Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی از خمین؛ مصطفی مشایخی مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی در آئین معارفه مسئول جدید دفتر حفظ و نشر آثار دفاع مقدس شهرستان خمین که در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد، گفت: بنابر فرمایش مقام معظم رهبری، خاطره‌های دفاع مقدس ثروت عظیمی است که باید فن‌آوری شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: سبک و سیره شهدا بایستی جمع‌آوری و به شکل مکتوب درآورده شود تا شهدا به عنوان الگو، هنرمندانه معرفی گردد تا نسل جدید با سیره شهدا بیشتر و بهتر آشنا شوند.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی تحریف و فراموشی را از آسیب‌های دفاع مقدس دانست و تصریح کرد: راهیان نور یکی از اقدامات فرهنگی است تا ارزش‌های دفاع مقدس به دست فراموشی سپرده نشود و تحریف در آن صورت گیرد چراکه تحریف و فراموشی از آسیب‌های دفاع مقدس است.

مشایخی با بیان اینکه حفظ آثار و نشر ارزش‌ها از وظایف این بنیاد است، گفت: حفظ آثار مقدمه‌ای برای نشر است و اگر این آثار به خوبی حفظ و نگهداری نشوند، نمی‌توان آن را به خوبی به نسل آینده انتقال داد.

وی افزود: در این راستا در استان مرکزی برای حفظ و نشر اقداماتی انجام شده است و اقلام و آثار فیزیکی جمع‌آوری شده است.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی تصریح کرد: جمع‌آوری 110 هزار سند از حوزه‌های مختلف جبهه و دوران دفاع مقدس، 80 هزار عکس رزمندگان، مصاحبه با 1300 رزمنده در قالب تاریخ شفاهی و تکمیل زندگینامه 3200 شهید از جمله اقدامات انجام شده در استان مرکزی است.

مشایخی با بیان اینکه دانشنامه دوران دفاع مقدس استان مرکزی با 580 مدخل در حال تدوین است، گفت: کنگره شهدای استان مرکزی در نیمه دوم سال آینده برگزار خواهد شد، برای برگزاری این کنگره چهار سال زحمت کشیده شده و 12 کتاب در این راستا آماده چاپ است.

وی افزود: نقش امام راحل(ره) در دوران دفاع مقدس از موارد مهم در نظر گرفته شده در این کنگره است که این برنامه به عهده شهرستان خمین است.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی تصریح کرد: نقش روحانیت در دوران دفاع مقدس و 103شهید روحانی استان مرکزی، نقش زنان و 100 شهیده استان و تدوین 2 جلد کتاب با موضوع زنان شهیده و کتاب دانشنامه شهدای استان مرکزی توسط بنیاد شهید از برنامه‌های در نظر گرفته شده کنگره 6200 شهید استان مرکزی است.

مشایخی همچنین با اشاره به یادمان‌های شهدای گمنام گفت: در استان مرکزی 48 یادمان وجود دارد که تعدادی در دانشگاه‌ها و مراکز نظامی واقع است که این مراکز برنامه‌های خاص خود را دارند و یادمان‌هایی که در داخل شهر قرار دارند باید پایگاه فرهنگی داشته و برنامه‌های فرهنگی و معنوی برای عموم مردم برگزار کنند.

سید مهدی ساداتی فرماندار خمین نیز در این جلسه گفت: شهرستان خمین آمادگی میزبانی از شهدای گمنام را دارد و در این راستا مسئولین مربوطه پیگیری کنند.

وی افزود: در شهرستان خمین تمام دستگاه‌های دولتی آمادگی همکاری برای برگزاری برنامه‌هایی در راستای حفظ ارزش‌های دفاع مقدس را دارند تا این دستاوردها به نسل آینده به خوبی انتقال داده شود.

گفتنی است در این جلسه «سعید خسروی» به عنوان مسئول جدید دفتر حقظ و نشر آثار دفاع مقدس شهرستان خمین معرفی شد.

انتهای پیام/

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۱۳۱۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شنبه‌های بدون دست‌فروش در محدوده مرکزی تبریز

شهردار منطقه هشت تبریز از اجرای سیزدهمین هفته طرح شنبه‌های بدون دستفروش در محدوده مرکزی شهر خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان شرقی، حسین منیری‌فر ظهر امروز _یکشنبه شانزدهم اردیبهشت_ اظهار کرد: در راستای ساماندهی معابر منطقه هشت تبریز، طرح جمع‌آوری دست‌فروشان با عنوان شنبه‌های بدون دست فروش در تمام معابر و محورهای محدوده شهرداری این منطقه از سال قبل آغاز شده است که این هفته نیز تداوم یافت و در قالب این طرح، عوامل سدمعبر، با جمع‌آوری بساط دست‌فروشان در تمام معابر شهری، مانع ایجاد سد معبر و بازگشت آرامش به معابر مرکزی تبریز شدند.

وی با تاکید بر اینکه جمع‌آوری دست‌فروشان وظیفه قانونی شهرداری است، افزود: قانون به ما برای جمع‌آوری دست‌فروشان تکلیف کرده است و با جمع‌آوری دست‌فروشان تنها به وظیفه قانونی خود عملی می‌کنیم.

شهردار منطقه هشت تبریز از جمع‌آوری دست‌فروشان باغ گلستان خبر داد و تصریح کرد: طرح سامان‌دهی باغ گلستان و انتقال دست‌فروشان باغ گلستان به بازار گجیل، در حال اجرا است که در این راستا عوامل خدمات شهری منطقه هشت طی روزهای اخیر، اقدام به جمع‌آوری بساط دست‌فروشان باغ گلستان کردند و این طرح طی روزهای آینده نیز تداوم خواهد داشت.

منیری‌فر اضافه کرد: اجرای این طرح معضل دست‌فروشی باغ گلستان را رفع کرده است و شرایط اجتماعی این پارک را ارتقا خواهد بخشید.

کد خبر 750777

دیگر خبرها

  • ساخت ۱۸۰۰ مسکن محرومین در استان مرکزی
  • ظرفیت‌های دولت در پشتیبانی از یادمان‌های دفاع مقدس فعال می‌شوند
  • ساخت ۱۸۰۰ واحد مسکونی برای محرومان استان مرکزی
  • شنبه‌های بدون دست‌فروش در محدوده مرکزی تبریز
  • کنگره شهدای مرکزی به یک جریان عظیم فرهنگی در کشور تبدیل شده است
  • افتتاح فاز نخست موزه دفاع‌ مقدس زنجان
  • فاز نخست موزه دفاع‌ مقدس زنجان افتتاح می‌شود
  • استقبال کودکان و نوجوانان از آثار مرتبط با امام جعفر صادق (ع)
  • فراخوان سومین جشنواره پرچمداران انقلاب اسلامی در لرستان
  • برگزاری سومین جشنواره ملی پرچمداران انقلاب اسلامی در استان