Web Analytics Made Easy - Statcounter

خعربستان_در_زمین_بی_طرف">برگزاري آريا - عراق براي توسعه بخش انرژي خود، 18 قرار داد همکاري با شرکت هاي سعودي به امضاء رساند.
به گزارش خبرنگار مهر به نقل از تريد عربيا، شرکت هاي سعودي 18 تفاهمنامه را با دولت عراق به منظور توسعه مشترک چندين پروژه کليدي در حوزه انرژي در اين عراق به امضاء رساندند.
خالد الفالح وزير انرژي عربستان سعودي به همراه جابر العبادي، وزير نفت عراق و رييس هئيت مديره توسعه صادرات عربستان در مراسم عقد قراردادها که در نمايشگاه و کنفرانس بين المللي نفت و گاز عراق در شهر بصره برگزار شد، حضور داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


عربستان سعودي با يک هيئت متشکل از 22 شرکت تخصصي در بخش صنعت و ميادين انرژي بعنوان ميهمان افتخاري در اين نمايشگاه شرکت کردند.
خالد الفالح در اين باره گفت: عربستان سعودي و عراق هر دو داراي مزاياي استراتژيک شامل منابع انساني، موقعيت ژئوپولتيکي، منابع انرژي، منابع طبيعي و معدني و ظرفيت هاي صنعتي بالفعل و بالقوه هستند.
وزير انرژي عربستان تصريح کرد: يکسان بودن مزاياي استراتژيک دو کشور، و اداغام آنها با يکديگر يک پايه مستحکم را براي همکاري دو سويه که اخيرا شروع شده است، ايجاد مي کند؛ ضمن اينکه انگيزه اي براي تسخير فرصت تاريخي براي ايجاد همکاري موثر بمنظور دست پيدا کردن به آرزوهاي دو کشور است.
همچنين وزير نفت عراق ضمن خوش آمد به هئيت سعودي، نسبت به ايجاد افق هاي همکاري و شراکت در آينده به دنبال امضاي اين يادداشت هاي تفاهم ابراز خوش بيني کرد و گفت: اين توافقات همکاري مي تواند روابط دو کشور را ارتقاء دهد.
وي گفت: بصره يکي از مهمترين پايتخت هاي انرژي جهان است و داراي مناطقي براي شراکت گسترده با سرمايه گذاران بزرگ است.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۲۲۶۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جدیدترین اظهارنظر وزیر خارجه عربستان درباره جنگ غزه

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، «فیصل بن فرحان» وزیر امور خارجه عربستان سعودی در سخنانی وضعیت جنگ در نوار غزه را مورد اشاره قرار داد.

وزیر امور خارجه عربستان سعودی تاکید کرد: هرگونه گسترش عملیات نظامی در غزه پیامدهای وخیمی را در پی خواهد داشت.

بن فرحان در ادامه ضمن اشاره به راه حلی که عربستان از آن در مورد مساله فلسطین حمایت می‌کند بیان کرد: راه حل دو دولتی تنها راه حلی است که عدم بازگشت به وضعیت کنونی پس از چند سال را تضمین می‌کند.

همچنین وزیر امور خارجه عربستان سعودی اعلام کرد: ما روی توسعه اقتصادی در منطقه و دوری از اختلافات برای رویارویی با چالش‌ها تمرکز داریم.

کد خبر 6091345

دیگر خبرها

  • بازسازی غزه ۳۰ سال زمان می‌خواهد
  • فیلم بارش برف سنگین در عربستان سعودی در اوایل اردیبهشت
  • تفاهم‌نامه همکاری صندوق‌های حمایت از صنایع پیشرفته و ضمانت صادرات امضا شد
  • تفاهم‌نامه همکاری مشترک صندوق حمایت از صنایع پیشرفته و صندوق ضمانت صادرات امضا شد
  • حضور سرمایه‌گذاران در غرفه استان فارس قابل توجه بود
  • عربستان به جای «داووس» میزبان مجمع جهانی اقتصاد شد
  • جدیدترین اظهارنظر وزیر خارجه عربستان درباره جنگ غزه
  • جزئیاتی از تفاهم‌نامه دانشگاه آزاد آذربایجان‌شرقی و شرکت مهندسی معدنی نوآوران مس 
  • ‏رئیس‌کل بانک مرکزی عازم عربستان سعودی شد
  • رئیس‌کل بانک مرکزی عازم عربستان سعودی شد