Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-27@22:38:54 GMT

غفاری «معاون فرهنگی و اجتماعی» وزارت علوم شد

تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۹۰۴۹۰۵

منصور غلامی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری امروز(سه شنبه) در حکمی غلامرضا غفاری را به سمت «معاون فرهنگی و اجتماعی» این وزارتخانه منصوب کرد.

به گزارش خبرگزاری آنا، متن کامل حکم انتصاب غفاری به شرح زیر است:

«جناب آقای دکتر غلامرضا غفاری

سلام علیکم،

احتراماً، با عنایت به مراتب تعهد، تخصص و تجارب جناب عالی به سمت «معاون فرهنگی و اجتماعی» وزارت علوم، تحقیقات و فناوری منصوب می شوید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از جنابعالی انتظار می رود با تأکید و اهتمام تام به مبانی فرهنگی و دینی و گسترش فعالیت های فرهنگی و اجتماعی به ویژه افزایش شادابی و نشاط سیاسی براساس اصول اخلاقی و در راستای حفظ مصالح عمومی و منافع ملی با الهام از آموزه های اسلامی و راهبردهای دولت تدبیر و امید در پیشبرد برنامه های تقدیمی به مجلس شورای اسلامی در انجام مسئولیت های محول نقش شایسته ای ایفاد نمایید.

امید است با استعانت از خداوند متعال و همکاری و هماهنگی با سایر معاونان و مدیران و همکاران محترم حوزه معاونت فرهنگی و اجتماعی و دانشگاهیان و اتخاذ رویکرد توام با عقلانیت و اعتدال و با رعایت منشور اخلاقی دولت تدبیر و امید در انجام وظایف محوله موفق باشید.»

سوابق معاون جدید فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم

دکتر غلامرضا غفاری، متولد سال ۱۳۴۴ در شهرستان کاشان، فارغ التحصیل رشته جامعه شناسی از دانشگاه تهران و دانشیار پایه ۲۳ دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران است.

وی به مدت ۱۰ ماه سابقه حضور در جبهه های جنگ تحمیلی را داشته و در دوره دانشجویی عضو انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علامه طباطبایی و عضو افتخاری جهاد دانشگاهی بوده است.

غفاری، راهنمایی و مشاوره بیش از ۵۰ رساله و پایان نامه دکتری و کارشناسی ارشد را تاکنون عهده دار بوده است. چاپ نزدیک به ۴۰ مقاله علمی- پژوهشی در مجلات معتبر علمی، شرکت در سمینارها و همایش های متعدد داخلی و بین المللی، تألیف و ترجمه ۱۵ اثر علمی در زمینه توسعه اجتماعی، تغییرات اجتماعی، جامعه شناسی تحولات نسلی، مشارکت های اجتماعی، کیفیت زندگی، سرمایه اجتماعی و اعتماد از فعالیت های علمی ارزنده او به شمار می رود.

وی همچنین عضو انجمن های علمی جامعه شناسی ایران، مطالعات فرهنگی و ارتباطات، رفاه اجتماعی و نیز انجمن بین المللی جامعه شناسی است و دو دوره عضویت در هیأت مدیره و نایب رئیسی انجمن جامعه شناسی را هم در کارنامه فعالیت های علمی خود دارد.

در حوزه پژوهش نیز دکتر غفاری مجری پیمایش ملی «سرمایه اجتماعی» در سال های ۱۳۸۳ و ۱۳۹۳ (شامل ۳۱ گزارش استانی، یک گزارش ملی، ۱۸ گزارش دستگاهی)، مجری طرح ملی «گزارش وضعیت اجتماعی کشور» با مشارکت بیش از یکصد نفر از صاحبنظران علوم اجتماعی، مدیر اجرایی موج سوم پیمایش ملی «ارزش ها و نگرش های ایرانیان» در سال ۱۳۹۴ (شامل ۳۱ گزارش استانی و یک گزارش ملی) و مجری پیمایش ملی «سنجش وضعیت اجتماعی، فرهنگی و اخلاقی جامعه ایران» (شامل ۴۲۶ گزارش شهرستانی، ۳۱ گزارش استانی و سه گزارش ملی) بوده است. او همچنین برش دانشجویی پیمایش های ملی سرمایه اجتماعی و موج سوم پیمایش ارزش ها و نگرش های ایرانیان را هم انجام داده است.

مسئولیت های معاون دانشجویی و فرهنگی دانشکده، معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشکده و رئیس دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران از پیشینه و تجربه های ارزنده او در کارهای اجرایی است. وی از سال ۱۳۹۳ تاکنون نماینده وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در هیأت نظارت بر تشکل های اسلامی دانشگاه تهران بوده است.

پیش از این و از ابتدای فعالیت دولت دوازدهم، دکتر حسین میرزایی، رییس پژوهشکده مطالعات فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم با حفظ سمت، مسئولیت سرپرستی معاونت فرهنگی و اجتماعی را عهده دار بود.

دکتر میرزایی که روز گذشته به منظور تمرکز بر فعالیت های اجرایی، علمی و پژوهشی در پژوهشکده مطالعات فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، از سمت معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارتخانه استعفا کرد، اکنون ریاست این پژوهشکده مهم وزارت علوم، تحقیقات و فناوری را برعهده دارد.

منبع: تابناک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۰۴۹۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر علوم : موضوع جوسازی در خصوص اخراج استادان صحت ندارد

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: استادان دانشگاه، چشم‌وچراغ دانشگاه و جامعه هستند و موضوع جوسازی در خصوص اخراج استادان صحت ندارد.

به گزارش مهر؛ محمدعلی زلفی‌گل ظهر شنبه در حاشیه کلنگ زنی یک طرح آموزشی دانشگاه یاسوج در جمع خبرنگاران افزود: استادان سرمایه‌های جامعه و افتخار جامعه دانشگاهی هستند.

وی با بیان اینکه قوانین و مقرراتی وجود دارد که هر کسی آن را رعایت کند، هیچ مشکلی برای وی ایجاد نمی‌شود، گفت: همواره از توان علمی و تخصصی این نخبگان برای پیشرفت کشور بهره خواهیم برد.

زلفی گل اظهار داشت: به طور یقین هیچ اخراجی بدون دلیل و با نگاه سیاسی و یا بدون توجه به توانمندی‌های و ظرفیت‌های استادان دانشگاه نبوده است.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه یک عضو هیئت علمی باید نظم کلاس، و اخلاق حرفه‌ای را به طور کامل رعایت کند، گفت: چنانچه یک عضو هیئت علمی نتواند ترفیع سالانه‌اش را بگیرد شامل رکود علمی می‌شود و به‌هرحال باید تبدیل وضعیت اعضای هیئت‌علمی توسط مرجع ذی‌صلاح بررسی و تأیید شود.

زلفی گل اظهار داشت: تعداد کمی از اساتیدی که در سطح دانشگاه‌ها اخراج شدند، بدون تردید مشکلاتی در زمینه آموزش، پژوهش و موارد دیگری داشتند و خیلی از این افراد بازنشسته بودند که جزو افراد اخراجی قلمداد شدند.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • وزیر علوم : موضوع جوسازی در خصوص اخراج استادان صحت ندارد
  • حل مشکلات جامعه با نسخه دانشگاهیان ممکن است
  • رایزن علمی و سرپرست دانشجویان ایرانی در کشور عراق منصوب شد
  • معرفی برگزیدگان نخستین جشنواره ملی کیش بهشت خانواده‌ها
  • تعهدات وزارت نفت در بخش درمان بوشهر نیازمند بازنگری جدی است
  • لغو محدودیت اعطای پایه‌های تشویقی اعضای هیات علمی
  • چرا خیلی ها تمایلی به تحصیل در مقطع کارشناسی علوم انسانی ندارند؟
  • افتتاح دفتر همکاری‌های وزارت تندرستی جمهوری تاجیکستان و دانشگاه علوم‌ پزشکی شیراز
  • دیدار معاون فرهنگی اجتماعی انتظامی استان با رییس بیمارستان خاتم الانبیا (ص) زاهدان
  • بازنگری تعهدات وزارت نفت نسبت به طرح‌های درمانی بوشهر