Web Analytics Made Easy - Statcounter

 

شهروز برزگر کلشانی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه‌ملت در خصوص میانجی‌گری روسیه بین جمهوری اسلامی ایران و عربستان سعودی، گفت: میانجی‌گری یکی از روش‌های برقراری روابط کشورهایی است که ارتباطشان به جهت اصول عرفی بین‌المللی برهم خورده است، اما سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران برای روسیه و عربستان سعودی شناخته شده و اهداف ارتباطی مشخص است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم سلماس در مجلس شورای کمیسیون_عمران">اسلامی، تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران سالهاست که به عربستان سعودی و دولت آن هشدار داده تا از افراطیون و اقدامات افراطی دوری گزینند اما سعودی‌ها تاکنون توجهی به این موضوع‌ها نداشتند ضمن آنکه علیه ایران با دشمنان همراه شدند.

وی با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی به برخورد مسالمت‌آمیز با تمام همسایگان خود واقف و پایبند است، افزود: اسلامی_را_خواستار_شد">جمهوری اسلامی ایران امروزه با اقتدار و توانایی بالا توانسته امنیت را علاوه بر ایران در دیگر کشورهای منطقه هم تامین کند لذا در صورتی که عربستان دست از اقدامات خصمانه و افراطی بردارد، قطعا روابط مسالمت‌آمیز بین دو کشور برقرار خواهد شد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه روسیه ظرفیت میانجی‌گری بین ایران و عربستان را دارد، گفت: با وجود پتانسیل روسیه بهتر است عربستان سعودی همراهی بیشتر با کشورهای منطقه داشته باشد و جهت تحقق روابط مسالمت‌آمیز از اقدامات خصمانه و آمریکا و اسرائیل صفت چشم‌پوشی کند.

منبع: تابناک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۲۴۱۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بن‌فرحان: تنها اسرائیل مخالف توقف جنگ غزه است

وزیر خارجه عربستان سعودی ضمن هشدار نسبت به پیامدهای گسترش جنگ غزه گفت که تنها رژیم صهیونیستی مخالف توقف این جنگ است.

به گزارش ایسنا، «فیصل بن فرحان» وزیر خارجه عربستان سعودی روز دوشنبه و در اظهاراتی گفت: به همراه شرکایمان برای توقف جنگ غزه و تقویت راه‌حل دو دولتی تلاش می‌کنیم.

وی تاکید کرد: اسرائیل تنها طرف بین‌المللی است که مخالف توقف جنگ در غزه است. تداوم راه‌حل نظامی تنها به سود تندروها است.

طبق گزارش الجزیره، بن فرحان افزود: گسترش جنگ کنونی پیامدهای فاجعه‌بار برای فلسطین و تمام کشورهای منطقه به همراه دارد.

وزیر خارجه عربستان امروز در جریان دیدار «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجه اتحادیه اروپا نیز گفت: حتی اگر آتش‌بس در غزه حاصل شود، ما همچنان باید با پیامدهای درگیری نه‌تنها در غزه بلکه در کرانه باختری رود اردن، فراتر از آن، در منطقه خود مواجه شویم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بن‌فرحان: تنها اسرائیل مخالف توقف جنگ غزه است
  • بازسازی غزه ۳۰ سال زمان می‌خواهد
  • دیدار و گفت‌وگوی وزرای خارجه آمریکا و عربستان درباره غزه
  • فیلم بارش برف سنگین در عربستان سعودی در اوایل اردیبهشت
  • شاهکار بن سلمان؛ حیف و میل پولی به اندازه ارزش ۳ لیگ ژاپن، کره و ایران!
  • جدیدترین اظهارنظر وزیر خارجه عربستان درباره جنگ غزه
  • وزیر خارجه آمریکا به عربستان می‌رود
  • ‏رئیس‌کل بانک مرکزی عازم عربستان سعودی شد
  • رئیس‌کل بانک مرکزی عازم عربستان سعودی شد
  • حملات تروریستی در روسیه و ایران نتیجه حمایت کشور‌های غربی به ویژه آمریکا از گروه‌های تروریستی است