Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-30@17:13:48 GMT

تماس تلفنی اردوغان و روحانی

تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۹۲۲۳۸۷

رئیس‌جمهور گفته است که مسئولیت همه بی‌ثباتی و ناامنی‌ها در منطقه مستقیماً بر عهده رژیم صهیونیستی است.

به گزارش خایرانی_ها_با_تیم_های_عربستانی_همچنان_در_زمین_بی_طرف">برگزاری تسنیم، روسای روحانی_قدس_شریف_بخش_لاینفک_فلسطین_است">جمهوری فلسطین_با_تمام_قوا_با_انتقال_سفارت_آمریکا_به_قدس_مبارزه_می_کنیم">فلسطین_در_راس_مسائل_سیاسی_دنیای_اسلام_است_همه_موظف_هستند_از_فلسطین_با_تمام_قوا_با_انتقال_سفارت_آمریکا_به_قدس_مبارزه_می_کنیم">فلسطین_و_ملت_آن_دفاع_کنند_فیلم">اسلامی ایران و ترکیه در تماسی تلفنی، قدس شریف را بخش لاینفک فلسطین دانستند و با نکوهش شدید تصمیم آمریکا، از همه روحانی_مسئولیت_همه_ناامنی_ها_مستقیما_بر_عهده_رژیم_صهیونیستی_است">کشورهای اسلامی و صلح دوست جهان خواستند متحد و یکصدا در برابر این حرکت بی ثبات کننده و غیرقانونی واشنگتن، بایستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حجت الاسلام حسن روحانی در این تماس تلفنی با اشاره به پیشنهاد"رجب طیب اردوغان" برای تشکیل نشست فوق العاده سران کشورهای عضو سازمان سازمان_جهان_اسلام_تصمیم_ترامپ_را_انکار_حق_فلسطین_دانست">همکاری اسلامی در استانبول و دعوت از وی برای شرکت در این نشست، گفت: ما معتقدیم در شرایط کنونی همه کشورهای اسلامی باید متحد و یکصدا در برابر این تصمیم نادرست، غیرقانونی، تحریک آمیز و بسیار خطرناک آمریکا، اقدامی جدی انجام دهند.

وی روز چهارشنبه با قدردانی از تماس تلفنی رئیس‌جمهور ترکیه، تصریح کرد: امروز یکی از اولویت‌های جهان اسلام، مساله فلسطین، قدس و مقابله با اقدامات نادرست رژیم صهیونیستی است. ما همه کشورهای اسلامی و صلح دوست جهان را دعوت می‌کنیم تا در برابر این اقدامات غیرقانونی، ایستادگی کنند.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه منطقه ما نیاز به ثبات و امنیت دارد و این حرکات نادرست و غیرقانونی می‌تواند کشور فلسطین و کل منطقه را به سمت بی‌ثباتی بکشاند، به بی‌توجهی رژیم صهیونیستی به تمامی قطعنامه‌های سازمان ملل و ایستادگی در برابر جامعه جهانی اشاره کرد و افزود: بی‌تردید مسئولیت همه بی‌ثباتی و ناامنی‌ها، مستقیماً بر عهده رژیم صهیونیستی است.

حجت‌الاسلام روحانی، مسئولیت کشورهای اسلامی و سازمان_جهان_اسلام_تصمیم_ترامپ_را_انکار_حق_فلسطین_دانست">مسلمانان را در این برهه زمانی، نسبت به قدس شریف بسیار سنگین خواند و ادامه داد: کشورهای اسلامی و همه کشورهای آزاده جهان باید در برابر حرکت و تصمیم واشنگتن، سریعاً و در قالبی بازدارنده دست به اقدام بزنند.

وی گفت که سازمان_همکاری_اسلامی_را_خواستار_شد">جمهوری اسلامی ایران در نشست فوق العاده سران کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی شرکت خواهد کرد.

روحانی در ابتدای این تماس تلفنی نیز با تبریک خجسته سالروز میلاد پیامبر اعظم حضرت محمد مصطفی(ص) و همچنین تشکر از ابراز تاسف همتای ترکیه‌ای خود از حمله تروریست‌ها به یکی از پست‌های مرزبانی و شهادت یکی از مرزبانان ایرانی، اظهار داشت: ما آماده‌ایم همه توان خود را برای تقویت امنیت مرزها و مبارزه قاطع با تروریست‌ها بکار بگیریم.

رئیس‌جمهور ترکیه نیز در این تماس تلفنی با ابراز تاسف از شهادت یکی از مرزبانان ایرانی در حمله تروریست‌ها گفت: این حادثه به ما نشان داد که گسترش همکاری دو کشور در مبارزه با تروریسم اهمیت ویژه‌ای دارد.

"رجب طیب اردوغان" در ادامه به تصمیم رئیس‌جمهور آمریکا برای اعلام قدس به عنوان پایتخت رژیم اسرائیل اشاره کرد و افزود: این تصمیم نگران کننده و جسارت ترامپ، ناشی از اختلافات داخلی در جهان اسلام است و اکنون جهان اسلام باید یکصدا وحدت خود را نشان داده و با این حرکت، مخالفت کند.

وی تاکید کرد که این حرکت آمریکا نقض حقوق بشر و همه تصمیمات سازمان ملل متحد درباره قدس شریف است.

رئیس‌جمهو ترکیه که رییس دوره ای سازمان همکاری اسلامی است خواهان برگزاری اجلاس فوق العاده سران این سازمان در روزهای آتی شد.

اردوغان اظهارداشت: این مساله و مشکل واقعاً باعث تشدید درگیری‌ها و حوادث بدی در منطقه خواهد شد و جهان اسلام باید وحدت و یکپارچگی خود را در قبال این موضوع به جهانیان اعلام کند.

منبع: تابناک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۲۲۳۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

در برنامه رادیویی «بی‌واسطه با مردم» سال ۱۴۰۲ چه گذشت؟

رئیس اداره تولیدات رسانه‌ای شهرداری اصفهان مهمترین موضوعات کلیدی مدنظر شهردار اصفهان، بیشترین درخواست شهروندان اصفهانی در حوزه شهری، مهمترین مشکلات پیگیری شده و فراوانی تماس‌ها با برنامه رادیویی «بی‌واسطه با مردم» در سال گذشته را تشریح کرد.

محمدحسن غضنفری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: «بی‌واسطه با مردم» یکی از برنامه‌های رادیو صدای شهر است که شهروندان می‌توانند با تماس با شماره‌های اعلام شده، دغدغه‌ها و مشکلات خود را به طور مستقیم با شهردار اصفهان مطرح و مطالبه‌گری کنند.

وی با بیان اینکه این برنامه سال گذشته در ۲۳ قسمت در ۹۲۰ دقیقه با تماس ۸۵۱ شهروند اجرا شد، افزود: این برنامه همچنان در سال ۱۴۰۳ با حضور «علی قاسم‌زاده» شهردار اصفهان روزهای چهارشنبه ساعت ۱۳:۱۰ در رادیو اصفهان پخش می‌شود.

رئیس اداره تولیدات رسانه‌ای شهرداری اصفهان با بیان اینکه مشکلات ۲۰ و ۵۰ ساله پرتمان و علی‌آباد کلنگان با پیگیری در این برنامه رفع شد، گفت: علاوه بر پاسخگویی شهردار اصفهان در این برنامه مسئولان مربوط به هر مطالبه هم پاسخگوی شهروندان هستند.

غضنفری ادامه داد: طبق بررسی‌های انجام شده، بیشترین پاسخگویی از سوی معاون عمران و مدیر منطقه ۳ شهرداری اصفهان بوده است.

وی بیان کرد: با بررسی تماس‌های شهروندان و پاسخ‌های شهردار اصفهان، کلیدواژه‌هایی همچون ترافیک، اتوبوس، آزادسازی، فضای سبز، پروانه ساختمانی و موتورسیکلت مد نظر شهردار و کلید واژه‌هایی همچون ترافیک، فضای سبز، آسفالت، آزاد سازی، اتوبوس، پارکینگ، پله برقی، بافت فرسوده محل بحث شهروندان بوده است.

رئیس اداره تولیدات رسانه‌ای شهرداری اصفهان افزود: شهروندان خیابان احمدآباد و طالقانی بیشترین تماس و شهروندان خیابان‌های آتشگاه و جانبازان کمترین تماس‌ها را در سال گذشته با برنامه بی‌واسطه با مردم به‌نام خود ثبت کرده‌اند.

کد خبر 748958

دیگر خبرها

  • درخواست مخاطبان برای تولید نون‌ خ ۶
  • پاسخگویی مرکز امداد شرکت گاز به ۸۴ هزار تماس تلفنی مشترکان گاز طبیعی 
  • افزایش حقوق و متناسب سازی آن، بیشترین سوال بازنشستگان در تماس با سامانه ۲۵۰۰
  • مصاحبه پذیرفته شدگان در آزمون بهزیستی استان برگزار می شود
  • گفت‌وگوی تلفنی بایدن با امیر قطر و السیسی درباره آتش‌بس در غزه
  • رایزنی تلفنی بایدن با امیر قطر؛ تحولات غزه محور گفتگو‌ها
  • ضرورت اقدامات عملی برای توقف ماشین کشتار رژیم صهیونیستی
  • جهان ایران را به عنوان قدرت برتر پذیرفت
  • در برنامه رادیویی «بی‌واسطه با مردم» سال ۱۴۰۲ چه گذشت؟
  • مدیریت انقلاب اسلامی ایران، رژیم صهیونیستی را در جهان منزوی کرد