Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - تهران- ايرنا-وزارت امور خارجه جمهوري اسلامي ايران اقدام دولت آمريکا در انتقال سفارتخانه خود از تل اويو به بيت المقدس اشغالي و اعلام بيت المقدس بعنوان پايتخت رژيم اشغالگر قدس را به شدت محکوم مي کند و آن را نقض آشکار قطعنامه هاي بين المللي مي داند.

به گزارش ايرنا، در بيانيه وزارت امور خارجه کشورمان آمده است: شهر قدس که مسجد الاقصي نخستين قبله مسلمانان را در خود جاي داده است، بخش لاينفک فلسطين است و يکي از مهمترين اماکن سه گانه مقدس اسلامي به شمار آمده و از جايگاه و اهميت ويژه اي نزد مسلمانان برخوردار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر کسي پوشيده نيست که اين رژيم براي تسلط کامل بر اين شهر اقدامات متعددي از جمله اخراج ساکنان اصلي، غصب املاک و زمين هاي آنان، جايگزين سازي يهوديان با هدف تغيير ترکيب جمعيتي اين شهر، ويران کردن آثار و اماکن مقدس اسلامي و همچنين تعرض و هتک حرمت مسجد الاقصي از طريق فراهم کردنِ امکانِ ورود يهوديان تندرو به اين مکان اسلامي، ايجاد محدوديت براي مسلمانان جهت زيارت و شرکت در نماز جمعه و پايمال کردن حقوق شهروندي ساکنان فلسطيني را در دستور کار خود قرار داده است.
جمهوري اسلامي ايران همواره تاکيد کرده است که مهمترين علّت بر هم خوردن ثبات و امنيت خاورميانه تداوم اشغالگري و حمايت هاي جانبدارانه و بي دريغ دولت آمريکا از رژيم صهيونيستي و محروم ماندن ملت مظلوم فلسطين از حقوق اوليه خود در تشکيل دولت مستقل فلسطيني به پايتختي قدس شريف است که به رغم تلاش مذبوحانه آمريکا و متحدانش براي تحميل راه حلي سازشکارانه، نه تنها حداقل آرزوهاي ملت فلسطين در قالب قطعنامه هاي شوراي امنيت و مجمع عمومي سازمان ملل تامين نشد، بلکه تداوم شهرک سازي و غصب اراضي بيشتر و هتک حرمت اماکن ديني در قدس شريف در سايه حمايت هاي آمريکا از اين رژيم و بي تفاوتي مجامع و سازمانهاي بين المللي، مردم فلسطين را از تحقق خواسته هاي برحق و مشروع شان بيش از پيش دور ساخت.
تصميم تحريک آميز و نابخردانه آمريکا مبني بر به رسميت شناختن شهر قدس بعنوان پايتخت يکپارچه رژيم صهيونيستي نه تنها به صلح و ثبات اين منطقه کمک نخواهد کرد بلکه ضمن رسواسازي نيّات شوم دولت آمريکا و بي اعتبار کردن بيشتر اين کشور نزد آن دسته از طرف هايي که هنوز به بيطرفي اين کشور در روند سراب گونه مذاکرات صلح باور دارند، باعث تحريک مسلمانان و شعله ور شدن انتفاضه جديد و تشديد تندروي و رفتارهاي خشم آلود و خشونت آميز بيشتر خواهد شد که مسئوليت آن متوجه دولت اين کشور و رژيم صهيونيستي است.
با عنايت به اينکه شهر قدس از نظر قطعنامه هاي سازمان ملل اراضي اشغال شده محسوب مي گردد، اقدام آمريکا در به رسميت شناختن اين شهر بعنوان پايتخت رژيم اشغالگر قدس نقض آشکار قطعنامه هاي بين المللي محسوب مي شود؛ لذا جمهوري اسلامي ايران اين اقدام آمريکا را به شدت محکوم کرده و از همه مجامع بين المللي، کشورهاي صاحب نفوذ و بويژه کشورهاي اسلامي مي خواهد براي حفظ ثبات و استقرار منطقه، مانع اجرا شدن اين اقدام آمريکا شوند که تنها به سود رژيم صهيونيستي است.
جمهوري اسلامي ايران ضمن اعلام همبستگي کامل خود با مردم فلسطين، بار ديگر مسئوليت مهم جامعه بين المللي به ويژه سازمان ملل متحد در پايان دادن به اشغال فلسطين و قدس شريف و کمک به مردم اين سرزمين جهت دستيابي به حقوق مسلم اساسي شان را مورد تاکيد قرار مي دهد.
ترامپ رييس جمهوري آمريکا در کنفرانس خبري خود با رسانه ها دستور انتقال سفارت آمريکا را از تل آويو به بيت المقدس امضاء کرد.
شبک**1983**1708**دريافت کننده: مرتضي رنجبران**انتشار: عليرضا ارشادي
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۲۷۰۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صنعا: سرکوب دانشجویان موید دروغ بودن شعار دموکراسی آمریکاست

وزارت خارجه صنعا با تاکید بر اینکه آمریکا مانع توقف کشتار علیه نوار غزه می‌شود تاکید کردهدف عملیات‌های یمن فشار برای پایان دادن به تجاوزات دشمن ضد غزه بوده و سرکوب دانشجویان آمریکایی توسط دولت این کشور دروغ بودن شعارهای دموکراسی آمریکا را ثابت کرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، وزارت خارجه دولت نجات ملی یمن با صدور بیانیه‌ای درباره تحولات اخیر و تحرکات متجاوزانه آمریکا و متحدانش در منطقه اعلام کرد که ایالات متحده مانع اصلی صلح در یمن (اشاره به بحران جنگ یمن) بوده و همچنین از توقف کشتار و جنایت در نوار غزه جلوگیری می‌کند.

وزارت خارجه صنعا تاکید کرد که عملیات‌های یمن با اهداف انسانی انجام می‌شود و هدف آن فشار آوردن برای توقف تجاوزات جنایتکارانه رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه و رفع محاصره این منطقه است. این یک خواسته بشردوستانه بوده و باید به آن پاسخ داده شود.

وزارت خارجه صنعا در ادامه کرد که حل و فصل بحران یمن ربطی به آنچه که در دریای سرخ می‌گذرد ندارد و به سازمان ملل تاکید شد که نقشه‌ای (نقشه صلح) که با طرف سعودی به دست آمده ربطی به حوادث غزه ندارد و آمریکایی‌ها و انگلیسی‌ها نباید هیچگونه دخالتی در آن داشته باشند.

این وزارتخانه تاکید کرد که صحبت های «تیم لیندرکینگ» فرستاده آمریکا در یمن موید این است که آمریکا مانع برقراری صلح در یمن و جلوگیری از توقف کشتار جنایتکارانه در غزه و رفع محاصره این منطقه می‌شود.

واکنش انصارالله به سرکوب معترضان حامی غزه در آمریکادرخواست انصارالله برای اقدام جهانی در برابر جنایات اسرائیل

در ادامه این بیانیه آمده است که آمریکا در برابر اراده همه ملت‌های جهان از جمله ملت خودش ایستاده ؛ ملتی که مخالفت خود را با مشارکت دولت جو بایدن در جنایات شنیع صهیونیست‌ها علیه مردم غزه اعلام کردند.

وزارت خارجه دولت نجات ملی یمن در ادامه به خیزش دانشجویی عظیم در آمریکا علیه جنایت‌های رژیم صهیونیستی و همبستگی مردم و دانشجویان آمریکایی با مردم فلسطین در نوار غزه اشاره و اعلام کرد که دولت آمریکا به جای پاسخگویی به این مطالبات جهانی به سرکوب وحشیانه دانشجویان خود متوسل شده و همین امر بار دیگر دروغ بودن شعارهای آمریکا درباره دموکراسی را آشکار کرد.

پیش از این هم دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن سرکوب تظاهرات مسالمت آمیز شهروندان آمریکایی طرفدار غزه در دانشگاه‌های این کشور توسط مقامات آمریکایی را محکوم و از مواضع اخلاقی معترضان آمریکایی که نشانگر افزایش آگاهی اجتماعی آن‌ها است، تشکر و قدردانی کرد.

دفتر سیاسی انصارالله یمن اعلام کرد که سرکوب بدون دلیل معترضان، دروغ بودن ادعاهای مقامات آمریکایی مبنی بر دفاع از آزادی، حمایت از حقوق بشر و گسترش دموکراسی را آشکار می کند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آمریکا ۵ یگان ارتش اسرائیل را ناقض حقوق بشر اعلام کرد
  • صنعا: سرکوب دانشجویان موید دروغ بودن شعار دموکراسی آمریکاست
  • صنعا: واشنگتن مانع صلح در یمن و توقف کشتار در غزه است
  • واکنش رئیس‌جمهور ونزوئلا به سرکوب دانشجویان آمریکا
  • آمریکا ۵ واحد نظامی ارتش اسراییل اقدام به نقض حقوق بشر کرده اند
  • چین: کشف گور‌های جمعی در بیمارستان الشفا شوکه کننده است
  • حضور ۲ هزار تاجر در نمایشگاه اکسپوی تهران/آزاداندیشان جهان، بیش از این تداوم جنایات در غزه را تحمل نمی‌کنند
  • آگاهی افکار عمومی و حقایقی که جنگ غزه برای دنیا آشکار کرد
  • تفرقه در وزارت خارجه آمریکا/ اختلاف بر سر حمایت تسلیحاتی از اسرائیل است
  • عربستان پیش‌نویس قطعنامه آتش‌بس در غزه را به سازمان ملل می‌برد