Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-02@22:03:43 GMT

صورت هاي مالي سال 95 بانک ملي تصويب شد

تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۹۰۷۵۴۹

صورت هاي مالي سال 95 بانک ملي تصويب شد

خبرگزاري آريا- مجمع عمومي عادي سالانه بانک ملي ايران با حضور دکتر مسعود کرباسيان وزير امور اقتصادي و دارايي، دکتر عبدالرحمن نديمي بوشهري معاون بانک و بيمه وزير امور اقتصادي و دارايي، فرشاد حيدري معاون نظارتي بانک مرکزي، سيد حميد پور محمدي معاون سازمان برنامه و بودجه، مديرعامل، اعضاي هيات مديره و مديران ارشد بانک ملي ايران در محل بانک برگزار و صورت هاي مالي سال 95 بانک تصويب شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



به گزارش آريا به نقل از روابط عمومي بانک ملي ايران، در ابتداي مجمع، مديرعامل بانک ملي ايران با تشکر از توجه ويژه دولت و وزارت امور اقتصادي و دارايي به اين بانک، به سابقه طولاني و اثر قابل توجه فعاليت هاي بانک ملي ايران در اقتصاد کشور اشاره کرد و گفت: بسياري از اقدامات روزمره و بزرگ بانک ملي ايران مانند توزيع روزانه پول و اسکناس در نظام بانکي، براي عموم مردم ناشناخته است.

دکتر محمد رضا حسين زاده افزود: بانک کارگشايي به عنوان يکي از واحدهاي تابعه بانک ملي ايران، وظيفه ملي کنترل نرخ سکه و طلا را عهده دار است و از سوي ديگر حجم اشتغال ايجاد شده با پرداخت تسهيلات توسط بانک بسيار قابل توجه است.

وي با بيان اين که سهم بانک ملي ايران در بزرگراه هاي کشور بيش از 50 درصد است، اظهار کرد: بانک ملي ايران هم اکنون لنگرگاه نظام بانکي کشور است و روزانه نياز مالي 50 تا 60 هزار ميليارد توماني بانک ها به منابع مالي را تامين مي کند.

به گفته حسين زاده، نسبت مطالبات مطالبات غيرجاري بانک به تسهيلات پرداختي (NPL) در سال گذشته به 7.9 درصد رسيده، در حالي که متوسط اين رقم در نظام بانکي حدود 11 درصد است.

حسين زاده همچنين به توسعه فعاليت هاي بانک ملي ايران در خارج از کشور اشاره کرد و گفت: در حالي که طي دوران تحريم روابط کارگزاري ما با بانک هاي خارجي به صفر رسيده بود، هم اکنون با بيش از 400 کارگزاري در ارتباطيم.

وي اظهار کرد: شعبه هامبورگ بانک ملي ايران موفق شده مجوز تاسيس يک صندوق سرمايه گذاري را دريافت کند که از اين طريق مي توان با جذب منابع، محل مناسبي براي تامين مالي پروژه ها ايجاد کرد.

مديرعامل بانک ملي ايران همچنين افزايش سرمايه، تسويه بدهي هاي دولت به بانک و نيز مستثني کردن عضويت بانک هاي دولتي از جمله بانک ملي ايران در صندوق ضمانت سپرده ها را بخشي از خواسته ها از وزير امور اقتصادي و دارايي اعلام کرد.


وزير اقتصاد: بانک ملي ايران لنگرگاه نظام بانکي کشور است

 در ادامه اين جلسه، وزير امور اقتصادي و دارايي با تقدير از اقدامات بانک ملي ايران در ارائه خدمات بانکي حتي در دورترين نقاط مرزي کشور، گفت: رئيس جمهور محترم هم به صورت شفاهي و هم به صورت کتبي از مديريت، کارکنان و اقدامات اين بانک تشکر کرده اند.

مسعود کرباسيان افزود: خوشبختانه فعاليت مديرعامل و اعضاي هيات مديره بانک ملي ايران به گونه اي بوده که حساب هاي اين بانک شفاف است و اين موضوع براي وزارت اقتصاد بسيار مهم است و جاي تقدير دارد.

وي همچنين از اقدامات پيشتازانه بانک ملي ايران در کمک به زلزله زدگان کرمانشاه به عنوان اولين بانک اقدام کننده و همچنين رابط و هماهنگ کننده بانک هاي دولتي در اين خصوص تقدير و تشکر کرد.

وزير امور اقتصادي و دارايي با اشاره به اين که بانک ملي ايران در نظام بانکي کشور جايگاه ويژه اي دارد، گفت: بانک ها بايد به سمتي پيش بروند که مردم، ديگر نيازي به مراجعه به شعب نداشته باشند و بانک ملي ايران در اين زمينه بايد پيشتاز باشد.

کرباسيان بيان کرد: بانک ملي ايران در حوزه بودجه ريزي مبتني بر عملکرد، کارکرد خوبي داشته و اين روند مي تواند به عنوان الگو به ديگر بخش ها تعميم داده شود.

وي با تاکيد بر اينکه هر ميزان سرمايه گذاري در بخش IT مي تواند بازتاب خوبي در حوزه فرامرزي داشته باشد، ادامه داد: اقدامات اين بانک در حوزه IT قابل توجه است که بابت اين اقدامات قدردان هستيم.

وزير امور اقتصادي و دارايي با تاکيد بر اينکه بانک ملي ايران بار دولت را به دوش مي کشد، اظهار کرد: زماني که صحبت از تسويه بدهي ها با اوراق خزانه اسلامي است و يا از تسويه مطالبات گندمکاران بدون ايجاد تنش در بازار صحبت به ميان مي آيد، تکيه گاه ما بانک ملي ايران است.

بانک ملي ايران، بازوي پيشبرد سياست هاي دولت

سيد حميد پورمحمدي معاون سازمان برنامه و بودجه کشور نيز در اين مجمع با تاکيد بر اينکه بايد از بانک ملي ايران براي پيشبرد سياست هاي دولت قدردان بود، گفت: امروز بانک ملي ايران يکي از قوي ترين بازوهاي دولت براي پيشبرد برنامه هاست.

وي ضمن قدرداني از مديرعامل، هيات مديره و کارکنان بانک ملي ايران، افزود: اين بانک توانسته بيش از 400 رابطه کارگزاري با بانک هاي خارجي برقرار کند و سرانه سپرده ها و تسهيلات را افزايش دهد، اما با توجه به منابعي که دولت براي کفايت سرمايه به اين بانک اختصاص داده، بايد نسبت کفايت سرمايه آن حفظ شود.

Image already added

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۰۷۵۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و امارات پس از ۱۰ سال برگزار می شود

تین نیوز

 کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و امارات در حالی تا دقایقی دیگر برگزار می شود که ۱۰ سال از آخرین جلسه طرفین می گذرد.

به گزارش تین نیوز به نقل از وزارت راه و شهرسازی، اجلاس کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی جمهوری اسلامی ایران و امارات متحده عربی به ریاست مهرداد بذرپاش، وزیر راه و شهرسازی و رئیس ایرانی کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی دو کشور و بن الطوق الماری وزیر اقتصاد و رئیس طرف اماراتی کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی دو کشور تا دقایقی دیگر در ابوظبی برگزار می شود.

آخرین اجلاس این کمیسیون در فروردین ۱۳۹۳ برگزار شده است. این نشست پس از گذشت ۱۰ سال؛ به منظور توسعه همکاری های دو کشور در همه زمینه های اقتصادی، تجاری، سرمایه گذاری و حمل و نقلی (هوایی، دریایی، جاده ای و ترکیبی) برگزار می شود.

توسعه مناسبات دو کشور در حوزه کریدورهای ترانزیتی بین المللی بویژه کریدور شمال جنوب به منظور ترانزیت کالاهای اماراتی به سمت کشورهای آسیای مرکزی و قفقاز و روسیه و نیز اروپا از قلمرو جمهوری اسلامی ایران در دستور کار این نشست است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • بوی گشایش ارزی از ریاض می‌آید
  • کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و امارات پس از ۱۰ سال برگزار می شود
  • رئیس جدید اداره امور شعب استان گلستان معرفی شد
  • پیشنهاد ایران به بانک توسعه اسلامی برای تأمین مالی تأیید شد
  • وزیر امور اقتصادی و دارایی: پیشنهاد ایران به بانک توسعه اسلامی برای نحوه تامین مالی تایید شد
  • رونمایی از برات الکترونیک بانک صادرات ایران در وزارت اقتصاد؛
  • تکرار تجربیات موفق تأمین مالی بانک صادرات ایران برای صنعت خودرو
  • تکرار تجربیات موفق تأمین مالی بانک صادرات ایران برای خودرو
  • پیشنهاد ایران به بانک توسعه اسلامی برای نحوه تامین مالی تایید شد
  • یک بانک برای ۵۷ کشور | ایران وام جدید می گیرد؟