Web Analytics Made Easy - Statcounter

همزمان با هاپکیدو در رشته ورزشی فوتبال و تکواندو فعالیت داشتم و بعد از 15 سال مشقت طی سال 1390 موفق به تأسیس باشگاه در سطح شهر شدم و آکادمی ورزشی نوایی را تأسیس کردم.به گزارش بلاغ،به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان آمل، امروزه رشته‌های ورزشی رزمی در بین خانواده‌ها جای خوبی باز کرده‌اند و پدران و مادران، فرزندان خود را برای یادگیری فنون مختلف راهی این رشته‌ها می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هاپکیدو GHA از ورزش‌های رزمی است که فعالیت گسترده‌ای در ایران داشته و در رده پایه، نوجوانان، جوانان و بزرگسالان علاقه‌مندان فراوانی دارد.

جعفر نوایی مسؤول هاپکیدو GHA کشور این روزها برای شرکت در سمینار و مسابقات بین‌المللی کره‌ جنوبی عازم این کشور است که در ادامه مشروح گفت‌وگو با وی از نظرتان می‌گذرد.

 

فارس: متولد چه سالی هستید و از چه زمانی به ورزش زرمی روی آوردید؟

30 شهریورماه 1362 در روستای کمدره بخش دشت‌سر شهرستان آمل به دنیا آمدم و در کودکی به ورزش رزمی و فوتبال علاقه زیادی داشتم البته پدرم استاد «عین‌الله نوایی» علاوه بر فعالیت در فوتبال فیلم‌های رزمی افرادی همانند بروسلی و رزمی را برای مشاهده من در خانه به نمایش می‌گذاشت، هر چند پدرم هم در سال 1372 وارد ورزش‌های رزمی شد.

چندین‌بار به همراه پدرم در کودکی به باشگاه شهر رفتم که به‌دلیل نبود ماشین در شب مجبور می‌شدم نیمی از راه خانه را پیاده طی کنم و رفته رفته از ورزش‌های رزمی فاصله گرفتم.

فارس: تمرینات‌تان را در ورزش رزمی چگونه آغاز کردید؟

در سال 1375 توسط پدرم آموزش ورز‌ش‌های رزمی را آغاز کردم و در روزهای پایانی خردادماه 1376 شورای اسلامی روستا، پایگاه بسیج و مدیریت مدرسه راهنمایی کمدره به پدرم آموزش کلاس تابستانه هاپکیدو را پیشنهاد دادند و برای تمرینات یک مدرسه و راهروی آن را برای تمرین انتخاب کردیم و با توجه به قرار دادن یک کلاس به‌عنوان رختکن کار با یک تخته تشک ابری 2 متری به‌عنوان امکانات موجود آغاز شد، من هم در آن روزها به عشق تمرین سختی‌های زیادی را متحمل شدم البته بعدها محل تمرین به کانون بسیج محل انتقال یافت و به  همراه پدرم آموزش علاقه‌مندان به ورزش رزمی را اداره می‌کردیم.

 

تا سال 1379 برای تمرین رزمی در روستا مکان مناسب نداشتیم و با همراهی یک فرد ورزش‌دوست هنگام خاکبرداری بنای ساختمان مسکونی فضای زیرزمین در اختیار ورزشکاران رزمی هاپکیدو قرار گرفت.

با وجود مشکلات زیاد در مسیر تمرین ورزش رزمی طی سال 1385، پدرم از مربیگری کناره گرفت و در آن زمان من به یک مربی رسمی و نام‌آشنا در ورزش مازندران تبدیل شدم و درگیر ایجاد باشگاه ورزشی در روستا بودم ولی حمایتی را نمی‌دیدم.

همزمان با هاپکیدو در رشته ورزشی فوتبال و تکواندو فعالیت داشتم و بعد از 15 سال مشقت طی سال 1390 موفق به تأسیس باشگاه در سطح شهر شدم و آکادمی ورزشی نوایی را تأسیس کردم.

با سختی زیاد به استاد رزمی مطرح در کشور تبدیل شده بودم و مسابقات قهرمانی، دوره‌های فنی، سمینار و برنامه‌های مختلفی را در سطح بین‌المللی، کشوری و استانی پشت سر گذاشتم.

تحصیلات دانشگاهی من علوم ورزشی است، در نوجوانی آرزوی سفر به کره جنوبی مهد ورزش رزمی و تمرین زیر نظر اساتید بزرگ کره را در سر داشتم و با توجه به ارتباط‌های بین‌المللی و سوابقم زمستان سال 1393 با دعوتنامه رسمی دانشگاه علوم ورزشی و هنرهای رزمی میونگجی کره جنوبی عازم این کشور و شهر سئول شده و مورد استقبال رئیس و نایب رئیس سازمان جهانی هاپکیدو و نماینده دانشگاه هنرهای رزمی قرار گرفتم و با گذراندن مراحل تئوری و فنی به همراه دوره مربیگری و داوری تنها ایرانی سمینار بودم.

مرداد ماه سال 1394 به دعوت دانشگاه میونگجی در سمینار بین‌المللی هاپکیدو، شمشیرزنی فرم، کاتینگ و تیر و کمان سنتی کره جنوبی با حضور اساتید 10 کشور دنیا شرکت داشتم و نظر اساتید بزرگ دانشگاه هنرهای رزمی و سازمان جهانی را به خود جلب کردم و طی دو نامه رسمی به وزارت ورزش و فدراسیون ورزش‌های رزمی به‌عنوان نماینده سازمان جهانی هاپکیدو در ایران معرفی شدم.

اواخر فروردین‌ماه 1395 به‌صورت رسمی به‌عنوان مسؤول هاپکیدو GHA کشور در فدراسیون ورزش‌های رزمی معرفی شده و سال گذشته در مسابقات جهانی هاپکیدو 2016 در تایلند شرکت کرده و موفق به کسب عنوان قهرمانی جهان در این سبک شدم.

در مسابقات جهانی 2017 مکزیک که امسال برگزار شد عنوان قهرمانی را کسب کردم و در دوره تخصصی دفاع شخصی در دانشکده پلیس مونتری مکزیک شرکت داشتم.

 

فارس: این روزها عازم کشور کره جنوبی هستید؟

با دعوتنامه رسمی برای حضور در سمینار و مسابقات بین‌المللی هاپکیدو GHA سال 2017 در کشور کره‌جنوبی عازم این کشور هستم که به‌مدت یک هفته با حضور اساتید برتر دنیا در این رشته ورزشی امید دارم دستاوردهای خوبی داشته باشم همچنین در دوره آموزشی شمشیر کاتینگ و برش زیر نظر استاد جانگ جینگ لی رکورددار گیمس در شمشیر و استاد بزرگ شمشیرزنی رشته هاپکیدو شرکت می‌کنم.

علاقه‌مندان به رشته ورزشی رزمی هاپکیدو GHA می‌توانند جدیدترین اخبار، اطلاعات، قوانین و عکس‌های به‌روز را با ورود به سایت http://ghahapkido.ir مطالعه کنند.

فارس: آموزش هاپکیدو را زیر نظر کدام اساتید جهانی پشت سر گذاشتید؟

زیر نظر اساتید بزرگ دنیا همانند استاد گنادی کوتلینتوف از اکراین در رشته ژیمناستیک، ارنست هوست از هلند در رشته ورزشی کیک بوکس، هی کوان لی از کره جنوبی در هاپکیدو، کوانگ سوک چویی از کره جنوبی در رشته ورزشی هاپکیدو و شمشیر فرم، جانگ جیک لی استاد بزرگ شمشیر سنتی کره جنوبی در رشته شمشیر کاتینگ و تیر و کمان سنتی کره، جونگ وونگ پروفسور دانشگاه هنرهای رزمی سئول در بخش دفاع شخصی و هاپکیدو، پیتر سندرز از هلند در هاپکیدو و ریچارد پازدر از آمریکا در بخش هاپکیدو و دفاع شخصی پلیسی آموزش‌های لازم را فرا گرفتم.

البته با اساتید برجسته کشورهای ترکیه، ارمنستان، تاجیکستان، افغانستان، ترکمنستان، قطر، سوریه، تایلند، مراکش، مجارستان، استرالیا، آمریکا، مکزیک، برزیل، کانادا، کره جنوبی و کلمبیا تمرینات مشترک زیادی داشتم.

با دارا بودن مدرک کارشناسی علوم ورزشی رئیس هاپکیدو GHA کشور بوده و دارای کمربند مشکی دان 5 جهانی، داور بین‌المللی هاپکیدو، دارای مدرک استادی از سازمان جهانی، داور و مربی رسمی رشته‌های ژیمناستیک، کیک بوکسینگ، هاپکیدو، آمادگی جسمانی و دفاع شخصی ویژه نیروهای مسلح هستم.

در گذشته مسؤول کمیته رزمی و آمادگی جسمانی هیأت ورزش‌های روستایی عشایری آمل، مسؤول هأت ژیمناستیک دابودشت، مسؤول دسته ویژه رزمی حوزه 06 سپاه آمل، نایب رئیس شورای عالی بسیج ورزشکاران آمل، دبیر اجرایی هیأت ورزش‌های رزمی آمل، مسؤول کمیته دفاع شخصی و سلاح سرد هیأت کاراته مازندران، رئیس هیأت دفاع شخصی سپاه شهرستان آمل، مسؤول هاپکیدو مازندران، مسؤول کمیته آموزش هاپکیدو کشور و عضو شورای فنی هاپکیدو کشور بودم و هم‌اکنون مسؤول هاپکیدو GHA کشور هستم.

فارس: تاکنون در چه میادینی کسب عنوان داشتید؟

قهرمانی مسابقات استانی طی سه سال، قهرمانی مسابقات کشوری در 10 سال، قهرمانی مسابقات کاراته دانشجویان در سال 1384 به میزبانی استان گلستان در شهر گرگان و سال 1388 در دانشگاه شمال، عنوان برتر فستیوال هنرهای رزمی دانشگاه‌ها به میزبانی دانشگاه آزاد آمل در سال 1392، قهرمانی در فستیوال دفاع شخصی پلیس پیشگیری کشور در سال 1387، قهرمانی در مسابقات جهانی 2005 گرجستان بخش مبارزه و مسابقات 2006 تهران بخش مبارزه به همراه مسابقات سال 2008 در کرج بخش دفاع شخصی را از آن خود کردم و در مسابقات قهرمانی دفاع شخصی و شمشیر سال 2016 کشور و رقابت‌های 2017 شور مکزیک بخش دفاع شخصی به جمع نفرات برتر رسیدم.

فارس: با چه نهادها و ارگان‌هایی در امر ورزش رزمی همکاری داشتید؟

با بخش‌های دولتی در همایش‌های فرهنگی و ملی، با سازمان تبلیغات اسلامی و هیأت‌های مذهبی در اجرای برنامه‌های نمایشی رزمی در جشن‌های مذهبی، حضور مداوم هرساله به همراه ورزشکاران تحت پوشش با لباس رزمی در راهپیمایی‌های ملی، همکاری در برنامه‌های ملی و هنرنمایی رزمی در جشن‌ها و همایش دانشگاه‌های مختلف مازندران، همکاری با مجتمع ساحلی وزارت دفاع در ساحل محمودآباد و اجرای برنامه رزمی، همکاری با فرمانداری و اداره ورزش فیروزکوه در برنامه‌های رسمی و ورزشی، شهرداری و شورای شهر آمل در همایشات و افتتاح پروژه‎های ملی دیگر ادارات و نهادها همانند اجرای ورزش صبحگاهی کارکنان اداره آب و فاضلاب آمل و همکاری با سازمان فرودگاه‌های کشور در اجرای برنامه نمایشی رزمی از مهم‌ترین همکاری‌ها است همچنین در اجرای اجرای برنامه رزمی و پخش برنامه ضبط‌شده رزمی در شبکه مازندران در سه سال، اجرا و پخش برنامه ضبط شده شبکه سه سراسری در ورزشگاه 12 هزار نفری آزادی، اجرای رزمی و پخش برنامه ضبط‌شده در شبکه شما، اجرای رزمی و پخش زنده در شبکه مازندران سه سال متوالی گذشته و اجرای رزمی روز ناجا و پخش زنده در شبکه سه به مدت سه سال از دیگر فعالیت‌ها بوده است.

گفت‌وگو از قربانعلی مسافر

منبع: بلاغ مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bloghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بلاغ مازندران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۰۵۵۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امتیاز صدرشیمی در لیگ برتر فوتبال ساحلی کشور به مهریز انتقال یافت

ایسنا/یزد سرپرست فرمانداری مهریز ضمن اعلام آمادگی مهریز برای تیم‌داری در لیگ برتر فوتبال ساحلی، اظهار کرد: شهرستان مهریز با توجه به این که ورزشکاران بسیار خوبی در حوزه فوتبال ساحلی دارد، آماده تیم داری در لیگ برتر فوتبال ساحلی کشور است.

احمد آخوندی امروز، ۷ اردیبهشت در نشست به مسئولان اداره کل ورزش و جوانان استان یزد، افزود: به دنبال مذاکرات صورت گرفته، امتیاز تیم صدر شیمی به مهریز انتقال یافت.

وی ابراز امیدواری کرد با استفاده از ظرفیت ورزشکاران بومی، امسال این باشگاه در مسابقات فوتبال ساحلی حضور پیدا کند.

آخوندی با اشاره به اولین مسابقه این تیم در روز ۲۴ اردیبهشت ماه در شهرستان مهریز، گفت: امروز نمایندگان فدراسیون بازدیدی از مجموعه ورزشی خواهند داشت و نواقص رفع خواهد شد.

سرپرست فرمانداری مهریز خاطرنشان کرد: امیدواریم ورزش‌های مزیت‌دار شهرستان تحت عنوان یک باشگاه صاحب نام در مسابقات ملی و بین‌المللی شرکت پیدا کنند و شاهد پیشرفت ورزش مهریز در این زمینه باشیم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • رشته‌ها و سطوح المپیاد ورزش‌های فناورانه دانشجویی اعلام شد
  • مسابقات ورزشی کارکنان دولت استان کرمان در ایستگاه آخر
  • هدفم شکستن رکوردهای استقامت ایران است
  • پایان مسابقات جام مولای عرشیان و بانوی قدسیان اصفهان
  • شهرام عظیمی خبر داد: بدنبال سهم بیشتر تولیدات داخلی با استفاده از توان بالای هموطنان در مناطق روستایی و عشایری هستیم
  • هیولای کنکور را با افتخار برپا کردیم!
  • اعلام مسیر رسیدن به المپیک در دوومیدانی/ برنامه اعزام‌ها مشخص شد
  • جرارد: به رقابت کردن با مسی و رونالدو افتخار می‌کنم
  • هیولای کنکور را با افتخار برپا کردیم!/دیپلماسی را نادیده نگیریم/كريدور عراق-اردوغان- اروپا
  • امتیاز صدرشیمی در لیگ برتر فوتبال ساحلی کشور به مهریز انتقال یافت