Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی شهرستان سبزوار گفت: جنبش اصیل دانشجویی خواهان محقق شدن خواسته‌های خود در راستای بازشدن فضای نقد و آزاداندیشی در مسیر رسیدن به دانشگاه و تمدن اسلامی است.

سید وحید دلبری، دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی شهرستان سبزوار در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجو در مشهد، گفت: جنبش دانشجویی، جنبشی است که بر طبق حرکتی جمعی، داوطلبانه و به صورت برنامه ریزی شده بر مبنای اهداف و دیدگاه‌های آرمانی، نسبت به تحولات سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی جامعه واکنش نشان می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: مقصود از فعالیت‌های جنبش دانشجویی در مرحله اول تحت تاثیر قرار دادن افکار و اندیشه ها و در مرحله دوم ایجاد تغییر و تحول در ساختارهای جامعه است.

مسئول سیاسی دفتر بسیج دانشجویی شهرستان سبزوار آرمان گرايي در مقابل مصلحت گرايان، عشق به آرمان ها و مجذوب آرمان ها شدن، صدق و صفا و خلوص را از ویژگی‌های جنبش دانشجویی برشمرد.

دلبری خاطرنشان کرد: جنبش دانشجویی مبتنی بر اشخاص نیست و مقابل ظلم، زورگويي، تبعيض، بي عدالتي، تقلب، دورويي و نفاق ایستادگی می کند و در پی از بین بردن این رذایل اخلاقی است. همچنین در حركت دانشجويي، كلك، تقلب، حيله و شيوه هاي غير انساني که فراخور محیط های زندگی کنونی است وجود ندارد و ضمن اين که احساسات در این فضا وجود دارد، منطق و تفکر و بينش و تحصيل و ميل به فهميدن و ژرف نگری هم در آن وجود دارد.

این فعال دانشجویی بیان کرد: از دهه سی شمسی که اولین تشکل های دانشجویی در ایران شکل گرفتند تا کنون، فراز و فرودهای متفاوتی جلوی راه جنبش دانشجویی بوده است. بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و انقلاب فرهنگی در دانشگاه ها، فضای آزاد نقد و آزاد اندیشی بیش از گذشته در محیط‌های دانشجویی رواج پیدا کرد و طی سال های مختلف با روی کار آمدن دولت های مختلف گاه این فضای باز به رکود می‌گرایید.

وی با اشاره به رکودی که در چند سال اخیر در فضای دانشگاهی و بخصوص در بین تشکل‌های دانشگاهی ایجاد شده است، گفت: این رکود تا جایی ریشه دوانده که اعضا تشکل های ارزشی و پر سابقه و با تجربه را نیز آزار می دهد و در امر برگزاری مراسمات شان نیز تاثیرگزار است.

دلبری خاطرنشان کرد: این رکود به دلیل تنبلی های تشکیلاتی، کمبود نیرو، نبود دغدغه کار تشکیلاتی، ندادن مجوزها، لغو کردن برنامه ها، کارشکنی در امور تشکل ها، دید سلیقه ای داشتن به برخی تشکل ها و تضعیف کردن تشکل های ارزشی و ... است.

مسئول سیاسی دفتر بسیج دانشجویی شهرستان سبزوار تاکید کرد: تشکل های دانشجویی باید با تقویت هسته های فکری و تشکیلاتی داخلی خود و تقویت بستر فرهنگی دانشگاه ها در گام بعدی، بدون نیاز به دیگران و با اتکا به ظرفیت های دانشجویی خود فضای رکود را پشت سر گذاشته و به محیطی پویا و فعال دست یابند.

وی در پایان بیان کرد: جنبش اصیل دانشجویی به دنبال نقدهای مخرب، مخالفت های نامستند و سیاسی بازی نیست بلکه خواهان محقق شدن خواسته های خود به جهت بازشدن فضای نقد و آزاد اندیشی در مسیر رسیدن به دانشگاه اسلامی و تمدن اسلامی است و ما مطالباتمان را از مسئولان پیگیری می‌کنیم.

منبع: خبرگزاری دانشجو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۰۸۲۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معلمان و کارگران بازوان حرکت جامعه در مسیر توسعه هستند

شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی به مناسبت روز کارگر و روز معلم بیانیه‌ای صادر کرد.

 متن بیانیه به شرح زیر است:

بسمه تعالی

گرامیداشت روزمعلم و روزجهانی کار و کارگرپیشرفت، رشد و تعالی نشأت گرفته از پویایی فکر و گسترش اندیشه‌ورزی ومجاهدت برای تحقق آنهاست. در هر جامعه‌ای که از فرصت فکر، اندیشۀ معلم و استاد و بازوی هنرمند کارگران بهتر استفاده شود؛ توسعه و پیشرفت، رونقی مضاعف خواهد یافت. تاریخ گواه ماندگاری آثار علمی اندیشمندان وآثارعملی تلاشگران عرصه کار و تولید است و این دو قشر زمان‌شناس و آینده‌ساز، مجاهدانی دلسوز برای سعادت و نیک بختی بشر محسوب می‌شود.

معلمین و کارگران ایران اسلامی، بازوان حرکت جامعه در مسیر توسعه بوده و با تبلور اراده در قالب تلاش، کوشش و مجاهدت به نماد عملی 'ما می‌توانیم' مبدل شده‌اند.

حمایت از این دو قشر بسترساز تحقق شعار سال، موجب جهش تولید خواهد شد.

روز جهانی کار و کارگر و روز معلم، ملازمت «علم و عمل» در تحقق آرمان‌های بلند و روز تبلور همبستگی سراسری و همدلی، مشارکت و اعتلای حیات اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی است.

شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی با گرامیداشت یاد و خاطره استاد شهید آیت الله دکتر مرتضی مطهری، روز ۱۲ اردیبهشت را به تمامی کارگران سخت کوش و معلمان دلسور تبریک و تهنیت می‌گوید.

 

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی احزاب و تشکل‌ها

دیگر خبرها

  • الحوثی: آمریکا به دنبال ادامه نسل‌کشی در غزه است/ جنبش دانشجویی دست واشنگتن را رو کرد
  • دانشگاهی‌ها و نمایندگان درباره جنبش دانشجویی آمریکا چه گفتند؟
  • حرکت در مسیر تمدن‌سازی نوین اسلامی اولویت معاونت فرهنگی دانشگاه‌
  • حرکت در مسیر تمدن‌سازی نوین اسلامی اولویت معاونت فرهنگی باشد
  • اعطای «گرنت» به تشکلهای دانشجویی تصویب شد
  • قدردانی جهاد اسلامی از جنبش‌های دانشجویی برای حمایت از غزه
  • فعالیت ۲۰۰ تشکل دانشجویی و ۱۰۰ تشکل فعال استادی در دانشگاه آزاد
  • معلمان و کارگران بازوان حرکت جامعه در مسیر توسعه هستند
  • جنبش دانشجویی آمریکا اراده لازم برای تغییر را دارد
  • جنبش دانشجویی جهانی «حمایت از فلسطین» به ونزوئلا رسید