Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش پارس نیوز،

 حمایت از تولید داخل و یا حفظ و ایجاد اشتغال پایدار یکی از دغدغه‌های اصلی دولت طی سنوات اخیر بوده است. بسته خروج غیرتورمی از رکود با هدف تحریک بخش عرضه با هدف حمایت از تولیدات داخلی یکی از اقدامات مهم بانک مرکزی و شبکه بانکی در سال 1394 بوده است که آثار اقتصادی مثبتی برای کشور به همراه داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین در بخش تقاضا از جمله پیشنهادات برای رفع این معضل، افزایش قدرت خرید مردم و تحریک تقاضا از طریق صدور کارت اعتباری خرید کالای ایرانی بوده است. در این راستا همراه با تزریق نقدینگی به واحدهای تولید، باید حمایت های لازم از سوی دولت و وزارت صنعت، معدن و تجارت در جهت افزایش کیفیت و مرغوبیت کالا صورت پذیرد به نحوی که با نمونه مشابه خارجی کاملا توان رقابت داشته باشد. ضمن این که خرید کالای ایرانی علاوه بر افزایش کیفیت و برخورداری از استانداردهای لازم به تبلیغ و فرهنگ سازی نیز نیاز دارد. در این صورت نه تنها تمایل افراد جامعه به سمت خرید کالای ایرانی افزایش می یابد، بلکه می‌توان بر اهداف صادراتی نیز تمرکز کرد. باتوجه به وضعیت کشورهای همسایه و بازارهای هدف، ارتقای کیفیت محصولات تولیدی می‌تواند از طریق افزایش صادرات، ارزآوری به همراه داشته و درآمد سرشاری برای کشور به ارمغان آورد و در عین حال کمک شایانی نیز به افزایش تولید و ایجاد اشتغال کرد.

الزام‌ها و پیش‌نیازهای اجرای طرح کارت خرید اعتباری

موضوع فعال‌سازی کارت اعتباری خرید کالای ایرانی در قالب استفاده از ظرفیت‌های کارت‌های مرابحه فعلی و از محل منابع داخلی بانکها درصورتی امکان پذیر خواهد بود که الزامات و پیش نیازهای آن به شرح زیر فراهم شود.

1‏‏‏‏-باتوجه به اهمیت شناخت تقاضا لازم است قبل از هرگونه اقدام، نیازسنجی صورت گیرد و میزان تقاضای کالای ایرانی بررسی شده و در واقع نیاز واقعی جامعه در این خصوص مشخص شود.

2‏‏‏‏-باتوجه به گستردگی و تنوع کالاهای خارجی و حق انتخاب مشتریان، لازم است برای خرید کالای ایرانی انواع تمهیدات و مشوق های لازم را در نظر گرفت از جمله:

‏‏‏‏- پوشش کامل طیف‌های متنوعی از کالاهای ایرانی

‏‏‏‏- الزام ارایه کالاهای مرغوب و با کیفیت

‏‏‏‏- ارایه تخفیف‌های مناسب قیمتی برای خریداران

‏‏‏- ارایه تسهیلات به متقاضیان با نرخ سود کمتر و مدت بازپرداخت طولانی‌تر

3‏‏‏‏- به منظور نظارت و کنترل بر خرید کالا و جلوگیری از معاملات صوری سیستمی طراحی شود که قطعا فروش کالا انجام پذیرد و وجوه آن مستقیما به حساب تولیدکننده واریز شود. در واقع راه هرگونه سوء استفاده نظیر معاوضه با کالای مشابه خارجی و یا نقد شدن کارت مسدود شود.

4‏‏‏‏-الزام تولیدکنندگان برای اتصال به سامانه یکپارچه اطلاعات وزارت صنعت، معدن و تجارت و تکمیل و به‌روز رسانی اطلاعات و تسهیل در فرایند ثبت نام الکترونیکی متقاضیان

بر این اساس، بانک مرکزی نسبت به بسترسازی و دسترسی مردم به تسهیلات تامین مالی خرد اقدامات لازم را انجام داده است و مقررات اجرایی را تدوین و به شبکه بانکی ابلاغ و بر اجرایی شدن آن تاکید کرده است. بنابراین بانک ها مجازند متناسب با منابع در اختیار، نسبت به ارائه تسهیلات خرد اقدام کنند.

با این توضیح، بانک مرکزی در سال گذشته با هدف تسهیل تأمین مالی خرد خانوارها و هم راستا با برنامه ها و سیاست‌های اقتصادی دولت مبنی بر ایجاد تحرک در بخش واقعی اقتصاد و خروج از رکود، بخشنامه مربوط به کارت اعتباری مرابحه(عام) در سقف های 100 ، 300 و 500 میلیون ریالی را به تمام بانک ها و مؤسسات اعتباری ابلاغ کرد. از این رو متقاضیان می توانند با مراجعه به بانک های عامل از تسهیلات موصوف در قالب کارت های یاد شده جهت خرید کالاهای تولید داخل نیز بهره مند شوند.

همچنین طرح "یارا کارت" اواخر اردیبهشت ماه سال جاری طی بخشنامه‌ای از سوی بانک مرکزی به بانک‌ها ابلاغ شد که براساس آن خانوار‌ها بتوانند از یارانه خود به‌عنوان وثیقه نزد بانکی که یارانه را دریافت می‌کنند، استفاده کرده و از خدمات کارت اعتباری بهره‌مند شوند. سقف استفاده از این کارت 5 میلیون تومان با نرخ سود مصوب شورای پول و اعتبار و مدت بازپرداخت آن حداکثر تا سه سال است.‏

منبع: پارس نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۰۶۰۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

میزان بن کتاب دانشجویان اعلام شد

محمد خلج، مدیر کمیته اداری و مالی گفت: معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در راستای سیاست‌های ترویج کتاب و کتابخوانی و حمایت از نشر کشور، اقدام به توزیع یارانه اعتباری خرید سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران برای اعضای هیئت علمی، دانشجویان و طلاب سراسر کشور می‌کند.

بر اساس خبر ستاد خبری نمایشگاه کتاب، او با اشاره به سقف یارانه اعتباری خرید کتاب ویژه دانشجویان، طلاب و اعضای هیئت علمی گفت: سقف یارانه اعتباری خرید کتاب برای دانشجویان و طلاب۷۰۰هزار تومان است که از این مقدار۴۲۰هزار تومان سهم مشارکت دانشجویان و طلاب بوده و ۲۸۰هزار تومان سهم معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است. همچنین سقف یارانه اعتباری خرید کتاب برای اعضای هیئت علمی ۸۰۰هزار تومان است که از این مقدار معادل ۴۰۰هزار تومان سهم عضو هیئت علمی و ۴۰۰هزار تومان نیز برعهده معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با مشارکت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خواهد بود.

مدیر کمیته اداری و مالی ادامه داد: یارانه اعتباری خرید کتاب (بُن کتاب) صرفا در بخش مجازی سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران قابل استفاده است و به‌صورت «اعتبار خرید» به کد ملی متقاضیان اختصاص پیدا می‌کند. برای دریافت این یارانه در هنگام درخواست نیازی به واریز وجه نیست و یارانه اختصاصی در زمان خرید کتاب محاسبه و کسر خواهد شد.

محمد خلج در پایان گفت: اعضای هیئت علمی، دانشجویان و طلاب سراسر کشور درصورتی که اطلاعاتشان از سوی مراکز ذیربط (وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، دانشگاه آزاد اسلامی، دانشگاه‌های غیرانتفاعی، مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه کشور و ...) به ستاد نمایشگاه ارسال شده باشد، می‌توانند سه روز قبل از آغاز سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران (از ۱۶اردیبهشت ماه ۱۴۰۳) به نشانی اینترنتی ketab.ir مراجعه کنند و پس از ثبت‌نام/ورود به سامانه نمایشگاه مجازی کتاب در قسمت پروفایل، درخواست خود را برای دریافت یارانه اعتباری ثبت کنند.

سی‌وپنجمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «بخوانیم و بسازیم» از ۱۹ تا ۲۹ اردیبهشت (۱۴۰۳) در محل مصلی امام خمینی (ره) به شکل حضوری و در سامانه ketab.ir به صورت مجازی برگزار می‌شود.

منبع: ایسنا

tags # کتاب سایر اخبار (تصاویر) این گوسفند غول‌پیکر چینی از پورشه هم گران‌تر است! قارچ‌های زامبیِ سریال آخرین بازمانده (The Last Of Us) واقعی هستند! (تصاویر) عجیب و باورنکردنی؛ اجساد در این شهر خود به خود مومیایی می‌شوند آخرین حسی که افراد در حال مرگ از دست می‌دهند، چه حسی است؟

دیگر خبرها

  • بانک سرمایه افزایش سرمایه میدهد
  • ضرب سکه نقره ویژه بزرگداشت ۱۷۵۷ سال سنت دانشگاهی در ایران از سوی بانک مرکزی
  • افزایش یارانه اعتباری خرید کتاب هیات علمی، دانشجویان و طلاب
  • میزان بن کتاب دانشجویان اعلام شد
  • ایجاد حساب واحد خزانه باعث افزایش شفافیت مالی می‌شود
  • وعده دلار ۱۰۰ هزار تومانی محقق نشد
  • وعده دلار ۱۰۰ هزار تومانی محقق نشد/ احتمال بازگشت نرخ ارز به پله ۵۰ هزار تومان وجود دارد
  • توضیحات دادستان قوچان در خصوص انفجار منزل مسکونی
  • فیلم/توضیحات دادستان قوچان در خصوص انفجار منزل مسکونی در قوچان
  • توضیحات دادستان قوچان در خصوص انفجار منزل مسکونی در قوچان