Web Analytics Made Easy - Statcounter

کشاورزی_پرداخت_نشده_بازوند_شما_پیگیری_نکردید">کرمانشاه- عضو مجمع نمایندگان استان کرمانشاه، خواستار تدوین نقشه جامعی برای جانمایی کانکس در نقاط زلزله زده و استفاده از نیروها و کارشناسان بومی برای بازسازی این مناطق شد.

به گزارش امتداد نیوز، فرهاد تجری امروز چهارشنبه در شورای مدیریت بحران شهرستان سرپل ذهاب که با حضور عادل آذر، رئیس دیوان محاسبات کشور و محسنی بندپی، رئیس سازمان بهزیستی کل کشور و بازوند استاندار اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

com/15921873/خسارت_زلزله_به_بخش_کشاورزی_پرداخت_نشده_بازوند_شما_پیگیری_نکردید">کرمانشاه  برگزار شد، گفت: بعد از زلزله پیام مقام معظم رهبری مرحمی بر زخم مردم بود، سپس حضور ارزشمند ایشان، ریاست مجلس و رئیس جمهور و سایر مسئولین کشوری آلام مردم را تا حدی التیام بخشید.

عضو مجمع نمایندگان استان کرمانشاه افزود: یکی از مسئولینی که چندین بار در مناطق زلزله زده استان کرمانشاه حضور پیدا کردند، آقای محسنی بندپی رئیس سازمان بهزیستی کشور هستند.

تجری تصریح کرد: در بحث کانکس ها، اکنون ۱۵ روز از سفر مقام معظم رهبری، تاکید، نگرانی و اصرار ایشان گذشته اما تولید کانکس ها هنوز روند روبه رشدی نداشته که بتوانیم کانکس ها را به مردم تحویل دهیم.

وی فرآیند تولید و تعبیه کانکس را خیلی ساده دانست و تصریح کرد: این موضوع چیز سختی نیست و اگر امکانات می آوردند خیلی زود انجام می شد، که جای گله مندی است.

عضو مجمع نمایندگان_ایران_و_عربستان_در_زمین_بی_طرف_برگزار_می_شود">نمایندگان_ایران_و_عربستان_در_زمین_بی_طرف_برگزار_می_شود">نمایندگان استان کرمانشاه تاکید کرد: توقع من از آقای استاندار این است که این موضوع با جدیت ویژه و بیشتری پیگیری شود.

این مسئول گفت: طرح های هادی استاندار_10هزار_میلیارد_ریال_وام_حمایت_از_اشتغال_خرد_و_متوسط_در_گلستان_پرداخت_می_شود">روستایی ما چندین سال است که بازنگدی نشده و اکنون فرصتی پیش آمده که ما هم روستاها را توسعه دهیم، هم یک بافت جدیدتر و محکمتر تعریف کنیم، هم محیط با رفاهی برای مردم بوجود آوریم و هم یک بازنگری در مورد روستاهای ۱۰۰ درصد تخریب شده انجام دهیم.

تجری با بیان اینکه بنیاد مسکن نیروی کافی برای پاسخگویی در نقاط زلزله زده ندارد، گفت: متاسفانه اولویت بندی خاصی در این زمینه وجود ندارد.

عضو مجمع نمایندگان استان کرمانشاه گفت: ما خواستار اولویت بندی بنیاد مسکن برای بازسازی هستیم.

وی همچنین خواستار بازدید استاندار از منطقه و شنیدن نظرات مردم در این زمینه شد.

تجری گفت: اگر محل جانمایی کانکس ها براساس برنامه و نقشه نباشد ممکن است مشکلاتی ایجاد شود.

وی از خدمات سپاه و ارتش تقدیر کرد و افزود: اگر از ظرفیت خود نیروهای بومی که با مردم این مناطق پیوندی دارند، برای اسکان موقت  مردم استفاده سود قطعا اثرگذارتر خواهد بود.

این مسئول تصریح کرد: اگر ما بدون توجه به نیاز و خواسته جامعه هدف جلو رویم قطعا معضل آفرینی خواهد کرد. از سوی دیگر ما چون هنوز استراتژی خاصی در این زمینه نداریم، هر کسی کانکس را در نقطه ای دلخواه جانمایی می کند که فردا کندن اینها سخت خواهد شد. ما نمی توانیم فردا چادری را که معلق است از محیط اداری بیرون بیاوریم، چه برسد به حرکت دادن کانکس ها.

وی تاکید و خاطر نشان کرد: خواهش ما این است که یک طرح جامع و شفافی برای جانمایی کانکس ها تدوین شود.

این مسئول با بیان اینکه در آب روستایی خیلی مشکل داریم، خطاب به استاندار کرمانشاه گفت: یکی از تاکیدات که در جلساتی که با حضور شما برگزار شده مطرح شده، بحث استفاده از ظرفیت های بومی است، اما متاسفانه می بینیم که الان هیچ توجهی به ظرفیت های کارشناسی بومی ما نشده است و عده ای از دوستان و کارشناسانی به زحمت افتادند و از استان های معین آمدند و پای کار هستند، اما چون محیط و مردم را نمی شناسند خیلی تصمیم گیری هایشان درست و مورد قبول مردم نیست.

وی افزود: ضمن اینکه به زحمات این عزیزان ارج می نهیم، انتظار داریم از ظرفیت های محلی استفاده شود و کارشناسان خوبی که داریم به کارگیری شوند.

تجری تصریح کرد: شما هزینه ای که به یک کارشناس در این شهرستان می دهید با هزینه ای که با یک کارشناس مامور از اصفهان در اینجا می دهید خیلی متفاوت است.

وی گفت: حوزه های مکمل صنعتی بخش کشاورزیمان نیز مثل سیلوها و کارخانه های آرد صدمه سنگین دیده اند.

عضو مجمع نمایندگان استان کرمانشاه به وجود مشکل در بحث اصطبل ها و کود و سم نیز اشاره کرد.

تجری گفت: خیلی از ادوات کشاورزی نیز زیر آوار مانده و از بین رفته است. عشایر نیز با مشکلاتی روبرو هستند و انتظار داریم عشایر نیز مورد توجه باشند.

وی گفت: در  بحث برق نیز انتظار داریم تعین تکلیف شود، چرا که شبکه برق نمی تواند بار برقی که وجود دارد را بکشد.

عضو مجمع نمایندگان استان کرمانشاه  ادامه داد: در حوزه بهداشت و درمان هم نیاز به یک پایش و برنامه ریزی درست است. حمام و سرویس بهداشتی نیز از مطالبات مهم مردم بوده که انتظار داریم در این حوزه هم عنایت لازم صورت گیرد.

true برچسب ها : زلزله کرمانشاه ۹۶ سرپل ذهاب فرهاد تجری مجلس شورای اسلامی کرمانشاه true

منبع: امتداد نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.emtedadnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «امتداد نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۲۲۸۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارگروه چابک و اثرگذار برای کاهش نرخ بیکاری

محمدطیب صحرایی، استاندار کرمانشاه در نشست مشترک اعضای هیات دولت و استانداران گفت : مشکلات استان‌هایی که دچار بیکاری مزمن هستند و تورم بالاتری نسبت به میانگین کشور دارند، با روال عادی و برنامه‌های فعلی حل نمی‌شود و این استان‌ها نیازمند توجه و حمایت‌های ویژه هستند.

وی پیشنهاد داد، برای اشتغالزایی و کاهش نرخ بیکاری پنج استانِ با نرخ بیکاری بالاتر، یک کارگروه چابک و اثرگذار در سطح ملی تشکیل شود.

وی اظهار کرد: حمایت‌های بانکی و اعتباری ویژه از پنج استان دچار نرخ بیکاری بالاتر، می‌تواند منجر به رونق طرح‌ها و کسب و کار و در نتیجه اشتغالزایی بیشتر در این استان‌ها شود.

 صحرایی گفت: یکی از مهمترین راهکار‌های کاهش نرخ بیکاری در این استان ها، تکمیل طرح‌ها و اقدامات نیمه تمام است.

وی با اشاره به برخی اقدامات نیمه تمام در استان، گفت: دولت گذشته در یک اقدام نادرست، جشن پایان باسازی مناطق زلزله زده کرمانشاه را برگزار کرد، در حالیکه بسیاری از ساختمان و زیرساخت‌های زلزله زده این استان همچنان نیازمند بازسازی هستند و اکنون ترمیم تخریب‌های ناشی از زلزله و تکمیل عملیات بازسازی در کرمانشاه حدود ۲۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد. همچنین جبران افتتاح زودهنگام راه آهن کرمانشاه، حدود هزار میلیارد تومان اعتبار می‌خواهد.

استاندار کرمانشاه یکی دیگر از طرح‌های زیربنایی و اشتغالزای استان را راه آهن کرمانشاه - خسروی نام برد .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • کارگروه چابک و اثرگذار برای کاهش نرخ بیکاری
  • افتتاح نمایشگاه نقشه‌‌های تاریخی خلیج‌فارس و عروسک‌های بومی اقوام ایرانی
  • افتتاح دو نمایشگاه نقشه های تاریخی و کهن خلیج فارس و عروسک های بومی اقوام ایرانی
  • تدوین نقشه راه تجارت ایران و عراق
  • افتتاح دو نمایشگاه نقشه های تاریخی و کهن خلیج فارس و عروسک های بومی اقوام ایرانی برای اولین بار در خوزستان
  • نقشه راه تجارت ایران و عراق تدوین می‌شود
  • قطع‌نامه‌ای در حوزه تاب‌آوری و مدیریت بحران برای مسئولان تدوین می شود
  • حضور ۶۰ ناشر خارجی با ۵۰ هزار عنوان در نمایشگاه کتاب/ توزیع نقشه جانمایی غرفه‌ها از فردا
  • گام‌های لرزان برای ثبت جهانی محور ساسانی کرمانشاه
  • نقشه راه بهره‌گیری از دانش هسته‏‌ای در حوزه گیاهان دارویی و طب سنتی تدوین می‌شود