Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-28@23:33:33 GMT

خشکی بیش از ۹۰ درصدی تالاب شادگان

تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۹۲۴۲۸۲

 

جواد کاظم نسب الباجی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با توجه به خشکی بیش از 90 درصدی تالاب شادگان وضعیت آن را بحرانی خواند و گفت: متاسفانه حقابه ای برای این تالاب تعیین نشده و در واقع اندک آب جاری در آن حاصل پساب های نیشکر است که در واقع این پساب ها نیز حاوی نمک و شور بوده و وضعیت بحرانی تالاب احتمال وقوع طوفان های نمکی را شدت می بخشد که در واقع این ریزگردهای نمکی نه تنها ساکنان اطراف تالاب بلکه استان های همجوار را نیز تحت تاثیر قرار خواهد داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ساکنان اطراف تالاب در حال مهاجرت و حاشیه نشینی

نماینده مردم اهواز، باوی، حمیدیه و کارون در مجلس شورای اسلامی، با یادآوری بازدید اخیر خود از تالاب شادگان، افزود: خشکی این تالاب امری بسیار ناگوار و فاجعه آمیز بوده و زیست بوم تالاب به طور کلی در حال نابودی است از سویی تمامی ساکنان اطراف که از طریق این تالاب امرار معاش می کنند در حال مهاجرت و حاشیه نشینی هستند.

وی با یادآوری اینکه حتی قطره ای آب از رودخانه ها به تالاب شادگان وارد نمی شود، تصریح کرد: ورودی آب این تالاب در گذشته از رودخانه های کارون و مارون بود اما در حال حاضر آبی وارد تالاب نمی شود و بر اساس نمایندگان_پارلمان_اردن_در_مقابل_سفارت_آمریکا">انتقال های آب در گذشته حقابه تالاب به طور کلی قطع شد و در حال حاضر به غیر از نمک و لجن چیزی در تالاب وجود ندارد که با وزش باد یا نسیمی ریزگردهای نمکی سلامت ساکنان اطراف تالاب و استان های همجوار را با تهدید مواجه می کند.

احیای تالاب شادگان و تامین حقابه آن رونق گردشگری و ایجاد ارزش افزوده را به دنبال دارد

عضو مجمع نمایندگان استان خوزستان با تاکید بر اینکه احیای تالاب شادگان و تامین حقابه آن رونق گردشگری و ایجاد ارزش افزوده را به دنبال دارد، تصریح کرد: توزیع عادلانه آب و تحقق حقابه تالاب تنها راهکار احیای تالاب است این در حالی است که تاکنون هیچ اقدامی در جهت احیای تالاب انجام نشده است.

منبع: تابناک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۲۴۲۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جابه‌جایی تعدادی از ساکنان کوی فلسطین زنجان درحال انجام است

به گزارش خبرگزاری مهر، جعفر قزوینیان در جلسه ارائه گزارش دستگاه‌های اجرایی با هدف نهایی و عملیاتی کردن فرآیند جابه‌جایی کوی فلسطین، اظهار کرد: در سفر دور اول رئیس جمهوری به استان زنجان دستور تسریع در رفع مشکلات و جابه‌جایی ساکنان محله کوی فلسطین از سوی رئیس جمهوری صادر شد و در این راستا مطالعات اجتماعی توسط اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان انجام شد.

وی بیان کرد: با پیگیری و تلاش استاندار و هماهنگی انجام‌شده تعدادی از واحدهای مسکونی در اولویت اول برای جابه‌جایی قرار گرفتند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان با بیان اینکه بعد از سفر رئیس جمهوری به استان طرح جابه‌جایی کوی فلسطین از اولویت‌های مهم اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان شد، گفت: با هماهنگی‌های انجام‌شده چهار واحد مسکونی در منطقه کوی فلسطین زنجان که در اولویت بودند، پارسال در سفر دور دوم رئیس جمهوری به استان به پروژه‌های نهضت ملی مسکن انتقال داده شدند.

قزوینیان با بیان اینکه فرآیند جابه‌جایی تعدادی از ساکنان کوی فلسطین تا چند ماه آینده به پروژه‌های نهضت ملی مسکن در حال انجام است، ادامه داد: متقاضیانی که واحد مسکونی آنها در محدوده راه‌آهن قرار دارد و زنان سرپرست خانوار، در اولویت برای جابه‌جایی‌ هستند.

وی گفت: همزمان با احداث و تحویل واحدهای نهضت ملی مسکن، ساکنان کوی فلسطین هم براساس اولویت در چند مرحله جابه‌جا می‌شوند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان با بیان اینکه جابه‌جایی ساکنان کوی فلسطین به پروژه‌های نهضت ملی اهمیت زیادی دارد، افزود: باید مسائل و مشکلات پیش روی انتقال ساکنان کوی فلسطین به پروژه‌های نهضت ملی مسکن هرچه سریع‌تر حل شود.

کد خبر 6091152

دیگر خبرها

  • معرفی زیباترین غار آبی و خشکی جهان (فیلم)
  • جابه‌جایی تعدادی از ساکنان کوی فلسطین زنجان درحال انجام است
  • طالبان در سیلاب هم آب را به ایران بست | چانه‌زنی بر سر آب به کجا رسید؟
  • آبگیری بخشی از تالاب هامون و خوشحالی ‌مردم سیستان
  • احیای موقت گردشگری در تالاب بین‌المللی هامون
  • زریبار؛ بزرگترین دریاچه آب شیرین جهان، پذیرای گردشگران + فیلم
  • تمدید تخفیف ۵۰ درصدی عوارض آزادراه تبریز- سهند برای ساکنان شهر جدید سهند 
  • رهاسازی ۷۷ میلیون مترمکعب حقابه تالاب‌های اقماری دریاچه ارومیه
  • رهاسازی حقابه کامل تالاب‌های اقماری دریاچه ارومیه+فیلم
  • رهاسازی حقابه کامل تالاب‌های اقماری دریاچه ارومیه