Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از گمرک ایران ، تیم کنترل و بازرسی مربیان سگ های گمرک ایران(سمگا) در گمرک مرزی ماهی رود، یک محموله بذر شاهدانه کشف کردند.
ماموران گمرک با تحلیل اطلاعات کالاها و حامل ها نسبت به کنترل کامل تانکرهای سوخت ورودی از کشور افغانستان به کمک سگ های مواد یاب اقدام‌ کردند و در عملیاتی موفق به کشف این مقدار ماده مخدر بذر شاهدانه از داخل تانکر سوخت شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


با تلاش کنترلی ماموران گمرک ایران بیش از 24 تن انواع مواد مخدر و پیش ساز مخدرهای سنتی و صنعتی با تلاش ماموران گمرک در آبان ماه کشف شده است .
ماموران گمرک در ماه گذشته در 16 عملیات، موفق به کشف این مواد شدند.
ماموران گمرک ایران پیش از این و در ماه گذشته ماده مخدر شاهدانه را از داخل برس، لابه لای کتاب ، کارتن ، هدفن و اسباب بازی که به شکل ماهرانه ای جاسازی شده بود، کشف کردند.
در حاضر با بکارگیری سامانه های هوشمند الکترونیکی و رصد کامل اطلاعات محموله های ورودی ، خروجی ، عبوری و مسافری توانمندی های کشف و مبارزه با مواد مخدر در گمرک ایران افزایش قابل توجهی یافته است.
فعالیت های گمرک ایران در مبارزه با قاچاق مواد مخدر و کالا طی سالهای اخیر مورد توجه سازمان های بین المللی بوده و گمرک ایران بر اساس گزارش دفتر اطلاعات منطقه ای سازمان جهانی گمرک در کشف انواع مواد مخدر رتبه نخست دنیا را کسب کرده است .
اولین مرکز آموزش سگهای مواد یاب در ماه گذشته توسط کونیو میکوریا دبیرکل سازمان جهانی گمرک افتتاح شد.
گمرک ایران قرار است بر اساس برنامه تعیین شده، سالیانه با خرید و آموزش 20 سگ مواد یاب، در طی 5 سال نیاز خود را تامین کند.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۰۸۸۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سوداگران مرگ در دام پلیس لرستان

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان لرستان؛فرمانده انتظامی خرم آبادگفت:در اجرای طرح مبارزه با سوداگران مرگ، برخورد با خرده فروشان مواد مخدر و سوداگران مرگ در دستور کار مأموران این شهرستان قرار گرفت.
سرهنگ نبی اله قاسمی افزود:مآموران انتظامی اين شهرستان پس از شناسایی با هماهنگی قضایی ۱۱ سوداگر مرگ را دستگير  کردند.
وی گفت:در بازرسی از مخفيگاه این سوداگر مرگ هشت کيلو و ۱۰۹ گرم انواع مواد مخدر صنعتی و سنتی کشف ، ۲۷ معتاد متجاهر جمع آوری و تحويل مراکز ترک اعتياد شدند.

دیگر خبرها

  • سوداگران مرگ در دام پلیس لرستان
  • ۱۴ کیلوگرم تریاک در بردسکن کشف شد
  • (ویدیو) ادعای میرسلیم درباره ترفند افراد صادق خلخالی برای ریختن داخل خانه‌ها؛ پرت کردن مواد مخدر!
  • ببینید | ادعای تکان‌دهنده میرسلیم درباره ترفند افراد صادق خلخالی برای ریختن داخل خانه‌ها؛ پرت کردن مواد مخدر!
  • کشف ۱۸۵ کیلوگرم مواد مخدر در هرمزگان
  • کشف ۱۲ کیلوگرم هروئین از ۳ خودرو در ارومیه
  • ۱۲ کیلوگرم هروئین در ارومیه کشف شد
  • کشف ۱۲ کیلوگرم هروئین در ارومیه
  • مصرف «ماری‌جوانا» در آمریکا هم آزاد می‌شود!
  • تصاویر جاسازی ماهرانه مواد مخدر در یک کامیون