Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران - ایرنا - کارشناس سازمان هواشناسی کشور از کاهش نسبی دمای هوا، وزش باد و آغاز بارش ها در مناطق غربی کشور طی روزهای آینده خبر داد.

به گزارش ایرنا از سازمان هواشناسی کشوری، فریده گودرزی روز چهارشنبه گفت: امروز به سبب پایداری نسبی هوا همچنان شاهد انباشت آلاینده های جوی و کاهش کیفیت هوا در شهرهای صنعتی مثل تهران، کرج، قزوین، مرکزی و اصفهان هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: به سبب وزش بادهای گرم جنوبی، افزایش دما در سواحل شمالی کشور را خواهیم داشت و در برخی از این مناطق بخصوص استان های گیلان و اردبیل می تواند وزش بادها شدید باشد.
وی ادامه داد: از بعد از ظهر امروز با ورود یک سامانه بارشی به کشور ابتدا در شمال غرب کشور بارش باران و برف و گاهی رعد و برق و وزرش باد شدید آغاز می شود و به تدریج کاهش می یابد.
به گفته وی، روز پنج شنبه ضمن تقویت این سامانه، گستره بارش ها به مناطقی از غرب و جنوب غرب و استان های ساحلی خزر و دامنه های غربی و مرکزی البرز می رسد.
گودرزی اظهار داشت: بارش در مناطق کوهستانی و سردسیر به شکل برف خواهد بود، ضمن اینکه از اواخر روز پنجشنبه از بارش ها در مناطق غربی کاسته می شود و برای جمعه قالب بارش ها در شمال و شمال شرق و دامنه های البرز مرکزی است.
به گفته کارشناس هواشناسی، از بعدازظهر امروز و برای روز پنجشنبه به علت افزایش سرعت وزش باد در غرب و جنوب غرب کشور خیزش گرد و خاک داریم و از بعدازظهر پنج شنبه و جمعه نیز وزش بادهای شدید، پدیده گرد وخاک را برای شرق و جنوب شرق کشور به همراه دارد.
بنا بر اعلام سازمان هواشناسی، آسمان تهران امروز ابری تا نیمه ابری و غبار آلود بوده اما گاهی با وزش باد ملایم همراه است؛ روز پنجشنبه شرایط برای بارش های پراکنده در پایتخت مهیاست و احتمال دارد رگبار و رعد و برق رخ دهد.
همچنین در ساعات بعد از ظهر روز پنجشنبه وزش بادها در تهران نسبتاً شدید می شود اما شرایط و شاخص کیفیت هوا مطلوب تر می شود.
امروز کمینه دمای هوای تهران 4 درجه و بیشینه دمای هوا 10 درجه پیش بینی شده است.

**9103**2025
خبرنگار: حمید شهریاری*ناشر: لیلا جودی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۲۰۸۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز بارش رحمت الهی در خوزستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، بنا به اعلام اداره کل هواشناسی خوزستان از امروز تا پنجشنبه سیزدهم اردیبهشت با تشدید فعالیت سامانه بارشی شاهد رگبار باران، رعدوبرق، وزش باد شدید و در برخی نقاط گردوخاک و رخداد تگرگ خواهیم بود.

مدیر کل هواشناسی خوزستان گفت: بیشترین حجم و شدت بارش‌ها در روز‌های پنجشنبه و جمعه در بخش‌های مرکزی، جنوبی و مناطق مرتفع شمالی، شمال‌شرقی و شرقی خواهد بود.

محمد سبزه زاری افزود: تا اوایل هفته آینده دما روند کاهشی دارد، بطوریکه روز جمعه نسبت به امروز بیش از ۱۰ درجه افت دما در اغلب مناطق استان تجربه خواهیم کرد.

دیگر خبرها

  • پیش بینی بارش سنگین باران در برخی استان‌ها تا خرداد
  • آغاز بارش رحمت الهی در خوزستان
  • مسافران تعطیلات آخر هفته مراقب باشند/ بارندگی در این مناطق شدید خواهد بود
  • افزایش ابر و وزش باد پدیده غالب جوی در کرمان
  • ورود سامانه بارشی / تداوم بارش در استان‌های غربی
  • پیش‌بینی وضعیت هوا طی چهار روز آینده/ بارش باران و رعد و برق در این نقاط
  • گزارش هواشناسی ۱۱ اردیبهشت؛ تداوم بارش در استان‌های غربی کشور
  • افزایش ابر و کاهش نسبی دما از چهارشنبه در گیلان
  • بارش‌ ها ادامه دارد | کاهش نسبی دما در روزهای پایانی هفته
  • شرایط ناپایدار برای مناطق غربی و جنوبی لرستان