Web Analytics Made Easy - Statcounter

 

به گزارش جماران،  «مولوی لیاقت بلوچ» عصر روز چهارشنبه (۱۵ آذر) در کمیسیون "نقش خودباوری فلسطین_دانست">مسلمانان و اتحادیه‌های تقریب نهاد در تشکیل تمدن نوین فلسطین_است">اسلامی" که به عنوان یکی از کمیسیون‌های سی‌ویکمین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی برگزار شد، برگزاری این کنفرانس را فرصت مطلوبی برای تقویت وحدت امت اسلامی برشمرد و اظهار کرد: در این کنفرانس به دنبال ارائه راهکارهایی برای رفع مشکلات جهان اسلام هستیم به همین علت باید به مباحث سوریه، یمن، فلسطین و فعالیت‌های گروه‌های تکفیری پرداخته شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: اگر به دنبال وحدت امت اسلامی هستیم باید بدانیم که در کل جهان اسلام از جمله میانمار، مصر، افغانستان و پاکستان با چالش‌های مختلفی روبرو بوده و باید برای آنها تدبیری بیاندیشیم.

دبیر شورای ملی همبستگی پاکستان از تشکیل شورای وحدت ملی یاد کرد و افزود: در این شورا فرق و مذاهب اسلامی را گردهم آورده تا همه در کنار یکدیگر موضوع‌های مورد نیاز را مورد بررسی قرار دهیم، پیشرفت جهان اسلام و برقراری تمدن نوین اسلامی در راستای بقای جهان اسلام در دنیای مدرن نیازمند اتخاذ تصمیم‌های مشخصی است.

وی با تاکید بر لزوم تقویت وحدت جهان اسلام با استفاده از ظرفیت‌های علمی گفت: باید با مشارکت نسل جوان، وحدت میان مسلمانان را تضمین کنیم تا بتوانیم به موفقیت مورد نظر برسیم، کمیته ویژه مبارزه با تروریسم نیز باید تشکیل شود تا بتوانیم از مشارکت مسلمانان مختلف برای مبارزه با این پدیده استفاده کنیم. 

«لیاقت بلوچ» با اشاره به اینکه مسلمانان ۲۵ درصد جمعیت جهان را تشکیل می‌دهند، عنوان کرد: بر اساس تحقیقات انجام شده نزدیک به پنج درصد تولیدات علمی دنیا را به خود اختصاص داده در حالی که افزایش جمعیت مسلمانان نیازمند فعالیت‌های گسترده‌تر علمی است.

وی با بیان اینکه امت اسلامی باید به هم‌افزایی مطلوبی برسند، خاطرنشان کرد: سیاست‌های تجارت آزاد باید در کشورهای اسلامی با مقررات مشخص تعیین شود و اختصاص واحد پولی مشخصی برای این کشورها مورد توجه قرار گیرد تا بتوانیم در حوزه اقتصادی نیز به نتایج مورد نظر برسیم.

رهبر جماعت اسلامی پاکستان ادامه داد: رسیدن به خودباوری در جهان اسلام نیازمند این است که گام‌های مشخصی در راستای تقویت منابع و ظرفیت‌ها برداریم و این امر به عنوان یک وظیفه برای همه کشورهای اسلامی مطرح است که باید به آن توجه شود.

لیاقت بلوچ با تاکید بر اینکه جهان اسلام باید محاکم قضایی اختصاصی خود را برای رفع مشکلات مسلمانان تشکیل دهد، عنوان کرد: با تحقق این امر می‌توانیم به یک صلح، ثبات و آرامش جهانی در میان مسلمانان برسیم.

 

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۲۴۱۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم ایجاد یک سایت فرهنگی و هنری در استان البرز

به گزارش خبرنگار مهر، عصر دوشنبه جلسه همفکری مسوولان فرهنگی و هنری البرز به میزبانی حوزه هنری این استان با حضور مدیرکل تبلیغات اسلامی استان البرز، رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر کرج، رئیس حوزه هنری البرز، معاون فرهنگی و هنری سپاه استان و رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرج برگزار شد.

این جلسه با هدف بحث، تبادل نظر و هماهنگی برای انجام اقدامات و برنامه های فرهنگی و هنری در استان البرز برگزار و در خصوص برپایی ششمین کنگره شعر امام حسن مجتبی (ع) تحت عنوان حدیث حسن نیز مباحثی مطرح و مقرر شد این اقدام فرهنگی در قالب یک لایحه به شورای اسلامی شهر کرج ارسال و ردیف بودجه برای آن در نظر گرفته شود.

محمد مهرابی، رییس حوزه هنری استان البرز در این جلسه با تاکید بر ضرورت حمایت از گروه های فرهنگی و هنری استان گفت: باید با حمایت از هنرمندان بستر رشد روزافزون آنها را فراهم کنیم تا انگیزه این قشر برای فعالیت در این استان و کمک به ترویج فرهنگ و هنر انقلابی افزایش یابد زیرا با کمک هنرمندان می توانیم در راستای ارتقای سطح فرهنگی جامعه گام برداریم.

حجت الاسلام علیرضا سعیدی، رییس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و فرهنگی شورای اسلامی شهر کرج نیز هنرمندان را بازوان ترویج فرهنگ اصیل ایرانی اسلامی خواند و بیان کرد: همانگونه که در شهر و استان سایت اداری وجود دارد، لزوم ساخت یک سایت فرهنگی و هنری نیز به منظور ایجاد یک مجموعه منسجم جهت ساماندهی انجمن ها و فعالیت های هنری احساس می شود.

کد خبر 6092522

دیگر خبرها

  • ایران اسلامی به حاکمیت عقل و عدل در جهان نزدیک شده است
  • امام خمینی (ره) به اسلام و مسلمانان شخصیت بخشید
  • تجمع دانشجویان پاکستانی در همبستگی با حامیان فلسطین در آمریکا+عکس
  • تاکید ایران و پاکستان بر توسعه روابط تجاری
  • دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور تغییر کرد
  • دبیر شورای فرهنگ عمومی تغییر کرد
  • شباهتهای جنگ غزه و ائتلاف کفار و مشرکین مکه و یهود مدینه در جنگ احزاب
  • محسن رضایی: جبهه انقلاب اختلافات جزیی را کنار بگذارد
  • شهریاری: ظرفیت جهان اسلام را برای کمک به غزه استفاده بگیریم
  • لزوم ایجاد یک سایت فرهنگی و هنری در استان البرز