Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - بيش از يک ماه است که برق بازارچه مرزي ريمدان چابهار به دليل بدهي قطع شده و روند کار با مشکل مواجه است اما همتي براي پرداخت بدهي آن و رونق دادن به کسب و کار مرزنشينان وجود ندارد و قطعا اين مشکل با صحبت‌هاي مسؤولان در خصوص توجه کردن به بازارچه‌ها مغاير است!
به گزارش خبرگزاري فارس از زاهدان، بازارچه‌هاي مرزي به عنوان يک اهرم در ايجاد اشتغال و توسعه روابط تجاري با کشورهاي همجوار به شمار مي‌رود و تاثير قابل توجهي در فعاليت‌هاي اقتصادي کشور و استان سيستان و بلوچستان دارد، در واقع با ايجاد اين گونه بازارچه‌ها ضمن آنکه انگيزه لازم براي اقامت اهالي بومي در اين نواحي فراهم مي‌شود، ضريب امنيت نيز افزايش مي‌يابد از اين رو بايد دولتمردان توجه ويژه‌اي براي فعال کردن و برطرف کردن مشکلات اين بخش به ويژه در سيستان و بلوچستان داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وعده‌هاي داده شده به نفع مردم نيست و بازارچه مرزي ريمدان تا اطلاع ثانوي تعطيل است
نماينده مردم چابهار، نيکشهر، کنارک و قصرقند در مجلس شوراي اسلامي در اين زمينه اظهار کرد: 36 روز از قطعي برق در بازارچه مرزي ريمدان چابهار مي‌گذرد و وعده مسئولان براي وصل مجدد بي نتيجه بوده است.
عبدالغفور ايران‌نژاد افزود: وقتي يک مرز رسمي در محدوده منطقه دشتياري که همه اميد دارند و موجب جابجايي مسافر، صادرات و واردات کالا بين ايران و پاکستان مي‌شود و تحولي در اشتغال و توسعه منطقه محروم چابهار و دشتياري ايجاد مي‌شود هم اکنون توان پرداخت فقط 6 ميليون تومان هزينه برق در طول بيش از 10 ماه را ندارد همه اين آرزوها پوچ و وعده‌ها توخالي است.
وي بيان کرد: شخصا پيگير وصل مجدد برق بازارچه مرزي ريمدان بوده‌ام ولي مشخص است وعده‌هاي داده شده به نفع مردم نيست و بازارچه مرزي ريمدان تا اطلاع ثانوي تعطيل است.
نماينده مردم چابهار، نيکشهر، کنارک و قصرقند در مجلس شوراي اسلامي گفت: در شان دولت نيست که يک بازارچه برق نداشته باشد و مردم موتور برق براي روشنايي و کارکرد باسکول جهت وزن کشي کاميون‌ها استفاده کنند.
وي عدم وجود اينترنت، آنتن موبايل يا اينترنت موبايلي، عدم وجود رستوران و امکانات رفاهي نظير استراحت رانندگان، نبود آب و آبرساني مرز با تانکر و عدم وجود هرگونه زيرساخت ديگر براي جابجايي کالا و مسافر از جمله مشکلات مرز ريمدان چابهار عنوان کرد.
تشريح مشکلات بازارچه مرزي ريمدان
مدير بازارچه مرز ريمدان نيز با تاييد قطعي برق و تعطيلي بازارچه مرزي ريمدان گفت: در طول يک سال گذشته براي واريز هزينه‌هاي برق پيگيري لازم شده است و هم اکنون بابت 6 ميليون تومان بدهي به اداره برق، برق بازارچه مرزي ريمدان بيش از يک ماه است که قطع شده است.
مسعود خاک سفيدي بيان کرد: بازارچه مرزي ريمدان در سال 1387 افتتاح شده است و بزرگ ترين مشکل آن نبود اينترنت است که هر روز سرمايه‌گذاران با هزينه شخصي مسير 240 کيلومتري رفت و برگشت چابهار- مرز ريمدان را براي ثبت کالا مي‌پيمايد.
وي خواستار آبرساني و ايجاد شبکه آبرساني درست به مرز ريمدان، ايجاد امکانات رفاهي و پذيرايي براي مراجعين، استقرار پايانه‌هاي مسافري و بار در مرز ريمدان براي صادرات و واردات کالا و جابجايي مسافر و واگذاري اراضي همجوار براي ايجاد زيرساخت‌ها شد.
تاکيد بر توجه به بازارچه‌هاي مرزي از حرف تا عمل
*برخي از تجار بازارچه مرزي نيز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس به تشريح مشکلات خود پرداخته و اظهار داشتند: آقاي روحاني در سخنراني‌هاي خود خبر از فعاليت بازارچه‌هاي مرزي دادند اما بايد به وي بگوييم فعاليت آن بازارچه‌هاي جديد پيشکش، خواهشا بفرماييد به مشکلات همين بازارچه‌هاي نيمه فعال فعلي دامن نزنند.
مسعود بهزادي يکي صادرکنندگان کالا در مرز مي‌گويد: بيش از يک ماه است که برق بازارچه مرزي ريمدان به دليل بدهي قطع شده و روند کار با مشکل مواجه شده است اما از سوي استانداري همتي براي پرداخت بدهي آن و رونق دادن به کسب و کار مرزنشينان نيست و قطعا اين مشکل با صحبت‌هاي مسؤولان در خصوص توجه کردن به بازارچه‌ها مغاير است!
يکي ديگر از تجار نيز خطاب به رئيس جمهور در زمينه صحبتهايشان در راستاي رونق دادن به بازارچه‌هاي مرزي گفت: آقاي رئيس جمهور به مسؤولان بفرماييد " خير بازارچه‌هاي مرزي از شما فقط به ما شر مي‌رسانيد!! قطع کردن برق يعني قطع کردن روزي مرزنشينان! يعني جمع کردن کسب و کارشان!
برق بازارچه مرزي ريمدان کي وصل مي‌شود؟
مديرکل بازارچه‌هاي مرزي سيستان و بلوچستان نيز با اظهار تاسف از قطعي برق در مرز ريمدان اظهار داشت: هزينه برق را بايد به‌موقع اداري مالي استانداري پرداخت نمايد تا مشکلاتي براي تجار و سرمايه‌گذاران به وجود نياييد.
کورش محمدي افزود: رايزني‌ها و هماهنگي‌هايي با مديريت برق انجام داده‌ايم و گفته‌ايم تا يک ماه پول واريز مي‌کنيم که بابت تعامل و همکاري برق را وصل کند و يک ماه ديگر هزينه‌ها پرداخت کنيم.

انتهاي پيام/چ

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۱۹۸۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۷۲ هزار میلیارد تومان از بدهی تولیدکنندگان برق پرداخت شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت نیرو، مصطفی رجبی مشهدی که در گردهمایی سراسری نیروگاه‌های کشور با حضور علی اکبر محرابیان وزیر نیرو، همایون حائری معاون وزیر در امور برق و انرژی و مدیران صنعت نیروگاهی کشور سخن می‌گفت، هدف اصلی از اصلاح روابط مالی صنعت برق را توقف تولید بدهی نیروگاه‌ها اعلام و تصریح کرد: شرکت توانیر تمام توان خود را برای تحقق این هدف به کار خواهد بست.

وی افزود: بر همین اساس طی دو سال اخیر در دو مرحله، یک‌بار ۲۰ همت و یک بار هم ۳۰ هزار میلیارد تومان از مطالبات بخش تولید از طریق اسناد خزانه تسویه شده و اخیراً هم ۲۲ هزار میلیارد تومان دیگر به حساب تولید کنندگان برق حرارتی و مقیاس کوچک واریز شد که سهم عمده آن متعلق به نیروگاه‌های خصوصی بود که در شرکت مدیریت شبکه برق ایران تسویه شد.

وی با اشاره به ابلاغیه وزیر نیرو که باید ۱۰۰ درصد معاملات برق به صورت رقابتی در بورس انجام شود، یادآور شد: تا پیش از این مدیریت منابع وابسته به حساب متمرکزی در توانیر بود که با توجه به اولویت‌ها به تولیدکنندگان برق و بخش‌های انتقال و توزیع تخصیص می‌یافت.

مدیرعامل توانیر افزود: با اصلاح روابط مالی صنعت برق در صدد کوچک‌تر کردن حساب مدیریت منابع و در ادامه آن استقرار نظام حکمرانی شرکت‌های توزیع هستیم تا خود شرکت‌ها در قبال وصول مطالباتشان مسؤولیت داشته و متناسب با آن هزینه کنند. تحقق این امر، موجب بهبود کارایی شرکت‌ها، رونق گرفتن بورس و افزایش رقابت و شفافیت میان بازیگران بورس انرژی می‌شود.

رجبی مشهدی به صفر رساندن مطالبات نیروگاه‌ها طی یک بازه زمانی ۳ ساله را که در قانون مانع‌زدایی از توسعه صنعت برق هم تصریح شده را هدف گذاری وزارت نیرو دانست که شرکت توانیر با تمام قوا آن را دنبال می‌کند.

کد خبر 6094669 فاطمه صفری دهکردی

دیگر خبرها

  • ۷۲ هزار میلیارد تومان از بدهی تولیدکنندگان برق پرداخت شد
  • نیاز چین به کالاهای کشاورزی و نفتی/ چینی‌ها به دنبال کالای باکیفیت هستند
  • ترجیح ترانزیت کالا بر صادرات محصولات کشاورزی توسط راه آهن ملی قزاقستان
  • حذف شرط پرداخت عوارض آزادراه برای بیمه شخص ثالث
  • تامین ارز برای واردات کالاهای اساسی، صنایع و خدمات از مرز ۴٫۲ میلیارد دلار گذشت
  • دولت چقدر ارز ۲۸۵۰۰ تومانی پرداخت کرد؟
  • شرط پرداخت عوارض آزادراه برای بیمه شخص ثالت حذف شد
  • لغو شرط پرداخت عوارض آزادراهی برای صدور بیمه شخص ثالث
  • حذف شرط پرداخت عوارض آزادراهی برای صدور بیمه شخص ثالث
  • پرداخت عوارض آزادراهی دیگر شرط صدور بیمه‌نامه نیست