Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران گفت: ما برای انتقال تجربیات گازی خود به کشورهای همسایه مانند افغانستان و عراق آمادگی کامل داریم.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت نفت، حمیدرضا عراقی، معاون وزیر و مدیرعامل شرکت ملی گاز در دیدار با حامد یونس، معاون وزیر نفت عراق و هیأت همراه از مرکز دیسپچینگ این شرکت که به منظور توسعه همکاری‌ها و بازدید از پیشرفت‌های صنعت گاز ایران صورت گرفت، اظهار کرد: از آن‌جایی که ما از نظر استاندارهای اجرایی و نیز ذخایر گازی در رتبه نخست دنیا هستیم و در حال حاضر نیز، کنترل گازرسانی به بیش از یک هزار شهر و حدود ۲۵ هزار روستا را در دست داریم، این تجربه موفق، ما را به نقطه‌ای رسانده که می‌توانیم برخی از توانمندی‌های خود را صادر کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی در ادامه افزود: در ابعاد و بخش‌های مختلف مانند بعد آموزش، طراحی، اجرا، خطوط انتقال و شبکه‌گذاری و ایستگاه‌های تقلیل و تقویت فشار گاز، برای انتقال تجربیات به شرکت نفت عراق اعلام آمادگی کردیم.

عراقی با اشاره به این که ساختار گاز در کشور عراق مانند ایران نیست، گفت: ما در حال تهیه مقدماتی در این زمینه هستیم که بتوانیم در آینده نه چندان دور شبکه‌گذاری، خطوط انتقال، مانیتورینگ، قرائت کنتور و تمام تجربیات خود را به عراق منتقل و در عین حال، پروژه‌های نفتی و گازی آن‌ها را با همت شرکت‌های ایرانی توانمند، اجرا کنیم.

معاون وزیر در امور گاز تصریح کرد: این امر بستگی به شرایط سیاسی و اقتصادی عراق و ایران دارد، چراکه ما وظیفه داریم توانمندی‌های‌مان را منسجم کرده و این توانمندی‌ها را به صدور خدمات فنی و مهندسی ارایه کنیم، این امر بدین مفهوم است که اگر زمینه این کار آماده بود، این انتقال تجربیات و توانمندی‌ها به بهترین شکل انجام خواهد شد.

این مقام مسوول  با بیان این که پیش از این نیز صدور خدمات فنی و مهندسی به کشورهای همسایه به عنوان یکی از راهبردهای شرکت اعلام شده بود گفت: ما باید به کشورهایی مثل افغانستان و عراق، صدور خدمات فنی گاز را داشته باشیم  چراکه این استعداد در شرکت ملی گاز ایران وجود دارد و جزء برنامه‎های ما است.

حامد یونس، معاون وزیر نفت عراق نیز با بیان اینکه کیفیت بالا در کنترل و مدیریت در بخش های مختلف شرکت ملی گاز ایران بسیار مشهود است، گفت: آنچه که در این سفر مشاهده شد نشان می‌دهد شرکت ملی گاز ایران در زمینه گاز رسانی و دیگر خدمات بسیار پیشرفته عمل می‌کند که نعمت بسیار بزرگی برای کشور ما است.

وی افزود: به دلیل شرایطی کنونی که کشور عراق دارد با صبر و تحمل از این مرحله عبور خواهیم کرد و امیدوارم با تجربیات بسیار خوبی که از عملکرد شرکت ملی گاز ایران به دست می آوریم وارد مرحله جدیدی شویم و همکاری های لازم در این زمینه صورت بگیرد و این مشکلات هم مانع از همکاری دو کشور نخواهد شد.

به گزارش مهر هیات عراقی در ادامه با مدیر عامل شرکت گاز استان تهران دیدار کرده و از سامانه مرکز پیام ۱۹۴، سایت دیسپچینگ و سامانه GISاین شرکت و همچنین از ایستگاه های شماره ۳ CGS و ایستگاه های TBS و DRS در محدوده باقر شهر تهران بازدید کردند.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۰۶۸۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیسی در نشست خبری با رئیس جمهور سریلانکا: ایران آماده انتقال فناوری به کشورهای دیگر است

به گزارش قدس آنلاین آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور عصر امروز چهارشنبه در نشست خبری با همتای سریلانکای خود، اظهار داشت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران  از همان زمان روابط خوبی بین ایران و سریلانکا برقرار شد و امروز قرار شد این روابط در همه حوزه ها گسترش پیدا کند؛ زیرا ظرفیت های خوبی در هر دو کشور وجود دارد و تبادل این ظرفیت ها می تواند برای هر دو ملت خوب و مفید باشد.

وی ادامه داد: با پیگیری های وزرای خارجه ها هر دو کشور هر چه زودتر کمیسیون‌های مشترک بین دو کشور برگزار شود تا توافقات در حوزه های کشاورزی، علمی، فرهنگی و ... هر چه زودتر انجام شود

رئیس جمهور گفت: تهدید و تحریم ها هیچ وقت نتواسته است ملت ایران را متوقف کند و این اقدامات باعث کند شدن حرکت ملت ایران نشده بلکه این اقدامات باعث پیشرفت ملت ایران شده است و امروز ایران یک کشور پیشرفته و فناور شده است و آماده انتقال آن به کشورهای دیگر از جمله سریلانکا هستیم.

رئیسی تصریح کرد: ما آمادگی داریم تا خدمات فنی و مهندسی را به سریلانکا صادر کنیم مانند سدی که امروز در این کشور افتتاح شد که تلفیقی از همکاری بین دو کشور بود؛ زیرا سرمایه از سریلانکا و خدمات فنی مهندسی از ایران بود که این حرکت استارت حرکت های بعدی خواهد بود.

وی با اشاره به مسئله فلسطین، تصریح کرد: دغدغه امروزی که وجود دارد نه تنها مختص جهان اسلام نیست بلکه دغدغه تمام مردم جهان است و سوالی که وجود دارد این است که چرا با وجود سازمان های بین المللی باید نسل کشی و کودک کشی در فلسطین اتفاق بیفتد.

رئیس جمهور تاکید کرد: اگر دنیا ظالم و غاصب را مجازات نکند چه تضمینی وجود دارد که یک گروه دیگر، فردا یک سرزمین یا کشور دیگر را برای مدت‌هایی غصب نکند و مردم آن سرزمین را  نکشند یا از آن کشور بیرون نیندازد. برای اینکه بدانند در عالم نظام عادلانه‌ای حاکم است باید دادگاه‌های بین‌المللی رژیم غاصب صهیونیستی را به کیفر اقدامات خود برسانند تا هیچکس در عالم حق نداشته باشد حق یک ملت را عصب و زنان و کودکان آن را بکشد.  

رئیسی در پایان بیان داشت: به مردم عزیز سریلانکا می‌گویم که هیچ مانعی برای توسعه روابط سیاسی اقتصادی فرهنگی بین ایران و سریلانکا وجود ندارد. دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت سریلانکا مصمم هستند که روابط را در همه سطوح ارتقا بخشند و یقین داریم این تصمیم به نفع دو کشور و دو ملت خواهد بود.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری تسنیم

دیگر خبرها

  • بارورسازی ابرهای کشورهای همسایه ربطی به بارش سیل‌آسای ایران ندارد
  • آیا بارورسازی ابرها در کشورهای همسایه باعث بارش سیل‌آسا در ایران شد؟
  • ایران بازار عراق را از دست می‌دهد؟ | واکنش معاون وزیر صمت به رقابت ترکیه با ایران در بازار عراق
  • اعلام آمادگی بلاروس برای توسعه همکاری‌های نظامی
  • وزیر تندرو صهیونیستی پس از واژگونی خودرویش به بیمارستان انتقال یافت
  • منظور: با وجود تحریم‌ها آمادگی تامین انرژی پایدار منطقه و اروپا را داریم
  • سفر به پاکستان و سریلانکا در مقطع فعلی پیام مهمی برای دشمنان و دوستان جمهوری اسلامی داشت/همکاری با کشورهای همسایه و مستقل گسترش می‌یابد/ ایران ظرفیت‌های بسیار خوبی برای صدور خدمات فنی-مهندسی دارد
  • رئیسی در نشست خبری با رئیس جمهور سریلانکا: ایران آماده انتقال فناوری به کشورهای دیگر است
  • وحیدی: سفر رئیس‌جمهور به کشورهای همسایه و منطقه فرصت سرمایه‌گذاری فراهم می‌کند
  • رئیسی: ایران آماده انتقال فناوری به کشورهای دیگر است