Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - مديرکل تشکيلات و بهبود روش‌هاي معاونت برنامه ريزي و توسعه شهري با بيان اينکه فرآيندهاي، ساختار سازماني رويه‌ها و نظام‌هاي مديريتي در شهرداري تهران به صورت منسجم و يکپارچه به هم متصل نشده و هم افزايي ندارند، گفت: سعي مي كنيم زير چتر مفهوم بزرگي چون معماري سازماني، نقص يكپارچگي سازمان را برطرف کرده و به يک سازمان هماهنگ و برخوردار از ساختار سازماني كارآمد با ابعاد منطقي، فرآيندهاي افقي و تعاملي صحيح و استانداردهاي رويه اي و مديريتي روزآمد  دست يابيم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 
به گزارش خبرگزاري آريا، صد روز از آغاز فعاليت مديريت محمدعلي نجفي بر مسند شهرداري تهران مي‌گذرد. تلاش شهردار جديد پايتخت در اين مدت، شناسايي نقاط ضعف و قوت در نحوه مديريت و ساختار دروني شهرداري بود. حتي مي‌توان گفت که اصلاح ساختار سازماني و بهبود روش‌هاي اجرايي در ارگاني به وسعت شهرداري، اولين نياز مدير جديد شهر تهران بود. بنابراين با ابلاغ دستوري، نسبت به انجام اين کار نيز اقدام کرد.
فاطمه پهلواني، مديرکل تشکيلات و بهبود روش‌هاي معاونت برنامه ريزي، توسعه شهري و امور شوراي شهرداري تهران در خصوص چگونگي نحوه اصلاح ساختار سازماني مدنظر مديريت جديد پايتخت و نيز اقداماتي که اين بخش در 100 روز گذشته انجام داد، عنوان کرد: در صد روز ابتدايي فعاليت شهرداري تهران با مديريت جديد، شايد يکي از مهم‌ترين رويکرد‌ها و گرايش‌هايي که در مجموعه مي‌توان ديد، تلاش ستاد شهرداري تهران و حوزه‌هاي پشتيبان در خصوص برنامه محوري است. آن‌ها در تلاش هستند که يک برنامه مدون و مشخصي را براي حرکت چهار سال آينده شهرداري تدوين کنند.
وي با اشاره به اينکه پايه فعاليت آن‌ها، تهيه يک گزارش «شناخت وضع موجود» تحت عنوان گزارش صد روزه تغيير و تحول در حوزه برنامه ريزي و مديريت بود، گفت: اين گزارش با محوريت اداره کل ارزيابي عملکرد و بهبود مديريت درحال تدوين است که تمامي بخش هاي ستاد‌ي، سازمان‌ها و شرکت‌هاي تابعه شهرداري تهران را در بر مي‌گيرد. در اين گزارش هر آنچه در گذشته و در هر شاخص عملکردي در شهرداري اتفاق افتاده، گردآوري مي شود و اين شناخت مبناي برنامه هاي آينده خواهد بود. بدين معني كه فاصله ما از وضع مطلوب عملكرد در شهرداري تعريف و براي پركردن اين فاصله برنامه ريزي عملياتي خواهد شد.
پهلواني خاطرنشان کرد: اين شناخت، نقشه راه مهمي است که براي برنامه ريزي در آينده مورد استفاده قرار خواهد گرفت؛ البته بحث برنامه ريزي محدود به خروج اين گزارش نشده و مقدمات سازماندهي تيم‌هاي برنامه ريز به منظور تدوين برنامه سوم شهرداري تهران فراهم شده است و بر همين اساس معاون برنامه ريزي، توسعه شهري و امور شوراي شهرداري تهران؛ جمعي از خبرگان و نخبگان را در قالب کارگروه‌هاي مشورتي گرد هم آورده تا مقدمات تدوين برنامه سوم شهر تهران را فراهم کنند.
در گذشته دستاوردهاي زيادي وجود نداشته است
وي با تاکيد بر اينکه اداره کل تشکيلات و بهبود روش‌ها نيز در صد روز گذشته تلاش کرده با رويكرد بهره برداري و حفظ دستاوردهاي ارزشمند قبلي نقاط قابل بهبود را تعيين نمايد، افزود: بر همين اساس تا جايي که ممکن است، فعاليت‌ها و برنامه ريزي‌هايي که مفيد و موثر شناخته شوند، ادامه پيدا کرده و روند تکامل خود را طي مي‌کنند.
مديرکل تشکيلات و بهبود روش‌هاي معاونت برنامه ريزي شهرداري تهران تاکيد کرد: از سوي ديگر مي‌توان گفت که در حوزه بنده در مديريت قبلي، دستاوردهاي زيادي وجود نداشته است؛ يعني اداره کل تشکيلات و بهبود روش‌ها به صورت روتين فعاليت‌هاي خودش را طي مي‌کرد. البته پروژه بهبود فرايند‌ها از حدود يک سال پيش آغاز شده و اکنون در فاز پاياني است، اما با انتقاداتي مواجه است. با اين وجود با اصلاحاتي که اعمال مي‌شود، سعي مي‌کنيم به جمع بندي برسيم که در نهايت نتايج کار اين پروژه براي شهرداري تهران مفيد باشد.
وي با اشاره به اينکه خروجي پروژه ياد شده، فرآيندهاي مناطق را پوشش مي‌دهد، گفت: ما در شهرداري تهران ضعف جدي در بحث شناسايي، احصاء و بهبود فرآيند‌ها داريم. يکي از پيش نيازهاي اصلي ما براي ورود به بحث اصلاح ساختار نيز همين است. براي اينکه بتوانيم ساختار مطلوب شهرداري تهران را طراحي کنيم، به دو ورودي خيلي مهم نياز داريم؛ يکي برنامه راهبردي، ماموريت‌ها و اهداف کلان شهرداري تهران به عنوان يک سند بالادستي و ديگر هم مسئله فرآيند‌ها است.
فرآيندهاي هر حوزه بايد مشخص شود
پهلواني تاکيد کرد: فرآيندهاي هر حوزه بايد مشخص شود تا بتوان دريافت که تداخلات کاري کجا هستند؛ هر دو اين موارد به طور کامل وجود ندارند و لازم است در يك برنامه كوتاه مدت با مديريت موثر اين نيازها تامين شود؛ اميدواريم با تدوين نسخه نخست برنامه سوم كه در اوايل سال ٩٧ خارج مي شود به نياز اول دست يابيم و در كنار آن برنامه شناسايي و اصلاح فرآيندها را در كوتاه مدت در دستور كار داريم.
وي در خصوص اينکه با ابلاغيه‌اي که شهردار تهران ارايه کرده فعاليت اصلاح ساختار را نيز آغاز کرده ايم، افزود: در اين ابلاغيه، دو حوزه اولويت دار را خارج از برنامه ابلاغ شده است که اين دو حوزه در خصوص امور بانوان و خزانه داري است. مسئله خزانه داري مبتني بر دستورالعملي است که وزارت کشور در اين رابطه ارايه داده است. ساير حوزه‌ها را نيز در دو فاز پيش مي‌بريم که البته اين دو حوزه در فاز نخست به عنوان اولويت‌هاي اول هستند.
پهلواني گفت: با استخراج فرآيندهاي ستاد و خروجي اول سند راهبردي در برنامه سوم از ابتداي سال 97 تمامي ورودي‌هاي لازم را براي طراحي مدل مطلوب ساختار سازماني در اختيار خواهيم داشت و اميدواريم که تا پايان شش ماهه اول سال 97 بتوانيم ساختار مطلوب را ارائه كنيم.
فعاليت هاي گذشته را احصا و تعيين تکليف کرديم
مديرکل تشکيلات و بهبود روش‌هاي معاونت برنامه ريزي شهرداري تهران تصريح کرد: در مدت حضور بنده در اين مجموعه برنامه‌هاي توانمندسازي پرسنل را در دستور کار خود قرار داديم. فعاليت‌هاي گذشته را احصا و تعيين تکليف کرديم، همچنين يکي از کارهاي مهمي که صورت گرفت تدوين سند برنامه اصلاح ساختار شهرداري تهران است که در هفته آينده در دستور کار شوراي معاونين شهردار قرار خواهد گرفت.
پهلواني در پايان خاطرنشان کرد: در کنار اين موضوع از آنجايي که بحث ادبيات معماري سازماني در شهرداري تهران يک ضرورت و يک نياز ريشه‌اي و مهم شناخته شده است و همچنين با توجه به اينکه به هر حال هيچ کدام اين ابعاد نه فرآيندها، نه ساختار سازماني، نه رويه‌ها، نه نظام‌هاي مديريتي، به صورت منسجم و يکپارچه در شهرداري تهران به هم متصل نشده يا هم افزايي نداشته‌اند، سعي کرديم که زير چتر معماري سازماني، همه اين نواقص را برطرف کرده و به يک ساختار مشخص و مدون دست يابيم. در اين صورت رويه‌ها اصلاح شده و در آن زمان مي‌توانيم مطمئن باشيم که يک سازمان يکپارچه و اثربخش را در اثر اجراي «پروژه معماري سازماني» خواهيم داشت.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۳۰۹۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

به حقوق قشر کارگر توجه شود

امام جمعه اراک در خطبه‌های این هفته نماز جمعه گفت: معلم در کلاس درس باید الگو بوده و نسبت به شهدا، امام و رهبری باید جزء وفادارترین افراد باشند و توجه به مقدسات را باید سر لوحه کار خود قرار دهند.
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی ادامه داد: توجه و حساسیت معلمان نسبت به عفاف و حجاب باید ده‌ها برابر بیش از سایرین باشد و لازم است در این زمینه و نهادینه شدن فرهنگ عفاف و حجاب بیشتر توجه کنند.
او افزود: با اشاره به هفته کار و کارگر نیز گفت: اسلام عرق کارگر را همانند خون شهید می‌داند و باید به قشر کارگر و دستمزد آنها توجه بیشتری شود.
خطیب نماز جمعه اراک گفت: انتظار می‌رود شورا‌ها و شهرداری برای اقدامات بزرگ برنامه ریزی کنند تا از هزینه‌های جانبی برای مردم کم شود و تلاش صادقانه و کیفی را مورد توجه قرار دهند.
امام جمعه اراک در خصوص وظایف و اهمیت شورا‌ها و شهرداری افزود: شهر یک موجود زنده و فعال است و شهرداری و شورا باید در خصوص آن و توسعه شهری و ترافیک برنامه ریزی کند و نظارت‌ها را دقیق انجام  دهند و بر اعتماد سازی توجه کنند.
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با اشاره به تحقق وعده صادق و شکست هیمنه پوشالین رژیم تا دندان مسلح صهیونیستی هم گفت: امروز نباید از گرگ‌های ظالم ترسید، جوانان و سپاهی‌ها و ارتشی‌ها باید همواره در میدان مراقب دسیسه‌های دشمنان باشند.

باشگاه خبرنگاران جوان مرکزی اراک

دیگر خبرها

  • پروژه شهرداری الکترونیک به صورت ۱۰۰ درصدی در سنندج انجام شده است
  • نوسازی پیاده‌رو‌های خیابان ۱۹ دی قم
  • آغاز ثبت نام معتادان بهبود یافته برای شغل پاکبانی /جزییات این طرح چیست؟
  • تامین زمین از مولفه‌های مهم در اجرای طرح نهضت ملی مسکن
  • اجرای کنارگذر جنوبی ایلام از اولویت‌های کمیته برنامه‌ریزی شهرستان است
  • برنامه‌های شهرداری تهران برای کاهش ترافیک بزرگراه آزادگان
  • برنامه بهبود سلامت شهری در ایران/ تعامل مدیریت شهری با نظام سلامت
  • پیاده‌روهای خیابان ۱۹ دی قم نوسازی می‌شود
  • اجرای مانور‌های نمایشی شهر فرهنگی ویژه معماری
  • به حقوق قشر کارگر توجه شود