 درصد تخفیف در صدور پروانه و یک طبقه تراکم اضافه برای تشویق را درنظر داریم.

وی بیان کرد: وضعیت آتش‌نشانی شهر تقریباً قابل قبول است و در بین شهرستان‌های استان تهران بحث آموزش بحران را برای کارکنان آتش‌نشانی و ادارات مختلف داریم؛ به علاوه با توجه به ساختمان‌های بلندمرتبه در شهر ورامین خلأیی برای بالابر داشتیم که برای تهیه و دریافت آن 2 میلیارد تومان واریز کرده‌ایم.

دو ناظر سازه و معماری بر ساخت‌ و سازها در ورامین نظارت می‌کنند

شهردار ورامین در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به جلوگیری از ساخت‌وسازهای غیرمجاز و موضوع حاشیه‌نشینی گفت: در زمینه جلوگیری از ساخت‌ و سازهای غیرمجاز و موضوع حاشیه‌نشینی جلسه‌ای داشتیم و مسئولی برای این امر قرار دادیم تا مسئله را پیگیری کند.

دهقان با بیان اینکه اگر حادثه‌ای به وجود بیاید، حاشیه‌ها مشکل‌ساز می‌شوند افزود: آزمایش خاک و بتن باید توسط مالکان ساختمان‌ها انجام شود، ضمن اینکه با دو ناظر سازه و معماری بر ساخت‌وسازها نظارت می‌کنیم، ساختمان‌هایی را نیز ملزم می‌کنیم که به سیستم‌های اطفاء حریق و سیستم‌های تر و خشک مجهز شوند.

تا مشخص شدن استحکام بنای بیمارستان 15 خرداد اجازه ساخت داده نمی‌شود

وی با اشاره به برنامه‌ریزی برای برطرف کردن مشکل آبگرفتگی معابر در زمان بارندگی اظهار داشت: خروجی‌های شهر و نهرها بررسی و لایروبی شده تا در زمان بارندگی دچار مشکل آبگرفتگی نشویم.

شهردار ورامین در پایان با اشاره به مشکل پایان ‌کار بیمارستان 15 خرداد خاطرنشان کرد: با توجه به قدمت چند ساله این بیمارستان باید استحکام بنا ارائه شود تا پایان‌کار دریافت کنند، که گواهی ارائه شده از سوی شرکت ساختمان‌سازی بیمارستان مورد تأیید سازمان نظام مهندسی قرار نگرفت چرا که استحکام بنا در بیمارستان بسیار مهّم است و تا این مسئله روشن نشود نمی‌توانیم اجازه ساخت بنای جدید را بدهیم.

انتهای پیام/

R7840/P1357/S6,60/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۰۲۸۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسیرگشایی در بافت فرسوده خوی با اعتباری بالغ بر ۳۹۰ میلیاردتومان

شهردار خوی از مسیرگشایی در بافت فرسوده و قدیمی این شهر با هدف کاهش ترافیک خبر داد و گفت: اجرای پروژه‌های مسیرگشایی با اعتباری بالغ بر ۳۹۰ میلیارد تومان در دستور کار قرار دارد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی، حسن نصرالله‌پور امروز _شنبه پانزدهم اردیبهشت_ در گفت‌وگو با خبرنگاران با توجه به اقدامات عمرانی شهرداری خوی شامل احداث کمربندی و مسیرگشایی در ۵ نقطه از بافت فرسوده شهر با اعتباری بالغ بر ۸۰۰ میلیارد تومان اظهار کرد: اجرای این پروژه‌ها پاسخی به مطالبات مردمی در راستای کاهش ترافیک است.

وی افزود: همچنین با اجرای این پروژه‌ها در راستای بازآفرینی شهری اقدام و سعی داریم که مناطق کم برخوردار خوی نیز توسعه یابند.

شهردار خوی با اشاره به عملیات احداث کمربندی شهید سلیمانی گفت: کمربندی شهید سلیمانی به طول ۶ کیلومتر در مسیر رفت و برگشت که هر مسیر آن چهار بانده بوده و احداث آن موجب کاهش ترافیک خواهد شد.

نصرالله‌پور با اشاره به پروژه‌های مسیرگشایی در راستای کاهش ترافیک شهری توسط مدیریت‌شهری خوی تصریح کرد: مسیرگشایی ادامه شیخ نوایی، بهشتی شمالی، پشت پارک ملت منتهی به جمشیدآباد از جمله این پروژه‌ها است با اعتباری بالغ بر ۳۹۰ میلیارد تومان در دستور کار قرار دارد.

کد خبر 750525

دیگر خبرها

  • برگزاری ۵ رزمایش برای نوسازی بافت های فرسوده
  • عکس‌های تکان‌دهنده از سردر یک باشگاه لیگ برتری؛ بافت فرسوده یا ساختمان باشگاه صنعت نفت آبادان؟
  • بسته تشویقی ویژه بافت‌های فرسوده شهر اصفهان اعلام شد
  • بافت‌های فرسوده شهری، فرصتی برای توسعه گردشگری
  • ساخت آموزشگاه ۶ کلاسه سعدی در بندرخمیر
  • آغاز اجرای طرح چهره به چهره در محلات فرسوده با ۷۰۰ گروه
  • نوسازی ۴۰۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن در قالب نوسازی بافت‌های فرسوده تا پایان سال
  • مسیرگشایی در بافت فرسوده خوی با اعتباری بالغ بر ۳۹۰ میلیاردتومان
  • بسته‌های تشویقی شهرداری جهت رغبت در نوسازی بافت‌های فرسوده!
  • افزایش آمار جمعیت بدمسکن در کشور