Web Analytics Made Easy - Statcounter

شیراز- امام جمعه شهر صدرا با اشاره به اهمیت شعر و ادب در جامعه امروز گفت: باید درباره جوانهایی که افتخار ایران اسلامی هستند اثر هنری تولید شود.

به گزارش خبرنگارمهر، حجت الاسلام حسین نژادیان که در همایش بزرگ ادبی مدافعان آفتاب و وحدت اسلامی سخن می گفت افزود: شاعران بلند آوازه و ماندگاری مانند سعدی، حافظ، مولوی ، عطار نیشابوری ، فردوسی ، صائب تبریزی، اقبال لاهوری، جامی و پروین اعتصامی دارای آموزه های وحیانی و روایی از حوزه های علمیه بودند که شهرتی جهانی یافته و در عرصه های تعلیم و تربیت ، دین و اخلاق و عرفان و مسائل اجتماعی اشعار بسیار نغز و اثر گذاری از خود به یادگار گذاشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امام جمعه صدرا گفت: هنرمندان فرهیختۀ خدا باور و با بینش توحیدی ، به خوبی می دانند پیامبران الهی ، امامان معصوم (ع) و علمای راستین ، در طول تاریخ از هنرهای خدادادی مانند رهبری و هدایت جامعه ، در مبارزه با مثلث شوم و شیطانیِ زور و زر و تزویر برخوردار بودند.

وی افزود:  اگر تلاش و همّت آنها نبود  هیچ اثری از عدالت و دین باوری وجود نداشت . خیل عظیم تمام کسانی که در میدان جنگ بین حق و باطل با شیطان صفتان جهاد نمودند و به صف رزمندگانِ شهید یا مجروح یا آزاده پیوستند ، هنرمندان واقعی به حساب می آیند .

حجت الاسلام حسین نژادیان اظهار داشت:  واژه ها مانند آدمیان از مرگ و زندگی برخوردارند بعد از انقلاب اسلامی ایران و دفاع مقدس برخی واژه ها مانند سلطنت، شاه و شاهنشاه ، خان، آجان و ژاندارمری و شهربانی و پاسبان، پهلوی ، ولیعهد، شهبانو و ساواک مردند و واژه هایی مانند انقلاب، آزادی ، جمهوری اسلامی ،جهاد ، ایثار، شهادت، جبهه ، سنگر، رهبر، امام، بسیج، سپاه ، پاسدار، جانباز، آزاده ، مستضعف ، مستکبر ، طاغوت  و... متولد شد.

وی گفت: این واژگان نو ظهور و انقلابی در آثار هنری نمود پیدا کرد و در اشعار ، فیلم و سریال ، رمان و خاطره نویسی ، نقاشی و ... جلوه گر شد امّا امان از تهاجم و شبیخون و ناتوی فرهنگی سنگین و بی امان دشمنان دین و انقلاب که با فناوری های پیشرفته ارزشهای عالی و والای ما را هدف گرفتند.

امام جمعه صدرا افزود: با تأسف و تعجب عده ای در داخل دچار دین فروشی و وطن فروشی شدند و در عرصه های فرهنگ ، هنر ، سیاست و اقتصاد همیشه و همه جا چشم به دستان دشمن فریبکار و کینه توز دوخته اند.

وی گفت: واقعاً مایۀ تأسف است که برخی هنرمندان ما در خمیر مایۀ آثار هنری شان همواره از فرهنگ های بیگانه و بعضاً لائیک و سکولار، استفاده می کنند و زنان و دختران با حجاب و عفاف را در فیلم و سریالها به عنوان افراد عقب افتاده و آسیب پذیر و مشکل دار معرفی می کنند.

حجت الاسلام حسین نژادیان بیان کرد: متأسفانه مدتهاست ما شاهد ساخت و نمایش فیلم و سریالهایی هستیم که مرتب افکار منفی ، یأس و نومیدی و شکست و سیاه نمایی جامعه را به نمایش می گذارند.

وی افزود: این درحالی است که باید دربارۀ جوانهای فرهیخته ، غیرتمند ، انقلابی که در این سالهای پر تلاطم انقلاب توانسته اند مایۀ افتخار ملّت و ایران اسلامی شوند ، و علی رغم تمام تهدید ها و تحریم ها و ترور ها و تحمیل جنگ و بحران توانسته اند حتی در عرصه های فرا منطقه ای نقش آفرین باشند ، شعر ، فیلم و سریال ، نمایشنامه و داستان و خاطره تولید شود .

وی در پایان خاطر نشان کرد: شعر و شُعار های دوران انقلاب و دفاع مقدّس بسیار شور آفرین و اثر بخش و ماندگار است .ما باید با انواع هنر نمایی ها مانند شعر ، خطابه ، قرائت قرآن و گفتن اذان و نویسندگی ، تئاتر و سینما ، نقاشی و هنر های تجسمی ، آواز و سرود و مداحی و ... نسل جدید انقلاب را با ارزشهای دین و انقلاب ، ایثار و شهادت و آرمانگرایی اسلام ناب محمّدی(ص)  آشنا کنیم و آنها را در مقابل سیل و هجوم بی امان تهاجم فرهنگی مصون و بیمه کنیم.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۲۴۰۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیین بزرگداشت روز هنر انقلاب اسلامی در شاهرود برگزار شد

رئیس حوزه هنری استان سمنان گفت: با توجه به جمعیت اندک استان در بخش هنرمندان وضعیت خوبی داریم و حضور هنرمندان استان سمنان در رویدادهای ملی هنری نشان دهنده این وضعیت مناسب و مطلوب است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شاهرود، در این آیین که با حضور رئیس حوزه هنری استان سمنان برگزار شد، هنرمندان این استان مسائل و مشکلات مربوط به حوزه فعالیتی خود را بیان کردند.

مشکلات معیشتی، کمبود اعتبار، لزوم برگزاری جشنواره‌ها و اهمیت حمایت از هنرمندان از موارد مطرح شده در این مراسم بود.

رئیس حوزه هنری استان سمنان در این آیین گفت: ما برای اینکه در هنر انقلاب اسلامی به وضعیت مطلوبی برسیم، به زیرساخت‌ها و منابع مالی مناسب و همچنین نیروی انسانی توانمند نیازمندیم.

محمد اصغر زاده اضافه کرد: در بخش هنرمندان با توجه به جمعیت اندک استان وضعیت خوبی داریم و حضور هنرمندان استان سمنان در رویدادهای ملی هنری نشان دهنده این وضعیت مناسب و مطلوب استان سمنان در این زمینه است.

وی گفت: اما استان سمنان در زمینه منبع مالی و زیرساخت‌ها با مشکلات زیادی مواجه است و در این زمینه در مقایسه با سایر استان‌های کشور ضعیف‌تر هستیم.

رئیس حوزه هنری استان سمنان حمایت ویژه مسؤلان این استان از فعالیت‌های حوزه هنری را خواستار شد.

انتهای پیام/363

دیگر خبرها

  • حجاب و عفاف نماد مسلمانی و پرچم افتخار امت اسلامی است
  • قدرت و نفوذ ایران در جهان مایه افتخار است
  • ظرفیت‌ها و فرصت‌های عظیم موجود در استان فارس معرفی شود
  • کارگران سربازان انقلاب اسلامی در جنگ اقتصادی با دشمن هستند
  • سپردن امور به دست مردم افتخار انقلاب اسلامی است
  • مسجد مهمترین پایگاه انقلاب و مردم/ مسلمانان از انتقام سخت فرزندان امام به وجد آمده‌اند
  • معرفی چهره هنر انقلاب اسلامی در خوزستان
  • آیین بزرگداشت روز هنر انقلاب اسلامی در شاهرود برگزار شد
  • آیین گرامی‌داشت روز هنر انقلاب اسلامی در استان سمنان
  • مساجد البرز به پرچم فلسطین مزین می‌شوند