Web Analytics Made Easy - Statcounter

امام جمعه اهل سنت میرجاوه گفت: وحدت امروز جهان اسلام بر گرفته از نظام جمهوری اسلامی ایران، تفکر امام خمینی(ره) و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب است.

مولوی عبدالرحیم ریگیان‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در میرجاوه ضمن عرض تبریک به مناسبت فرا رسیدن هفته وحدت اظهار داشت: وحدت امروز جهان اسلام بر گرفته از نظام جمهوری ایران، تفکر امام خمینی(ره) و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از ابتدای شکل‌گیری انقلاب اسلامی تاکنون، جمهوری اسلامی ایران منشاء اتحاد میان مسلمین در منطقه و جهان اسلام بوده است.

امام جمعه اهل سنت میرجاوه با اشاره به اینکه پیروزی انقلاب با اتحاد همه اقشار و مذاهب در داخل کشور ممکن شد، ادامه داد: دشمنان ملت ایران همواره به دنبال تجزیه کشور بوده و هستند اما تاکنون به دلیل وجود رهبری با درایت و هوشیاری و وحدت مردم با شکست مواجه شده‌اند.

وی با اشاره به نقش جمهوری اسلامی ایران در یکپارچگی جهان اسلام، خاطرنشان کرد: امروز ایران تبدیل به نماد وحدت در جهان اسلام شده به‌طوری که در کشورهای مختلف مانند فلسطین، لبنان و سوریه الگوی وحدت برگرفته از نظام جمهوری اسلامی ایران است که حماس و حزب‌الله را مقابل رژیم صهیونیستی پیروز کرده است.

این عالم اهل سنت با اشاره به اینکه امام خمینی(ره) پایه‌گذار تشکیل هفته وحدت بودند، تصریح کرد: امام(ره) رمز پیروزی ملت ایران را انگیزه الهی و هدف آن را تشکیل حکومت اسلامی می‌دانستند که در پی وحدت عموم ملت بر سر همان انگیزه و هدف محقق شد؛ امام(ره) همواره مردم ایران را به حفظ بیشتر این وحدت برای مقابله با نقشه‌های تفرقه‌افکنانه دشمنان سفارش می‌کردند.

مولوی ریگیان‌پور با اشاره به هدف والای امام خمینی(ره) با نامگذاری هفته وحدت، بیان کرد: هدف اصلی نظام جمهوری اسلامی ایران آزادی جهان اسلام است که این مهم در سایه حفظ وحدت و یکپارچگی ملت‌های مسلمان میسر می‌شود. بهترین نمونه وحدت در جهان اسلام بین علما و مراجع شیعه و سنی در داخل کشور وجود دارد.

انتهای پیام/

R7843/P1361/S6,65/CT15

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۱۵۰۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید ایران و پاکستان بر توسعه روابط تجاری



به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مهدی اسلام پناه در این دیدار که در حاشیه نشست اسمیک، برگزار شد با اشاره به امضای موافقتنامه شناسایی متقابل در حوزه استاندارد و ارزیابی انطباق بین دو سازمان که سوم اردیبهشت جاری به امضا رسیده است، تاکید کرد: لازم است برنامه اجرایی برای عملیاتی شدن تفاهمات در اولین فرصت تنظیم و امضا شود.

وی با اشاره به اراده روسای جمهور و مسئولان دو کشور برای ارتقاء همکاری‌ها و افزایش حجم مبادلات تجاری، گفت: در منطقه، صرفا دو جمهوری اسلامی وجود دارد و آن هم جمهوری اسلامی ایران و جمهوری اسلامی پاکستان است و این امر مسئولیت ما را در برادری دینی و مشارکت‌ جدی تر در همکاری‌های دو جانبه بیشتر می‌کند.

نمایندگان پاکستان که در اجلاسیه هیات مدیره اسمیک به عنوان (vice chairman) حضور داشتند، ضمن تاکید بر ارتقای همکاری‌ها در حوزه‌های مختلف استانداردسازی و پذیرش متقابل استانداردهای یکدیگر امضای برنامه اجرائی را اقدامی فوری و ضروری قلمداد کردند.

همچنین طرفین برای همکاری در حوزه حلال نیز مذاکره و به تفاهم رسیدند.

هیات ایرانی که به سرپرستی اسلام پناه در این رویداد شرکت دارد، علاوه بر هیات پاکستانی با سایر هیات‌های شرکت کننده دیدارهای جداگانه ای را با هدف گسترش همکاری‌ها و ارتقا سطح فنی دو طرف برگزار و در این خصوص مذاکراتی نیز انجام شد.

 

 

دیگر خبرها

  • همکاری با ایران بهترین راه حل بحران انرژی پاکستان است
  • صهیونیست ها از اتحاد کشورهای اسلامی ترس دارند/ وحدت جهان اسلام از مهمات پیروزی بر صهیونیسم است
  • اولویت امروز جهان اسلام غزه است/ بقاء انقلاب و استحکام آن مرهون وحدت و تقریب است
  • ظرفیت‌های اقتصادی افغانستان برای ایران حائز اهمیت است
  • ایران اسلامی به حاکمیت عقل و عدل در جهان نزدیک شده است
  • امام خمینی (ره) به اسلام و مسلمانان شخصیت بخشید
  • تاکید ایران و پاکستان بر توسعه روابط تجاری
  • سپاه و ارتش بازوان قدرتمند نظام جمهوری اسلامی اند 
  • ظهور تحول در دانشگاه های جهان را باید نتیجه خون‌های ریخته شده در غزه دانست
  • گسترش همکاری‌های مذهبی - فرهنگی در دستور کار ایران و ازبکستان