Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-05-03@15:22:28 GMT

۸ حقیقت تکان دهنده در مورد مضرات وای فای

تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۹۰۶۲۱۷

۸ حقیقت تکان دهنده در مورد مضرات وای فای

از سال ۱۹۹۷ یعنی زمانی که مقدمه استفاده از وای فای شروع شد، محققان ده‌ها مطالعه در مورد پیامدهای آن روی سلامتی انجام دادند. نتایج این مطالعات روشن و البته تکان دهنده بود.

به گزارش گروه رسانه‌های دیگر آنا، شاید این نتایج تکراری و تا حد زیادی مورد بحث باشد اما سازمان جهانی بهداشت نیز اعلام کرده است که امواج منفی ناشی از دستگاه های وای فای پتانسیل سرطان زایی دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با این حال ۱۰ خطر بالقوه ناشی از استفاده از وای فای از این قرار است:

کمک به توسعه بی خوابی: آیا تا به حال بعد از استفاده از وای فای اتفاق نیفتاده تا تلاش بیشتری برای به خواب رفتن کنید؟ مطالعات حاکی از آن است که کسانی که در معرض تابش الکترومغناطیسی تلفن های همراه قرار می گیرند، به طور قابل توجهی سخت تر از سایرین به خواب می روند و الگوی خوابشان دچار بی نظمی می شود. بسیاری از سیگنال های وای فای می تواند مشکلات مزمن خواب ایجاد کند. محرومیت از خواب البته تنها مشکل نیست، بلکه به دنبال آن فشار خون بالا و توسعه افسردگی نیز رخ می دهد. محققان توصیه می کنند که قبل از شروع زمان خواب دستگاه های وای فای خاموش شوند.

مضر برای رشد دوران کودکی: قرار گرفتن در معرض سیگنال های وای فای و تلفن همراه می تواند توسعه سلولی نرمال را به ویژه در جنین در حال رشد دچار اختلال کند. این گروه جمعیت بیشترین حساسیت را به اثرات مضر وای فای دارند. امواج وای فای در دسته بندی میدان های الکترومغناطیسی ماکروویو قرار دارد و ممکن است کودکان بیش از بزرگسالان در میزان بیشتری از این تشعشات را جذب کنند. آنچه نگران کننده است، اینکه خانم های باردار باید از قرار گرفتن در معرض تشعشات ماکروویو دوری کنند، چون جنین بیشتر در معرض خطر قرار دارد.

موثر بر رشد سلولی: محققان آزمایشی را برای مشخص کردن تاثیر روترهای وای فای بر رشد گیاهان انجام دادند. در این آزمون گروهی از گیاهان در اتاق بدون وای فای و گروهی دیگر در اتاق با وای فای قرار داده شدند و نتیجه آن بود که بعد از دو هفته هیچ گونه رشدی در گیاهانی که در اتاق با وای فای بودند، دیده نشد.

کاهش فعالیت مغز: تحقیقات انجام شده روی اثرات تابش۴Gبر روی مغز از طریق ام آر آی ثابت کرده فعالیت مناطق مختلف مغز در افرادی که در معرض این تابش هستند، کاهش می یابد.

کاهش باروری مردان: تحقیقات ثابت کرده است که قرار گرفتن در معرض فرکانس های وای فای منجر به کاهش حرکت اسپرم و شکسته شدنDNAمی شود. البته این امواج می توانند تخمدان ها را نیز مورد حمله قرار دهند و منجر به ناباروری در هر دو جنس زن و مرد شوند.

افزایش استرس قلب: قرار گرفتن در معرض شبکه های بی سیم و۳Gو یا تلفن های همراه منجر به افزایش ضربان قلب درست مانند زمانی می شود که فرد تحت استرس شدید قرار دارد.

ابتلا به سرطان: اگرچه خطر ابتلا به سرطان در اثر دریافت فرکانس های وای فای مورد بحث است اما نمی توان آن را نادیده گرفت. مطالعات حیوانی ثابت کرده است که قرار گرفتن در معرض تابش الکترومغناطیسی خطر توسعه تومور را افزایش می دهد.

خشکی مخاط: اگر به طور مزمن از خشکی بینی، گلو یا چشم ها رنج می برید و دلیل مشخصی برای آن پیدا نمی کنید، ممکن است دچار حساسیت به الکترومغناطیسی ساطع شده از منبع های گوناگون تشعشات شده باشید. علاوه بر خشکی مخاط علائم دیگر حساسیت الکترومغناطیسی می تواند شامل تورم غشاها بدون عوامل عفونی باشد. بنابراین اگر عامل دقیقی برای خشکی مزمن مخاط تان پیدا نشد، احتمالا پای وای فای در میان است.

چه باید کرد؟

از آنجا که قرار گرفتن در معرض فرکانس های وای فای منجر به کاهش سطح ملاتونی؛ هورمون تنظیم کننده چرخه خواب و بیداری در بدن می شود، مصرف این مکمل ها برای جبران اثرات زیانبار وای فای روی بی خوابی می تواند کمک کننده باشد. با این حال نباید از نظر دور داشت که این تنها راه نیست و ضروری است که خود را از اشعه وای فای دور نگاه داریم. به نوعی از ساده ترین روش های کاهش خطرات این است که لپ تاپ، موبایل و تبلت ها را در نزدیکی بدن تان نگه ندارید و بعد از اینکه کارتان با این وسایل تمام شد، از آنها فاصله بگیرید. اگر از این دستگاه ها استفاده نمی کنید هیچ دلیلی ندارد که از صبح تا شب در اطراف تان روشن باشند.

منبع: آوای سلامت

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۰۶۲۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش ۲ امام جمعه به مسمومیت الکی پزشکان /مگر مضرات مشروب خوردن را نمی دانند؟

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، آیت‌الله سید محمدکاظم مدرسی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه بخش مرکزی یزد با اشاره به سرکوب دانشجویان آمریکایی توسط دولت آمریکا اظهار داشت: در بیش از یکصد دانشگاه در آمریکا حمایت‌های علنی از مردم مظلوم غزه در حال صورت گرفتن است که این خود جای شگفتی دارد.

آنگونه که تسنیم روایت کرده، امام جمعه بخش مرکزی یزد ادامه داد: تظاهرات و تحصن مسالمت‌آمیز در این دانشگاه‌ها از سوی دانشجویان و اساتید دانشگاهی برگزار شده است که بزرگی این اتفاقات در حالی که این افراد زیر بمباران تبلیغات اسلام‌هراسی قرار دارند، چیز کمی نیست.

مدرسی با بیان اینکه دولت‌های غربی در حال سرکوب دانشجویان و اساتید هستند، گفت: این اقدام نشانه ترس عمومی دولت آمریکاست و کار این دولت به جایی رسیده که در درون کشور خود نیز دست به اقدامات سرکوبگرانه و ضدبشری می‌زند.

وی ادامه داد: عمده مطالبات این دانشجویان و اساتید حمایت از مردم مظلوم غزه است و اعلام دارند که باید این نسل‌کشی انسانی در غزه متوقف شود و امکانات مورد نیاز به رژیم کودک‌کش صهیونیستی داده نشود و وتو صورت نگیرد.

مدرسی با اشاره به دلیل دیگر سرکوب دانشجویان آمریکایی بیان کرد: آمریکا فرزند نامشروع خود، رژیم غاصب صهیونیستی را در حال سقوط می‌بینند و تمام ملاحظات را کنار گذاشتند و روی حقیقی خود را نشان دادند و باید از رسانه‌های وابسته به غرب سوال کرد که چرا خبری از دانشجویان آمریکایی در این رسانه‌ها منتشر نمی‌شود و چرا سکوت اختیار کردید؟.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به اختلافات بین بازار و دارایی افزود: قشر بازاری ما همواره حامی انقلاب بودند و هستند و مسئولان باید نسبت به این قشر حمایت‌های لازم را انجام دهند و باتوجه به شعار سال و اهمیت بازاریان در بخش توزیعی در عرصه بهبود تولید باید به این قشر کمک کرد.

امام جمعه بخش مرکزی یزد با بیان اینکه دشمن تلاش دارد تا از این شرایط سوءاستفاده کند، ادامه داد: باید مراقب بود تا دشمن از شرایط نتواند بهره ببرد و به نفع خود استفاده کند.

وی با اشاره به پرونده مشروب‌خوری در فارس تصریح کرد: متاسفانه جمعی از تحصیل‌کنندگان رشته پزشکی به این مورد مبتلا شدند که این خود نکته غم‌باری است و خود پزشکان مضرات این مورد را می‌دانند و جای سئوال است که چرا اقدام به خوردن مشروب کردند.

مدرسی ادامه داد: دشمن در تمام اقشار ما به‌ویژه قشر تحصیل کرده نفوذ کرده است و این عادی شدن خوردن مشروب باید مورد توجه وزارت بهداشت و مسئولان جامعه پزشکی قرار گیرد و نظارت و پالایش در این زمینه صورت گیرد و با متخلفان برخورد شود.

در جامعه اسلامی شراب خواری حرام است

همچنین، حجت‌الاسلام والمسلمین سید نصیر حسینی نیز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه با تاکید بر اینکه شرب خمر از گناهان بزرگ بوده و باید از آن دوری کرد، اظهار داشت: این زشت است جمعیتی در یک صنف مقدس با عادی انگاری، دسته جمعی مجلس گناه برپا کنید، و در این خصوص باید برخورد شود.

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد با برشمردن عواقب دینی و شرعی شرب و خمر افزود: در جامعه اسلامی شراب خواری حرام بوده و فرمان خداوند بر این است که در خصوص این مجالس باید تذکر و جلوگیری شود.

حسینی با بیان اینکه کسانی که با خداوند مخالفت می‌کنند کیفری سخت در انتظار آن‌ها بوده و رعایت تقوی و دوری از گناه ضرورت دارد، ابراز کرد: وجود امام ضرورتی برای جامعه بوده و اگر امام نباشد نظام تکوین و تشریع از بین خواهد رفت و بدون شک بر زندگی اثر دارد.

وی خاطرنشان کرد: وجود امام برای نظام آفرینش حجت بوده و در کنار قران وجود امام برای هدایت و رفع مسائل لازم و ضروری است.

حسینی با اشاره به اینکه امام جعفر صادق (ع)انقلاب بزرگی در مذهب ایجاد و اساتید زیادی برای ترویج دین تربیت کردند، با برشمردن خصوصیات امام ابراز داشت: خداست که تاج امامت را بر سر شخص می‌گذارد چرا که امام از خطاها مبرا و مافوق تصورات انسان‌ها است.

وی خصلت دیگر امامان را علم لدنی عنوان کرد و گفت: علم امام متصل به علم الهی است و همه عالم زیر نظر اوست و باید به حجت خداوند ایمان داشته باشیم.

حسینی با تبریک روز ماما و روز جهانی هلال احمر بیان کرد: امدادگران در لحظات سخت در کنار مردم هستند و از زحمات آنها تقدیر و تشکر می‌کنم.

۲۷۲۱۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902431

دیگر خبرها

  • واکنش ۲ امام جمعه به مسمومیت الکلی پزشکان /مگر مضرات مشروب خوردن را نمی دانند؟
  • واکنش ۲ امام جمعه به مسمومیت الکی پزشکان /مگر مضرات مشروب خوردن را نمی دانند؟
  • طولانی بودن دوره تحصیل مضرات اجتماعی دارد
  • فیلم| ویدیوی تکان دهنده از صحبت‌های کودک فلسطینی که تمام اعضای خانواده‌اش به شهادت رسیدند
  • روایت تکان‌دهنده یونیسف از گورستان‌های کودکان غزه
  • گزارش تکان‌دهنده نهاد فلسطینی از جنایات اسرائیل | از بریدن سر، دست، پا و شکم و درآوردن لباس شهدا تا دفن آنها در زباله‌ و...
  • گزارش تکان‌دهنده نهاد فلسطینی از جنایات اسرائیل/ از مثله کردن شهدا تا دفن آنها در زباله‌
  • آمارهای تکان‌دهنده مصطفی معین از بی‌اعتمادی جامعه ایران نسبت به همدیگر، رسانه و مسئولان (فیلم)
  • آمارهای تکان‌دهنده مصطفی معین از وضعیت جامعه
  • قتل تکان‌دهنده ملکه زیبایی اکوادور در ملأعام