Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش "ورزش سه"، رقابت های دسته فوق سنگین مسابقات جهانی وزنه برداری 2017 در آناهیم آمریکا بامداد امروز با حضور 2 نماینده از کشورمان پیگیری شد. سعید علی حسینی در حرکت یکضرب بعد از ۲ تلاش ناموفق با بالا بردن 203 کیلوگرم در حرکت سوم به مدال برنز رسید. این وزنه بردار اردبیلی در حرکت دوضرب به ترتیب با بالا بردن وزنه های 236، 243 و 251 کیلوگرم توانست مدال برنز را از آن خود کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این وزنه بردار کشورمان که بعد از 8 سال دوری از میادین به مسابقات جهانی اعزام شده بود، توانست مدال نقره مجموع را کسب کند.

 

بهداد سلیمی در یکضرب با 211 کیلوگرم به مدال نقره رسید و در بالا بردن وزنه ۲۱۶ کیلوگرمی ناکام بود. با اینکه سلیمی امیدوار بود در حرکت دوضرب هم بتواند مدال نقره را کسب کند،  بار دیگر تجربه تلخ المپیک ریو را تکرار کرد. سلیمی با وجود اینکه 241 کیلوگرم بالای سر برد، از سوی هیات ژوری این وزنه مورد قبول قرار نگرفت. در ادامه 242 کیلوگرم را بهداد سلیمی توانست به درستی بالای سر ببرد و باقی ماندنش در جدول قطعی شد.

 

در حرکت سوم این وزنه بردار مازندرانی توانست 252 کیلوگرم را بالای سر برد و خوشحالی هم کرد. حتی بهداد نگاه کنایه آمیزی به وزنه کرد و سپس آن را پایین آورد. عجیب بود که بعد از این حرکت بار دیگر از سوی هیات ژوری وزنه بهداد رد شد و او با همان 242 کیلوگرم به کار خود پایان داد. بهداد در دوضرب پنجم شد و در مجموع به مدال برنز رسید. این اتفاق در المپیک ریو ۲۰۱۶ هم برای سلیمی رخ داد و این بار نیز ناداوری عجیب باعث عصبانیت او شد.

در دوضرب وزنه بردار استونیایی توانست به مدال نقره دست پیدا کند. لاشا تالاخادزه از گرجستان هم توانست به روند موفقیت آمیز خود ادامه دهد و در دوضرب نیز با 257 کیلوگرم قهرمان شد و در مجموع نیز با 477 کیلوگرم توانست بار دیگر رکورد خود را ارتقا دهد. او در یکضرب نیز با بالا بردن وزنه ۲۲۰ کیلوگرمی هم مدال طلا را کسب کرده بود و هم رکوردشکنی کرده بود.

 

قهرمانی تاریخی ایران

تیم ملی ایران در این رقابت ها توانست در بخش تیمی به عنوان قهرمانی دست پیدا کند و برای نخستین بار چنین عنوانی را کسب کرد. ۲ مدال نقره و برنز علی حسینی و بهداد سلیمی در دسته فوق سنگین به مدال های قبلی اضافه شد تا ایران بالاتر از کره جنوبی برای اولین بار قهرمان جهان در سال ۲۰۱۷ شود. کیانوش رستمی یک نقره، سهراب مرادی ۳ مدال طلا، ایوب موسوی ۲ برنز، علی هاشمی ۲ طلا و یک برنز کسب کرده بودند. امشب هم علی حسینی یک نقره و ۲ برنز و بهداد سلیمی یک نقره و یک برنز به دست آوردند تا ایران با مجموع ۱۴ مدال عنوان قهرمانی را در مجموع بخش مردان و زنان به دست بیاورد.

ناراحتی بهداد در مراسم اهدای مدال

بهداد سلیمی که به شدت از تصمیمات هیات ژوری به خاطر رد شدن وزنه ۲۵۲ کیلوگرمی ناراحت بود، سعی کرد روی سکو هم این ناراحتی را از خود نشان دهد. قهرمان المپیک ۲۰۱۶ مدال های خود را بلافاصله از گردنش خارج کرد و به تاماش آیان، رییس فدراسیون جهانی هم جملاتی را در این باره گفت.

 

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۱۸۷۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنز محشری در بوکس قطعی شد

به گزارش "ورزش سه" و به نقل از تسنیم، روز سوم رقابت‌های بوکس قهرمانی جوانان و امیدهای آسیا، امروز (سه‌شنبه - 11 اردیبهشت ماه)  با مسابقات رده سنی امید در قزاقستان پیگیری شد و محمد محشری با برتری مقابل حریفی از هند ضمن صعود به مرحله نیمه‌نهایی، مدال برنز خود را قطعی کرد و سه نماینده دگیر کشورمان حذف شدند.

در وزن 75 کیلوگرم، محمد محشری در مصاف با گورپاد‌ از هند به برتری رسید  و ضمن صعود به نیمه‌نهایی، مدال برنز خود را قطعی کرد. او  در مرحله نیمه‌نهایی‌ با جواهر‌ اوماتالیف‌ از ازبکستان دیدار خواهد کرد.

آرشام حسنی در وزن 48 کیلوگرم در مصاف با دیگر نماینده هند شکست خورد و از دور مسابقات کنار رفت. حسنی در نخستین مبارزه خود مقابل بوکسوری از کره‌جنوبی به برتری رسیده بود.

در وزن 60 کیلوگرم، آرمان عبادی در پیکاری دیگری با نماینده هند شکست خورد و از دور مسابقات کنار رفت. علی گرجی نیز در وزن 67 کیلوگرم، علی گرجی پس از استراحت در دور نخست، در مقابل نماینده قزاقستان نتیجه را واگذار کرد و از دور مسابقات کنار رفت.

در ادامه مسابقات، فردا (چهارشنبه - 12 اردیبهشت ماه*)  مسابقات رده‌ سنی جوانان برگزار می‌شود و پنج نماینده ایران بالای رینگ می‌روند. در وزن 51 کیلوگرم، مهدی کاظمی به مصاف  ظفربیک‌ کمیل‌اوف‌ از قرقیزستان می‌رود‌.

در وزن 57 کیلوگرم، رضا فضلی که پیش از این نماینده امارات را شکست داده با قیس‌ عشیش‌ اردنی‌ روبه‌رو‌ خواهد شد. در وزن 63.5 کیلوگرم، سیدعلی‌ اکبرمیراحمدی‌ با سینگ‌ یاشی‌واردان‌ هندی می‌رود.

در وزن 80 کیلوگرم، سام‌ استکی با مهرالدینوف‌ ازبکستانی مبارزه خواهد کرد و در وزن 92 کیلوگرم، عباس گرشاسبی با آریان‌ از هند جدال‌ می‌کند.

دیگر خبرها

  • محمد نخودی اردوی تیم ملی کشتی را ترک کرد
  • ۴ مدال خوش‌رنگ سهم کشتی‌گیران نونهال کهگیلویه و بویراحمدی در مسابقات قهرمانی کشور
  • نایب‌ قهرمانی ‌خوزستان‌ در کشتی فرنگی نونهالان ایران
  • لرستان مقام سوم مسابقات کشتی فرنگی نونهالان کشور را از آن خود کرد
  • برنز محشری در بوکس قطعی شد
  • درخشش فرنگی‌کاران نوجوان خوزستانی در مسابقات بین‌المللی
  • کدام کشتی گیران ایرانی با ملیت های خارجی در انتخابی المپیک شرکت می کنند؟
  • کسب دو مدال برنز توسط بوکسور‌های نوجوان قزوینی
  • ایران نایب قهرمان کمپو جهان شد
  • رقابت های بوکس قهرمانی آسیا؛ نخستین مدال ایران قطعی شد