Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-27@01:19:32 GMT

تدبر در قرآن؛ راه برون‌رفت از آسیب‌های داخلی

تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۹۲۹۴۹۹

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) از خراسان رضوی، سردار محمدعلی جعفری، فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در مراسم افتتاحیه هفتمین دوره مسابقات کشوری قرآن خانواده های پاسداران که شامگاه 15 آذرماه در تالار قدس حرم مطهر رضوی برگزار شد با اشاره به اینکه شهدا نهایت معرفت را از قرآن آموختند، بیان کرد: شهادت، حاصل تدبر، فهم و عمل به قرآن کریم است و شهید حججی مصداق بارز هدایت یافته خدا به وسیله قرآن بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به آیات ابتدایی از سوره بقره گفت: خداوند قرآن را برای هدایت متقیان یعنی آن دسته از انسان‌هایی که نماز به پا می‌دارند، نه تنها نماز می‌خوانند، به غیب ایمان دارند و انفاق می‌کنند نه تنها با مال بلکه با جان و توان و هر آنچه دارند، فرستاده است و اکنون در این برهه حساس تاریخی به برکت قرآن کریم و عمل به قرآن دستاوردهایی خوبی را کسب کرده ایم.
جعفری افزود: پیروزهای جبهه مقاومت در برابر دشمنان اسلام و عزت و عظمت ایران اسلامی در بین سایر کشورها نتیجه عمل به دستور ظلم ستیزی قرآن کریم است.
وی با اشاره به اینکه در بعد استکبارستیزی و مبارزه با ظلم آمده در قرآن کریم خوب عمل کرده ایم، بیان کرد: امروز اوج مبارزات جبهه مقاومت اسلامی با دشمنان اسلام است و پیروزی‌های پی در پی جبهه مقاومت نتیجه عمل به آیات جهادی و استکبارستیزی قرآن کریم است.
فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تصریح کرد: متاسفانه در عرصه داخلی از جمله اخلاق اجتماعی، معیشت و فرهنگی جامعه موفق نبوده ایم چرا که در این عرصه به دستورات قرآن عمل نکردیم و امیدواریم با برگزاری این محافل قرانی بسیاری از آسیب‌های اجتماعی رفع شود.
وی با اشاره به اینکه برای رسیدن به جامعه قرآنی نیازمند عمل به همه دستورات قرآن هستیم، ابراز کرد: به همت مسئولان اجرایی باید در بحث اخلاق، معیشت، اقتصاد، عدالت اجتماعی، اقتصادی و سایر آسیب های جامعه به سمت قرآنی شدن حرکت کنیم.
سردار جعفری با بیان اینکه مردم همیشه در صحنه هستند و نیاز به ساماندهی از سوی مسئولان برای رسیدن به یک جامعه قرآنی دارند، اضافه کرد: در اوایل جنگ تحمیلی شاهد گسیل نیروهای مردمی به جبهه بودیم که بعد از فرار بنی ‌صدر این نیروها ساماندهی، توانمند سازی و تقویت شدند که پیروزی‌های بسیاری در برابر دشمنان کسب کردند.
فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به اجرای منویات رهبر معظم انقلاب در خصوص کاربردی کردن فرامین قرآن کریم در جامعه تصریح کرد: تدبر در قرآن سفارش رهبری معظم است که مسئولان برای این مهم باید برنامه ریزی لازم را انجام دهند.
وی گفت: حفظ قرآن خوب است اما حفظ موضوعی قرآن و آیات مرتبط با مسائل روز جامعه ما را به سمت حل مشکلات بر اساس راهکارهای قرآنی سوق می دهد.
سردارجعفری بیان کرد: راه حل برون رفت از آسیب‌های داخلی جامعه راه افتادن نهضت فکری، تدبر و فهم آیات قرآن است که لازمه این اتفاق عظیم حفظ موضوعی قرآن است و امیدواریم به برکت برگزاری جلسات و محافل قرآنی بتوانیم به فرمایشات و مطالبات رهبری معظم جامع عمل بپوشانیم.
وی با اشاره به گروه خوارج که در جنگ صفین در مقابل ولی خدا ایستادند و قرآن را حکم قرار دادند، ابراز کرد: داعشی‌ها که اکنون حاکمیتشان از بین رفته ولی تفکرشان همچنان باقی است هم حافظ قرآن هستند و هم قرآن می‌خوانند، ولی تفکرشان همانند منحرفان صدر اسلام و خوارج، بیرون از دامنه ولایت است.
فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تصریح کرد: حفظ و قرائت قرآن لازم است اما مشروط بر آنکه به فرمایشات رهبری معظم گوش فرا دهیم و ضمن تفکر و تدبر به دستورات آن نیز عمل کنیم.
سردار جعفری با تاکید بر اینکه منویات رهبری معظم باید توسط نهادهای حاکمیتی پیاده سازی شود، گفت: مسئولان اجرایی باید همت کنند و در مسیر اجرای فرمایشات و مطالبات مقام معظم رهبری گام بردارند تا مرحله سوم انقلاب که تشکیل دولت اسلامی است محقق و پس از آن جامعه اسلامی تشکیل شود.

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۲۹۴۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قاری و حافظ قرآن اعزامی به مسابقات مالزی تعیین شدند

به گزارش خبرگزاری مهر، نمایندگان کشورمان در شصت و چهارمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کشور مالزی از سوی مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه و کمیته اعزام و دعوت از قاریان و حافظان قرآن کریم اعلام شد.

در شصت و چهارمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن مالزی علاوه بر دعوت از شرکت‌کننده رشته قرائت تحقیق که به صورت یک سنت هر ساله صورت می‌گرفت، امسال برای اولین بار از شرکت‌کننده رشته حفظ کل قرآن کریم نیز دعوت شد.

بر همین اساس در رشته قرائت تحقیق حمیدرضا نصیری و در رشته حفظ کل قرآن کریم محمدرضا زاهدی نمایندگان جمهوری اسلامی ایران در مسابقات بین‌المللی قرآن کشور مالزی خواهند بود.

این دو قاری و حافظ قرآن کریم در چهل و ششمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم که سال گذشته در استان خراسان شمالی و شهر بجنورد برگزار شد، رتبه‌های دوم رشته‌های قرائت تحقیق و حفظ کل قرآن کریم را دریافت کردند

حمیدرضا نصیری، مهندس کامپیوتر در خانواده قرآنی متولد شد. در جلسات عمومی و سنتی قرآن این شهر حضور پیدا کرد و از همین طریق استعداد او در زمینه قرائت قرآن، مشخص شد. این قاری ممتاز کشورمان از محضر اساتید پیشکسوت قرآنی زنجان چون «محمود رنگرز» بهره برده است. اساتیدی همچون احمد ابوالقاسمی، محمدحسین سعیدیان و سیدمحسن موسوی‌بلده در این دوره بیشترین تأثیر را بر تلاوت این قاری ممتاز گذاشتند.

محمدرضا زاهدی علاوه بر شناخته شدن در زمینه حفظ قرآن کریم، به عنوان یک قاری نیز شناخته می‌شود. او متولد شهریورماه ۱۳۸۱ در تهران است سعید حاجیان، حافظ، قاری و مدرس قرآن کریم یکی از اصلی‌ترین استادان محمدرضا زاهدی در دوران یادگیری قرآن کریم بوده است. او سال ۱۳۹۷ در حالی که ۱۶ سال سن بیشتر نداشت در بیست‌ودومین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن جایزه دبی در امارات در بخش حفظ حضور یافت و در پایان موفق به کسب رتبه خاصی نشد. شاید بهترین رتبه این حافظ کل قرآن همان رتبه دوم مسابقات سراسری قرآن کشورمان در سال ۱۴۰۲ و در چهل و ششمین دوره باشد.

یادآور می‌شود مسابقات بین‌المللی قرآن مالزی در دو مرحله مقدماتی (مجازی) و نهایی (حضوری) برگزار می‌شود، سبکی که ایران طی سال‌های اخیر مبدع آن بوده است. این مسابقات در دو بخش بانوان و آقایان و در رشته‌های قرائت تحقیق و حفظ کل قرآن برگزار می‌شود.

آخرین قاری ایرانی که حائز رتبه نخست این مسابقات شده، حامد علیزاده در سال ۱۳۹۶ بود. قاریان ایرانی علاوه بر دریافت چندین رتبه نخست، صاحب چندین رتبه دوم، سوم و چهارم در کهن‌ترین مسابقات بین‌المللی قرآن جهان اسلام شده‌اند. سال گذشته و در شصت و سومین دوره این مسابقات علیرضا بیژنی که همراه با امین پویا به عنوان استاد راهنما عازم این مسابقات شده بود، موفق به دریافت رتبه دوم شد.

کد خبر 6088402 سمانه نوری زاده قصری

دیگر خبرها

  • سند راهبردی جامعه قرآنی عصر رونمایی شد
  • دو ایرانی در مسابقات قرآن مالزی
  • جوانی جمعیت نجات دهنده کشور از آینده هولناک کهنسالی است
  • لزوم پرهیز از مجادله‌های بیهوده در سطح جامعه
  • تجلیل رهبر معظم انقلاب از پخش برنامه تلاوت قاریان نوجوان از شبکه قرآن
  • تامین امنیت شغلی کارگران؛ تذکر همه ساله رهبر انقلاب به مسئولان
  • قاری و حافظ قرآن اعزامی به مسابقات مالزی تعیین شدند
  • تجلیل رهبر معظم انقلاب از پخش برنامه رمضانی تلاوت قاریان نوجوان از شبکه قرآن
  • رهبر معظم انقلاب: هدف از تحریم، در تنگنا گذاشتن نظام جمهوری اسلامی است تا از خطوط استعماری و استکباری تبعیت کند/ بعضی انشاءالله خیرخواهانه توصیه می‌کنند که با آمریکا {کنار بیاییم}؛ یک چیزی می‌گویم گوش کنید، توقعات این‌ها تمامی ندارد
  • فیلم| رهبر معظم انقلاب: نظام اسلامی محال است که تسلیم زورگویی شود