Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجتالاسلام ادیبیزدی در گفت وگو با خبرنگار فرهنگی ایسکانیوز ضمن تبریک ولادت تندیس محبت و تجسم تمام فضائل انسانی، رسول خدا (ص)، گفت: انسان معاصر بیش از هر زمان دیگری به اشاعه اخلاقیات و فضائل رسول خدا (ص) نیازمند است.

وی افزود: پیروی از سنت پیامبر(ص) در تمام زمینه ها، امروز بیش از هر زمان دیگری می تواند برای بشریت مناسب ترین الگو باشد و تمامی گره های کور اخلاقیات معاصر بشری را باز و مشکلات را برطرف کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این کارشناس مذهبی با بیان اینکه مردم برای اشاعه فرهنگ اسلامی راهی جز توسل به رسول مکرم اسلام (ص) و امام صادق (ع) ندارند، اظهار کرد: ما اگر خیال کنیم پیامبر اکرم (ص) 14 قرن پیش ظهور کرده اند و در حال حاضر نمی توانیم به ایشان تاسی کنیم، فکر بسیار غلطی است.

**انسانیت محتاج تبه تاسی از مشی پیامبر اسلام(ص) است

حجت الاسلام ادیب یزدی گفت: پیامبر اکرم (ص) نمونه تمام انسانیت و بالاترین مومن برای تمامی قرون و اعصار است و در حال حاضر بیش از هر وقت دیگری انسانیت محتاج به تاسی از مشی پیامبر اسلام (ص) است.

وی با بیان اینکه ما باید رفتار و کردار پیامبر اکرم (ص) را در جامعه به شدت اشاعه دهیم بیان کرد: توجه به ایشان تنها در ایام ولادت وی کافی نیست بلکه باید در مجالس و محافل متعدد عهد ببندیم که سنت رسول خدا (ص) را در میان خودمان ترویج کنیم.

**تحمل در شدائد و گرفتاری‌ها همواره شعار اصلی پیامبر اکرم(ص) بود

وی با بیان فضائل حضرت رسول (ص) تاکید کرد: وی هرگز در زندگانی اش در فکر انتقام از کسی نیفتاد با اینکه خیلی بر این حضرت ظلم شد. اولین مطلبی که در عمرش برای افراد قائل بود عفو و اغماض بود همواره گناهکاران را می بخشید. با اینکه از منویات تمامی مردم خبردار بود و منافقین امتش را خوب می شناخت اما هرگز آنها را افشا نکرد بر این اساس تحمل در شدائد و گرفتاری ها همواره شعار اصلی آن بزرگوار بود.

**حضرت رسول(ص) تمایزی جز میزان تقوا برای افراد قائل نبود

این کارشناس مذهبی ادامه داد: کسی خشم و غضب رسول اکرم (ص) را ندید الا زمانی که حکم خداوند در این زمینه جاری می شد. همه افراد پیش چشم ایشان با یکدیگر برابر بودند و می فرمود ای مردم همه شما مانند دندانه های شانه با هم برابرید الا به تقوای الهی و اگر کسی تقوای بیشتری داشت پیش چشم وی عزیزتر بود در این رابطه ابوذر، سلمان، بلال حبشی و صهیب رومی به جهت اینکه تقوای متمایزی نسبت به دیگر افراد داشتند پیش چشم وی از دیگران عزیزتر بودند و الا به هیچ عنوان بین مردم فرق نمی گذاشت و همه را به یک چشم نگاه می کرد.

**حضرت صادق(ع) پرچم دار سنت جد بزرگوارش رسول خدا(ص) بود

این کارشناس مذهبی درباره حضرت امام صادق(ع) گفت: وی پرچم دار سنت جد بزرگوارش رسول خدا (ص) بود و همه فضائلی که در رسول خدا (ص) وجود داشت امام صادق آئینه تمامی نمای این فضائل بودند و عمده حیاتش را صرف تربیت شاگردانی کرد که علوم فراوانی داشتند.

**تقیه شیوه مبارزاتی حضرت صادق(ع) بود

وی در مورد شیوه مبارزاتی حضرت جعفر صادق(ع)، گفت: تقیه یکی از شیوه های مبارزاتی ایشان بود که شامل نگهداری اسرار نزد بیگانگان و رساندن حقایق به اهلش است در این رابطه تقیه مانند سکه ، دو رو دارد اینکه خودی ها در جریان وقایع باشند و الا درگذر زمان بسیاری از افراد در صدد تحریف تاریخ بر می آیند و رساندن حقایق به نیروهای خودی از موارد مهم تقیه است.

حجت الاسلام ادیب یزدی با بیان اینکه امام صادق (ع) مبارزه اصلی را براساس تربیت شاگردانش پایه ریزی کرد گفت: وی شاگردان بسیار بزرگ، فقیه و دانشمند پرورش دادند که راس آنها زرارة بن اعین بود.

این کارشناس مذهبی، اضافه کرد: زلالته ابن اعین، ابان بن عثمان، محمّد بن مسلم بن رباح، برید بن معاویه از شاگردان امام صادق (ع) بودند و حضرت با تربیت این شاگردان اقتدار اسلام و محتوای اسلام را برای عالمیان منعکس کرد و راه را به آنها نشان داد.

502

حجت الاسلام ادیب یزدی اشاعه اخلاقیات مشی پیامبر اسلام حضرت رسول (ص) تقیه زلالته ابن اعین

منبع: ایسکانیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۱۵۰۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اراده ملت ایران بود که عملیات «وعده صادق» را رقم زد

به گزارش خبرگزاری مهر، مراسم صبحگاه بسیج پایگاه شهید رسول عسکری دیوان محاسبات کشور با حضور سردار رضا طلایی نیک، سخنگو و معاون توسعه مدیریت و برنامه‌ریزی راهبردی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و همچنین جمعی از مقامات و کارکنان این نهاد نظارتی برگزار شد.

سردار طلایی نیک در این جلسه با گرامی‎داشت یاد و خاطره امام راحل عظیم الشان و شهدای ایران اسلامی، اظهار داشت: «احیای اسلام ناب»، «مردمی بودن انقلاب اسلامی» و «رهبری ولایی»، سه رکنی هستند که طی ۴۵ سال گذشته، مقوم و پیش‎ برنده این نهضت الهی بوده اند.

سخنگوی وزارت دفاع در ادامه خاطر نشان کرد: انقلاب اسلامی به معنای حقیقی کلمه، احیاگر اسلام ناب محمدی (ص) بود که پس از تلاش‌های ناکام رژیم شاهنشاهی در گسترش اسلام ستیزی و زدودن مذهب و معنویت از سطوح گوناگون جامعه، توانست سبکی بی بدیل از الگوی جامعه اسلامی را به جهانیان عرضه دارد.

وی همچنین در تشریح ماهیت مردمی نظام جمهوری اسلامی، بیان داشت: اتکای به مردم، از اساسی‌ترین اصول مکتب امامین انقلاب محسوب می‌شود چراکه هر زمان مشارکت مردم در امور کشور بیشتر بوده، به همان نسبت توفیقات نیز افزایش پیدا کرده است.

سردار طلایی نیک با با بیان اینکه مهمترین شاخصه شعار سال ۱۴۰۳، مشارکت مردم در اقتصاد و تولید است، افزود: تاریخ گواه است که فتوحات در هشت سال دفاع مقدس، درست از زمانی به وجود آمد که موانع حضور مستقیم مردم در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل برداشته شد. بر این اساس، تا زمانی که اقتصاد کشور مردمی نبوده و مردم در عرصه تولید کشور دخیل نباشند، هیچ قدم مؤثری در بهبود اوضاع معیشتی را شاهد نخواهیم بود.

معاون توسعه مدیریت و برنامه‌ریزی راهبردی وزارت دفاع در ادامه گفت: شاهکار انقلاب اسلامی در تحقق «رهبری ولایی» بود که با ممزوج نمودن ظرفیت‌های اسلامی و مردمی، افتخارات بزرگی را نصیب ملت کرد.

وی با اشاره به اینکه یکی از برکات انقلاب اسلامی، پیوند دادن حوزه دفاعی و مردم، از طریق ظرفیتی به نام «بسیج مستضعفین» بود، تصریح کرد: اگرچه بهره مندی از ادوات جنگی پیشرفته نظیر پهپاد و موشک مطلوب بوده و بازدارنده است اما این اراده و خواست ملت همیشه در صحنه ایران اسلامی بود که عملیات «وعده صادق» علیه رژیم کودک کش صهیونیستی را به سرانجام رساند و بسیاری از معادلات منطقه‌ای و بین المللی را تغییر داد.

سردار رضا طلایی نیک گفت: امروزه بازدارندگی کارآمد، نیازمند قدرت ترکیبی است؛ چون دشمن در دو عرصه جنگ نرم و سخت علیه کشورمان در حال برنامه ریزی است و ما نیز نیازمندیم تا هم‎سطح با این تهدیدات، توانایی‌های خود را ارتقا دهیم.

وی در پایان با بیان اینکه رویکرد پیشگیرانه دیوان محاسبات، موجبات همراهی و همکاری بیش از پیش دستگاه‌ها با این نهاد نظارتی را فراهم نموده است، بیان کرد: مواردی همچون «دیدبانی از بیت المال»، «تحقق انضباط مالی»، «اثربخشی در کاهش فاصله فقر و غنا» و همچنین «مبارزه با فساد و ویژه خواری»، از جمله مواردی است که به حمدالله دیوان محاسبات توانسته نقشی ویژه در تحقق آنها ایفا نماید.

کد خبر 6090016 زهرا علیدادی

دیگر خبرها

  • لزوم بازشناسی بقیع به جهان اسلام
  • اراده ملت ایران بود که عملیات «وعده صادق» را رقم زد
  • حمله روزنامه جوان به تعطیلی شنبه
  • حمله روزنامه جوان به مدافعان تعطیلی شنبه
  • امت اسلام در کنار همدیگر به یک دشمن واحد توجه کنند
  • بیداری جهانی زمینه تحول در جبهه مقاومت را رقم خواهد زد
  • برای تقرب به ساحت مقدس امام زمان(عج) چه کنیم؟
  • شناساندن حضرت حجت(عج) به جهانیان؛ اولین گام ظهور
  • سربازی برای امام زمان (عج)بالاترین توفیق طلاب حوزه‌های علمیه است
  • دفاع مقدس برگرفته از تاسوعا و عاشورای حسینی است/ عملیات وعده صادق نتیجه خون شهداست