Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار کرمانشاه گفت: خدمات‌رسانی سپاه و ارتش به زلزله‌زدگان استان کرمانشاه همچنان تداوم داشته و خواهد داشت.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سرپل‌ذهاب، هوشنگ بازوند در نشست ستاد مدیریت بحران استان که ظهر امروز در این شهر برگزار شد، اظهار داشت: سپاه و ارتش کمکهای بسیار ارزشمندی به زلزله‌زدگان انجام داده‌اند که این خدمات‌رسانی همچنان تداوم داشته و خواهد داشت و به سپاه و ارتش افتخار می‌کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار کرمانشاه با اشاره به توزیع دفترچه‌های امدادی هلال احمر گفت: دفترچه‌های ارائه خدمات هلال احمر در شهرها باید با توجه به خانه‌های آسیب دیده صادر شود و هر کسی که برای وی دفترچه صادر می‌شود باید در داخل شهر یک واحد آسیب دیده داشته باشد تا با این ساماندهی، کمکها هرچه سریعتر و بهتر به دست آسیب دیدگان برسد.

بازوند افزود: مقام معظم رهبری فرمودند در این زلزله باید سرعت عمل را در نظر بگیرند و هنر یک مدیر این است که در کارها سرعت عمل داشته باشد و بانکها نیز برای ارائه خدمات به مردم هرچه سریعتر در شهرهای زلزله‌زده شعبه سیار را دایر کنند.

استاندار کرمانشاه با اشاره به تخریب 89 واحد آموزشی در مناطق زلزله‌زده گفت: برخی فضاهای آموزشی مدارس در اختیار ادارات قرار گرفته یا در حیاط آن چادرهایی برپا شده که باید سریعاً تخلیه شده و در روز شنبه آینده این مدارس نیز دایر شود.

وی با بیان اینکه وضعیت 51 مدرسه آسیب‌دیده از زلزله تعیین تکلیف شده است افزود: مدارس باقیمانده با توجه اعلام آمادگی مجمع خیرین، بانکهای خصوصی، اتاق بازرگانی و غیره توسط اداره کل نوسازی مدارس باید تعیین تکلیف شود.

بازوند با تأکید بر پرداخت هر چه سریعتر خسارت دامهای تلف شده در زلزله گفت: در این زمینه باید مدیر جهادکشاورزی به سرعت پیگیری کند تا این پرداختها هر چه سریعتر انجام شود زیرا مردم روستا در این زلزله به شدت آسیب دیده‌اند و سخت نیازمند دریافت خسارات دامهای تلف شده هستند زیرا تداوم زندگی مردم عشایر و روستا به دامهایشان بستگی دارد و باید علوفه‌های رایگان در اختیار آنها قرار گیرد.

استاندار کرمانشاه افزود: وزارت نیرو باید به گونه‌ای شبکه برق را تجهیز کند که اگر مردم از هیتر برقی استفاده کنند، شبکه در شرایط اضافه بار جوابگو باشد و شاهد قطع برق نباشیم و از سوی دیگر نیز ممکن است برخی روستاها جابجایی مکان داشته باشند که در این شرایط، امتیاز قبلی برقرار خواهد ماند و مردم حق انشعاب آب و برق تازه‌ای پرداخت نخواهد کرد.

بازوند از توزیع سوخت نفت در میان زلزله‌زدگان تا زمان احساس نیاز با تصویب ستاد بحران مجانی خبرداد و گفت: آب و فاضلاب روستایی نیازمند اکیپهای کاری جدید است و باید از استانهای همسایه کمک بگیرد و بنیاد مسکن نیز در ستادهای معین نیروهای مورد نیاز را از میان مهندسین بیکار استان تأمین کند.

استاندار کرمانشاه خاطرنشان کرد: روند بازسازی در مناطق زلزله‌زده نیازمند مشارکت گسترده خود مردم است و اینکه خود مردم پای کار آمده‌اند بسیار دلگرم است و لایق حمایت و تشویق ویژه هستند.

انتهای پیام /

R41380/P1336/S6,68/CT47

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۲۲۰۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازسازی منازل محرومان روستای دولت‌آباد به همت جهادگران قمی

 گروه جهادی تالیان نور که مجموعه‌ای از دانشجویان عضو بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور هستند؛ در طول سال با شناسایی مناطق محروم به عنوان محدوده هدف و ارائه خدمات فرهنگی، پزشکی و بازسازی منازل آماده خدمت رسانی به مردم این مناطق هستند.

این گروه جهادی در اقدامی خدا پسندانه و جهادی منازل مردم مناطق محروم روستای دولت‌آباد آقا واقع در شهر قنوات را بازسازی کردند.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • افتتاح دو پروژه راه آهن ملایر کرمانشاه و پایان بازسازی مناطق زلزله‌زده
  • چهار هزار میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل بازسازی مناطق زلزله‌زده و حل برخی از مشکلات کلانشهر کرمانشاه
  • ۳۷۰۰ هزار میلیارد تومان هزینه ۲ افتتاح نمایشی در کرمانشاه
  • برای اتمام واقعی بازسازی زلزله کرمانشاه و ایمن سازی استان ۴ همت اعتبار نیاز است
  • کرمانشاه وارث‌دار پروژه‌های نیمه تمام افتتاح شده دولت قبل است
  • ایمن‌سازی کرمانشاه ۴۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار می‌خواهد
  • ساختمان‌های اداری باقیمانده در مناطق زلزله‌زده کرمانشاه بازسازی و تکمیل می‌شود
  • مبلغ مسئولان کرمانشاه برای تکمیل مناطق زلزله‌زده دقیق نیست
  • بازدید میدانی رئیس سازمان مدیریت بحران کشور از بنا‌های آسیب دیده زلزله ۹۶
  • بازسازی منازل محرومان روستای دولت‌آباد به همت جهادگران قمی