Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از اردبیل، سید ناصر اسحاقی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل، امروز 14 آذرماه در مراسم اختتامیه سومین همایش بین‌المللی گفتگو و مناظرات رضوی از سری برنامه‌های پانزدهمین جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) در اردبیل اظهار کرد: همچون سال‌های گذشته ما امسال نیز شاهد استقبال پژوهشگران پرتلاش عرصه مناظرات رضوی بودیم و این برای استان اردبیل جای بسی افتخار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به اینکه اردبیل ظرفیت تبدیل شدن به مرکز گفتگوی ادیان و فرق را دارد خاطرنشان کرد: مناظره و بحث و جدل منطقی یکی از راهکارهای اساسی در دعوت به روش اسلامی و الهی است و روی آورندگان به مناظره نیز خود باید اهل منطق و برهان باشند.
دبیر همایش بین‌المللی مناظرات رضوی در اردبیل عشق و اشتیاق مردم کشورمان به علی این موسی‌الرضا (ع) را یادآور شد و بیان داشت: همین عشق و شور سبب شده است تا مردم ایران به دلدادگی به اهل بیت عصمت و طهارت زبانزد شده‌اند.
اسحاقی مناظره را جدای از مناقشه خواند و گفت: در مناظره طرفین با اتقان و روحیه صلح‌پذیری حاضر می‌شوند بیان کرد: امام رضا(ع) بهترین مناظره‌کننده عصر خویش بودند و بهترین و زیباترین مناظره را از ایشان با 40 هزار نفر از صاحبنظران دینی عصرشان مشاهده می‌کنیم.
وی استان اردبیل را از نظر تاریخی یکی از استان‌های مشتاق و منادی حق خواند و افزود: ما برخود می‌بالیم که با برگزاری چنین همایش‌ها و مناظراتی در استان اردبیل با رهنمودهای نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل ارادت خود را به آستان مقدس علی ابن موسی‌الرضا اعلام می‌کنیم.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل این شهر را خاستگاه صفویه و شیفته تفکر شیعی خواند و گفت: در دورانه شکل‌گیری مکتب صفویه در ایران نظام یکپارچه‌ای را شاهد نبودیم اما اردبیل به عنوان محور وحدت در کشور توانست با به رسمیت شنناختن مکتب شیعه وفاق و همدلی را ایجاد کند.

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۰۴۲۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چهارمین همایش بین‌المللی معماری دست‌کند در خرم‌آباد برگزار می شود

به گزارش خبرآنلاین لرستان ،عطا حسن‌پور در این باره گفت : این همایش بین‌المللی با موضوع تاب آوری در برابر مخاطرات، تغییرات اقلیمی و بلایا در آبان‌ماه سال جاری با حضور مهمانان و پژوهشگران داخلی و خارجی در خرم‌آباد برگزار خواهد شد.
وی افزود : این همایش بین‌المللی با همکاری پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری و اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان برگزار می‌شود.
حسن پور تصریح کرد: همایش یاد شده در محورهای مفاهیم و مبانی نظری، بستر فرهنگی و میراث ناملموس، بستر طبیعی در معماری دست‌کند، تجارب و حفاظت از معماری دست‌کند برگزار خواهد شد.
مدیرکل میراث‌ فرهنگی و گردشگری لرستان در پایان اظهار داشت : پژوهشگران، اساتید دانشگاه و علاقمندان می‌توانند چکیده مقالات خود را در این خصوص تا ۳۰ اردیبهشت به دبیرخانه این همایش بین‌المللی ارسال کنند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901666

دیگر خبرها

  • فراخوان پنجمین جشنواره بین المللی فیلم «کوثر»
  • چهارمین همایش بین‌المللی معماری دست‌کند در خرم‌آباد برگزار می شود
  • ارسال ۱۵۰۰ اثر به جشنواره روستایی رضوی
  • معلمی که امام خمینی(ره) خطبه عقدش را خواند
  • ۱۱۲۹ اثر به دبیرخانه «طنز پهلو» ارسال شد/ استان تهران بیشترین آثار طنز را ارسال کرد
  • تمدید مهلت ارسال آثار به دبیرخانه دومین جایزه ملی جوانی جمعیت
  • تمدید مهلت ارسال آثار به دبیرخانه دومین جایزه ملی جوانی
  • ارسال ۴۳۴ اثر به دبیرخانه جشنواره فصلی رسانه‌های گیلان
  • ساخت فیلم «عشق آباد» با محوریت امام رضا (ع) و فرهنگ رضوی
  • تمدید مهلت ارسال اثر به دبیرخانه دومین جایزه ملی جوانی جمعیت