Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-26@14:26:30 GMT

باکیفیت و بی‌کیفیت‌ترین خودروهای تولید داخل

تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۹۱۲۹۸۴

بر اساس ارزشیابی کیفی انجام شده در آبان‌ماه امسال، در گروه تولیدات سبک 9 خودرو و در گروه خودروهای سنگین، چهار خودرو توانستند چهار ستاره کیفی به دست آورند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  بر اساس گزارش ارزشیابی خودروهای ساخت داخل که توسط اداره کل خودرو و نیرو محرکه وزارت صنعت، معدن و تجارت منتشر شد، در آبان‌ماه امسال در گروه سبک و در بخش وانت، وانت تندر شرکت ایران خودرو با دریافت سه ستاره کیفی بالاترین کیفیت خودروهای تولیدی ساخت داخل را در سطح قیمتی پایین تر ۵۰۰ میلیون ریال به خود اختصاص داد و وانت‌ مزدا کارا ۲۰۰۰ تک کابین بهمن موتور و وانت سایپا ۱۵۱ شرکت سایپا بن‌ رو با کسب دو ستاره کیفی در رده بعدی جای گرفتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این کلاس قیمتی وانت‌های‌ مزدا کارا ۲۰۰۰ دو کابین بهمن موتور، آریسان ایران خودرو دیزل و وانت‌های نیسان دوگانه سوز و تک سوز زامیاد هر کدام یک ستاره کیفی را از آن خود کردند.

وانت پیکاپ فوتون ایران خودرو دیزل نیز در کلاس قیمتی بالاتر از ۵۰۰ میلیون ریال تنها خودرویی بود که توانست دو ستاره کیفی را از آن خود کند.

۹ خودروی سواری با ۴ ستاره کیفی

 همچنین در بخش سواری خودروهای نیومزدا ۳ شرکت بهمن موتور و گرند ویتارای شرکت ایران خودرو خراسان در سطح قیمتی بالاتر از یک هزار میلیون ریال با کسب چهار ستاره کیفی بالاترین کیفیت خودروها را به دست آوردند. این دو خودرو در ارزشیابی مهرماه امسال نیز چهار ستاره را کسب کرده بودند.

در سطح قیمتی ۷۵۰ میلیون تا یک هزار میلیون ریال نیز خودروهای هیوندا ۲۰i کرمان موتور و کیاسراتوی شرکت سایپا موفق به دریافت چهار ستاره کیفی شدند.

تیگو ۵ مدیران خودرو، هایما S۷ اتوماتیک ایران خودرو خراسان و JAC-S۵ کرمان موتور نیز در این کلاس قیمتی با کسب سه ستاره کیفی در رتبه بعدی قرار گرفتند. همگی خودروهای این کلاس قیمتی در ارزشیابی شهریورماه به همین اندازه ستاره کیفی به دست آورده بودند.

از سوی دیگر در کلاس قیمتی ۵۰۰ تا ۷۵۰ میلیون ریال خودروی هیوندا ۱۰i ساخت شرکت کرمان موتور چهار ستاره کیفی به دست آورد و چانگان CS۳۵ سایپا- سیتروئن ، آریزو ۵ مدیران خودرو، JAC-J۵ کرمان موتور، برلیانس H۳۳۰ پارس خودرو و آریواتوماتیک بن رو توانستند سه ستاره کیفی به دست آوردند. در این کلاس قیمتی لیفان X۶۰ کرمان موتور نیز یک ستاره به دست آورد.

همچنین در سطح قیمتی ۲۵۰ تا ۵۰۰ میلیون ریالی خودروهای رنو ساندرو و پارس تندر پارس خودرو و خودروهای پژو ۲۰۷ اتوماتیک و تندر ۹۰ پلاس اتوماتیک ایران خودرو با دریافت چهار ستاره کیفی بالاترین کیفیت خودروهای تولید ساخت داخل را در این ماه به خود اختصاص دادند.

خودروهای تندر ۹۰،رانا، دنا پلاس، پژو ۲۰۶، پژو ۲۰۶SD همگی از ایران خودرو به همراه تندر ۹۰ پارس خودرو و آریو دنده ای بن رو در این کلاس قیمتی سه ستاره کیفی به دست آوردند.

همچنین خودرو NEW MVM۳۱۵ مدیران خودرو، سورن و سمند تبریز شرکت ایران خودرو، پژو پارس ایران خودروی فارس و پژو پارس ایران خودرو مازندران دو ستاره در این کلاس قیمتی در آبان ماه به دست آوردند.

خودروهای دنا، دانگ فنگ H۳۰ و پژوپارس همگی از محصولات ایران خودرو نیز توانستند در این ماه در کلاس قیمتی ۲۵۰ تا ۵۰۰ میلیون ریالی دو ستاره ای شوند.

چهار خودروی پژو ۴۰۵ خراسان از محصولات ایران خودرو خراسان، تیبا ۲ شرکت سایپا و ساینا و تیبای سایپا- سیتروئن نیز همگی در این کلاس قیمتی در این ماه موفق به کسب یک ستاره کیفی شدند.

در کلاس قیمتی پایین تر از ۲۵۰ میلیون ریال نیز دو خودروی سایپا X۱۳۱ و سایپا X۱۳۲ شرکت سایپا و همچنین سایپا X۱۳۱ پارس خودرو هر کدام تنها یک ستاره به دست آوردند. این خودروها در ارزشیابی مهر ماه نیز یک ستاره ای بودند.

اقتصادآنلاین

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۱۲۹۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محدودیت وزن وسایل در پرواز

پرداخت هزینه برای اضافه ‌بار یکی از دغدغه‌های مهم بسیاری از مسافران است. کم‌تر کسی دوست دارد که بابت حمل وسایلش با هواپیما هزینه اضافی بپردازد. بااین‌حال به دلیل قوانین حاکم بر ایرلاین‌های مختلف، افراد مجاز هستند که فقط مقدار مشخصی بار را با خود حمل کنند.

اگر میزان بار مسافران بیش‌تر از حد مجاز باشد باید هزینه‌ای اضافی به‌عنوان جریمه اضافه ‌بار بپردازند. این محدودیت‌ها در ایرلاین‌ها و کلاس‌های پروازی مختلف با هم متفاوت است. اگر بلیط هواپیما تهران استانبول را خریده‌اید و به‌زودی راهی سفر هستید؛ مطالعه این مطلب را از دست ندهید. ما در ادامه درباره محدودیت‌های موجود درباره وزن وسایل برای حمل با هواپیما بیش‌تر صحبت می‌کنیم.

مقدار بار مجاز در ایرلاین‌های داخلی چقدر است؟

قوانین مربوط به محدودیت‌های حمل بار در ایرلاین‌های داخلی کم و بیش شبیه به یکدیگر است. برای مثال افرادی که بلیط هواپیما تهران استانبول ایرلاین‌های داخلی را خریده‌اند، اجازه حمل حداکثر 20 کیلوگرم بار را در کلاس اکونومی دارند. در پروازهای کلاس بیزینس نیز مسافران مجاز هستند که حداکثر 30 کیلوگرم بار را با خود حمل کنند.

این میزان بار در ایرلاین‌های مختلفی مانند کاسپین، تابان، زاگرس، آسمان، آتا، ایران ایر و کیش ایر ممکن است تفاوت‌هایی جزئی با یکدیگر داشته باشد. همچنین مقدار باری که شما در ایرلاین‌های داخلی می‌توانید با خودتان به داخل کابین ببرید، بین پنج تا هفت کیلوگرم است.

مقدار بار مجاز در ایرلاین‌های خارجی چقدر است؟

مقدار بار مجاز در ایرلاین‌های خارجی مختلف با یکدیگر متفاوت است. برای مثل شما در پروازهای شرکت لوفت هانزا می‌توانید حداکثر 23 کیلوگرم بار را در کلاس اکونومی و 32 کیلوگرم بار را در کلاس بیزینس با خود حمل کنید.

ترکیش ایر نیز که یکی از ایرلاین‌های فعال در خطوط هوایی تهران استانبول است به مسافران خود اجازه حمل 20 کیلوگرم بار در کلاس اکونومی و 30 کیلوگرم بار را در کلاس بیزینس می‌دهد. قبل از خرید بلیط هواپیما تهران استانبول از سایت علی بابا می‌توانید اطلاعات مربوط به میزان بار مجاز هر کدام از پروازها را به‌طور دقیق ببینید. این اطلاعات در بخشی به نام قوانین بار به طور کامل نوشته شده است.

هزینه اضافه بار چگونه محاسبه می‌شود؟

محاسبه وزن چمدان‌هایتان یکی از مهم‌ترین کارهایی است که باید قبل از پرواز انجام دهید. اگر وزن چمدان‌هایتان از میزان تعیین شده توسط ایرلاین بیش‌تر باشد، آن‌وقت مجبور خواهید شد که اضافه بار بپردازید. به‌طورکلی هزینه هر کیلوگرم اضافه بار معادل یک درصد از قیمت بلیط پروازتان است.

برای مثال اگر شما دو کیلو بار اضافی با خود همراه داشته باشید باید مبلغی معادل دو درصد از قیمت بلیط پروازتان را به‌عنوان جریمه اضافه بار بپردازید. آژانس‌های هواپیمایی که بلیط پروازتان را از آن‌ها خریده‌اید؛ اطلاعات دقیق‌تری درباره میزان هزینه اضافه بار در اختیار خواهند گذشت بااین‌حال در وب‌سایت ایرلاین‌های خارجی نیز اطلاعات کاملی در این‌باره وجود دارد.

قوانین مربوط به بار دستی در ایرلاین‌های مختلف چگونه است؟

 منظور از بار دستی وسایلی هستند که شما می‌توانید آن‌ها را با خود به داخل کابین هواپیما ببرید. بسیاری از مسافران ترجیح می‌دهند که وسایل گران‌قیمت خود را به داخل کابین ببرند زیرا امکان آسیب‌دیدن آن‌ها در قسمت بار هواپیما وجود دارد. برای مثال لپ‌تاپ و دوربین عکاسی از جمله وسایلی هستند که اجازه دارید آن‌ها را با خودتان به داخل کابین ببرید.

قوانین مربوط به بار دستی در ایرلاین‌های داخلی و خارجی با هم بسیار متفاوت است. به شما پیشنهاد می‌کنیم که اطلاعات مربوط به میزان بار مجاز را بخوانید و سپس برای خرید بلیط تصمیم بگیرید. اکثر ایرلاین‌ها به مسافران خود اجازه می‌دهند که حدود پنج تا هفت کیلو بار را با خود به داخل کابین ببرند.

البته به‌جز وزن، ابعاد این وسایل نیز مهم هستند. برای مثال ابعاد وسایل شما باید طول، عرض و ارتفاعی کم‌تر از ۵۶، ۴۵ و ۲۵ سانتی‌متر داشته باشند. همچنین بسیاری از ایرلاین‌ها به مسافران کلاس‌های پروازی بیزینس و فرست کلاس اجازه می‌دهند که حدود 15 کیلوگرم بار را به‌عنوان بار دستی با خود به داخل کابین ببرند.

حمل کدام وسایل در کابین هواپیما غیر مجاز است؟

همه وسایل شما قبل از ورود به هواپیما بررسی می‌شوند زیرا مسافران اجازه حمل برخی از وسایل به کابین هواپیما را ندارند. برای مثال شما نباید وسایل تیز و برنده مانند چاقو را با خود به داخل کابین هواپیما ببرید. همچنین حمل وسایل ورزشی مانند بدمینتون یا چوب بیسبال و مواردی از این قبیل نیز ممنوع است.

اگر می‌خواهید وسایل ورزشی را با خود به سفر ببرید باید آن‌ها را به قسمت بار هواپیما تحویل دهید. از دیگر وسایل ممنوعه می‌توان به ابزارآلات مانند انبردست و پیچ ‌گوشتی، فندک، کبریت و سایر وسایل اشتعال‌زا، میوه، گوشت و برخی دیگر از مواد خوراکی اشاره کرد.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • ضربه سنگین خودروهای بی‌کیفیت تولید داخل به تشدید ناترازی بنزینی و کسری بودجه ارزی کشور
  • خودروهای مشهور با فروش غافلگیرکننده، از بیتل تا ماتیز و پژو 206 (+عکس)
  • تعاملات سایپا با فولاد مبارکه در راستای افزایش ۱۰۰ درصدی تولید خودرو
  • «پراید»؛ بیشترین سهم تولید آلایندگی مشهد را داشته است
  • خودروسازان؛ متهم ردیف اول ناترازی بنزین
  • محدودیت وزن وسایل در پرواز
  • به‌جای خودروهای ثبت‌نامی این خودروها را بخرید
  • افزایش سال گارانتی خودرو‌ها برای مردم هزینه دارد؟
  • آغاز تولید خودروهای برقی چینی در تایلند
  • راه خصوصی‌ سازی ایران‌ خودرو و سایپا باز می‌ شود؟