Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-29@12:07:33 GMT

دانشجویان در جامعه تحول سازند

تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۹۳۰۳۶۸

دانشجویان در جامعه تحول سازند

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان، دکتر فریدون همتی با تبریک فرارسیدن 16 آذر روز دانشجو، یاد و خاطره شهدای دانشجو به ویژه شهدای 16 آذر سال 1332 را گرامیداشت و عنوان کرد: شهدای دانشجو در 16 آذر سال 1332 با نثار خون خویش، مهر تاییدی بر استکبارستیزی ملت ایران زدند.

وی ادامه داد: دانشجویان به عنوان قشری فرهیخته در جامعه، در تحولات تاریخ معاصر این مرز و بوم نقش مهمی ایفا کرده اند که نمونه آن را در پیروزی انقلاب اسلامی با پیروی این قشر از خط حضرت امام خمینی(ره) شاهد بودیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار هرمزگان افزود: پس از پیروزی انقلاب اسلامی نیز دانشجویان پیرو خط امام(ره) با تسخیر لانه جاسوسی آمریکا، انقلاب دوم را رقم زدند و در دوران دفاع مقدس نیز دانشجویان بسیاری جان خود را در راه دفاع از میهن اسلامی فدا کردند.

همتی با بیان اینکه دانشجویان در جامعه تحول سازند، تصریح کرد: تحولات بزرگ در جامعه از بستر دانشگاه رقم می خورد و اگر دانشگاه ها با انجام دقیق وظایف خود، افرادی کارآمد و اخلاق مدار تربیت کنند، جامعه رشد و پیشرفت خواهد داشت.

وی بیان داشت: با انقلاب فرهنگی پس از استقرار نظام جمهوری اسلامی ایران، تحصیلات دانشگاهی در ایران اسلامی توسعه قابل توجهی یافت و تعداد دانشجویان و دانشگاه ها در کشور ما چندین برابر افزایش یافته است.

نماینده عالی دولت در استان هرمزگان خاطرنشان کرد: پیشرفت چشمگیر در عرصه دستیابی به علوم و فناوری های نوین و رشد علمی کشور با نگاه و توجه ویژه نظام جمهوری اسلامی ایران و در پی تلاش دولت های مختلف برای توسعه دانشگاه ها محقق شد.

همتی اظهار داشت: امروز با توجه به تاکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر تحقق اقتصاد مقاومتی، از دانشجویان و دانشگاهیان انتظار می رود تا به کمک اقتصاد و تولید داخلی بشتابند و آموخته های علمی خود را در این عرصه اجرایی کنند.

وی اضافه کرد: توسعه شرکت های دانش بنیان از موارد مهمی است که قشر دانشگاهی باید به طور جدی در این عرصه وارد شده و تولیدات داخلی بر پایه دانش و فناوری های روز را افزایش دهند.

استاندار هرمزگان گفت: روز دانشجو را به تمامی دانشجویان ایران اسلامی و به ویژه دانشجویان استان هرمزگان تبریک عرض می کنم و امیدوارم این قشر در افزایش پویایی و نشاط اجتماعی، فرهنگی و سیاسی نیز بیش از گذشته نقش آفرین باشد.

منبع: خبرگزاری برنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۳۰۳۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجتماع دانشجویی در همبستگی با دانشجویان آمریکایی و اروپایی مقابل دانشگاه تهران

دانشجویان دانشگاه تهران امشب بعد از نماز مغرب و عشاء با حضوری پرشور در اعتراض به سرکوب دانشجویان آزادی خواهتوسط حکومت های غربی در مقابل دانشگاه تجمع کردند.

به گزارش ایسنا، محمد علی زلفی گل در اجتماع دانشجویان مقابل دانشگاه تهران در انتقاد به رفتار دولت های غربی نسبت به اعتراض دانشگاهیان به جنایت های رژیم صهیونیستی تاکید کرد: ای دنیا حرمت دانشگاه های ما در عین آزاداندیشی را ببینید، قانون جمهوری اسلامی اجازه ورود نیروهای امنیتی و انتظامی به داخل دانشگاه ها را منع کرده است، قانون جمهوری اسلامی اجازه ورود نیروهای نظامی و انتظامی را به داخل دانشگاه ها نمی دهد.

وی در ادامه تصریح کرد: در حالی که ما دیدیم که چگونه نیروهای نظامی و امنیتی کشورهایی که ادعای حقوق بشر دارند و خود را مهدی آزادی بیان می دانند، دیدید چگونه با دانشجویان معترض، حق گو و حق طلب برخورد می کنند. ای مردم جهان ببینید و برای قوانین پیشرفته جمهوری اسلامی احترام ویژه قائل شوید. ای مردم دنیا و جامعه دانشگاهی دنیا ببینید در جمهوری اسلامی جامعه فهیم و فرهیخته دانشگاهی از چنان حرمتی برخوردار است که محیط دانشگاه ها نیروهای امنیتی در بدترین شرایط اجازه ورود ندارند و خودتان را با جمهوری اسلامی مقایسه کنید که از چه آزادی های برخوردار است.

وزیر علوم تاکید کرد: ای مردم جهان ببینید و مقایسه کنید که جمهوری اسلامی برای آزاداندیشی، حق گویی و حق طلبی چه حرمتی قائل است و کشورهای سلطه گر که ادعای آزادی، دمکراسی و حقوق بشر دارند، چگونه برخورد می کنند. ما از وجدان بیدار جامعه   جامعه دانشگاهی، استادان و دانشجویان سراسر دنیا به ویژه آمریکا، فرانسه، استرالیا، کشورهای عربی که حاضر شدند از مظلوم دفاع کردند و با ظلم مقابله می کنند سپاسگزاریم و وجدان بیدار شما را تمام قد می ستاییم و تمام قد با شما در عرصه حضور داریم.

زلفی گل خاطرنشان کرد: ای مردم دنیا و سازمان ملل اعتراض جامعه فرهیخته را ببین و در مقابل ظلم و ستم از خود حساسیت نشان بده از جامعه دانشگاهی بیاموز در مقابل ستم و در حمایت از ستم دیدگان به میدان بیا و در اسرع وقت تصمیماتی بگیر تا در آینده شرمنده نباشی. ای مردم آزاده دنیا به میدان بیایید در مقابل ظلم؛ ستم، کودک کشی، کشته شدن غیرنظامیان بایستید اگر دیر تصمیم بگیرید در آینده شرمنده دنیا و مردم ستم دیده غزه خواهید شد.

دیگر خبرها

  • اجتماع دانشجویی در همبستگی با دانشجویان آمریکایی و اروپایی مقابل دانشگاه تهران
  • جنبش دانشجویی در آمریکا مورد حمایت دانشجویان شهرکرد قرار گرفت
  • نیازمند تحول در نگرش عمومی جامعه در حوزه وقف هستیم
  • دانشگاه فرهنگیان ۱۰ هزار دانشجو را برای معلمی بورسیه می‌کند
  • دانشگاه فرهنگیان ۱۰۰۰۰ دانشجو را برای معلمی بورسیه می‌کند
  • جامعه نخبگانی غرب، مفهوم نامه سال ۹۴ رهبر انقلاب را امروز درک کرد
  • بورسیه شدن دانشجویان سال سوم دانشگاه‌ها برای آموزش و پرورش
  • خشن ترین تصاویر از رفتار پلیس آمریکا با دانشجویان | نحوه برخورد با دختر دانشجو را ببینید
  • نقش خلیج فارس در راهبرد امنیت ملی کشور بی‌بدیل است
  • جشن ازدواج ۵۰ زوج دانشجو در قم برگزار شد