Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، علی رحمتی، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل گفت: در راهداری زمستانی تمام راهدارخانه‌ها با ۱۲۰ اکیپ به صورت اصلی و پشتیبانی با ۲۶۰ دستگاه ماشین آلات آماده عملیات زمستانی هستند که در ۹ راهدارخانه ثابت و ۴ راهدارخانه سیار در ۱۰ شهرستان استان خدمت رسانی می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی درباره تمهیدات زمستانی این استان برای امسال اظهار کرد: با توجه به اینکه استان اردبیل جزء استان‌های سردسیر و دارای مناطق صعب العبور است، اولین بارش برف را در سه شهرستان تجربه کردیم، اما نسبت به سال گذشته با کمبود بارش و خشکسالی مواجه هستیم که امیدواریم بارش‌ها افزایش پیدا کند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل افزود: خرید نمک، حمل نمک به آشیانه و گردنه‌های در نظر گرفته شده، نیرو‌های راهداری و ماشین آلات آماده شده و به شهرستان‌ها فرستاده شده اند.

رحمتی درباره تعداد گردنه‌های برف‌گیر استان تصریح کرد: استان اردبیل ۸ گردنه برف‌گیر دارد و طول راه‌ها ۶۳۷۲ کیلومتر است که ۴۷۰۰ کیلومتر آن روستایی می‌باشد و بیش از ۱۵۰۰ روستا در استان داریم.

وی در خصوص روش‌های یخ زدایی متداول در سطح استان اردبیل گفت: سال گذشته ۱۹ هزار تن نمک و شن مصرف کردیم که ۱۵۰ هزار کیلومتر باند برف‌روبی انجام شد و برای امسال ۱۳ هزار تن نمک خریداری کردیم که با شن برای افزایش اصطکاک مخلوط می‌شوند.

رحمتی با بیان اینکه برف‌روبی به دو صورت مکانیزه و دستی انجام می‌شود، افزود: پس از توقف کامل بارش و برف روبی، نمک پاشی انجام می‌شود و قبل از بارش نیز براساس پیش‌بینی هواشناسی، نمک پاشی در گردنه‌ها و مناطق برف گیر صورت می‌گیرد.

رحمتی در پایان به شهروندان این استان و هموطنانی که قصد سفر به اردبیل را دارند، توصیه کرد: مردم حتما خودروی خود را به تجهیزات زمستانی مجهز کنند و به توصیه راهدار‌ها و پلیس راه توجه کنند و همکاری لازم را داشته باشند.

وی افزود : قبل از حرکت نیز برای مسیر‌های کوهستانی با شماره گیری ۱۴۱ اطلاعات راه‌ها را دریافت کنند و تاکید می‌کنیم که سیستم گرمایش، روشنایی و برف پاک کن وسیله نقلیه خود را چک کنند.

انتهای پیام/ح

استان اردبیل ۸ گردنه برف‌گیر دارد

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۰۳۶۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وقوع باران و مه در برخی جاده های خراسان رضوی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی؛  رئیس مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی گفت: هم اکنون پدیده مه گرفتگی موجب کاهش دید افقی رانندگان در جاده ترانزیتی درگز- قوچان در محدوده گردنه تیوان شده است.

یوسف بنی اسدی افزود : بارش باران نیز در خواف، هم اکنون سطح جاده ها در این شهرستان را لغزنده کرده است.

وی بیان کرد: مطابق پیش بینی اعلام شده از سوی سازمان هواشناسی، برخی جاده های استان از عصر امروز تحت تاثیر بارش باران خواهند بود.

طول راه‌های استان خراسان رضوی ۲۰ هزار و ۶۱۵ کیلومتر است که از این میزان ۵۴۵ کیلومتر آن مربوط به گردنه‌های شهری، ۵۷۴ کیلومتر آن مربوط به گردنه‌های روستایی و ۵۸۶ کیلومتر آن مربوط به مناطق کولاک و مه‌گیر است.

 
 

دیگر خبرها

  • بازگشایی گردنه تته پس از ۵ ماه + فیلم
  • تردد روان در جاده‌های فارس
  • همه جاده‌های گلستان باز است/تردد در محور توسکستان فقط با زنجیرچرخ
  • وقوع باران و مه در برخی جاده های خراسان رضوی
  • آغاز عملیات تعریض جاده کوشکک در گتوند
  • تعریض جاده کوشکک در گتوند
  • تردد در محور هراز برقرار است
  • تردد بیش از ۳ میلیون وسیله نقلیه در محور‌های استان سمنان
  • پاکسازی محور هراز پس از ریزش سنگ
  • ریزش سنگ های معلق در جاده هراز