Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا -
به گزارش خبرگزاري آريا و به نقل از Disabilityhorizons در بسياري از کشورها مانند انگلستان يا ايالات متحده، سطح بالاي استانداردها ويژه معلولان تعريف شده است اما قوانين مرتبط با آن در تمام شهرها به طور يکسان اجرا نمي شود. اگر شما از منطقه کاتالونياي اسپانيا ديدن کنيد، بسياري از معابر شهري و سيستم هاي حمل و نقل براي معلولان قابل دسترس است اما در شهرهاي ديگر اين کشور مانند بارسلونا و والنسيا اين تضمين براي معلولان وجود ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


با اين حال هرساله در گزارش هاي بين المللي «بهترين و بدترين شهرها براي افراد داراي معلوليت» شاخص هاي متعددي از قبيل دسترسي آسان به سيستم حمل و نقل عمومي، فراواني سرويس هاي بهداشتي، کافي نت ها، کافه ها، رستوران ها، موزه ها و ساير نقاط جذاب، در دسترس بودن تاکسي ها، تعداد رمپ هاي مخصوص صندلي چرخ دار در پياده رو ها، مسيرهايي که مي توان در آنها پياده روي کرد، درصد جمعيت معلولي که به فضاهاي سبز دسترسي دارند و ... مطرح مي شوند.
بر اساس اين شاخص ها، 5 شهر دوستدار معلولان معرفي شده است:
برلين، آلمان: برلين يک شهر بسيار مدرن همراه با جاذبه هاي گردشگري، تاريخي و ... است. در سراسر اين شهر پياده روها براي کاربران صندلي چرخ دار تعريف شده اند و سيستم حمل و نقل عمومي از کامل ترين استانداردهاي ويژه معلولان برخوردار است. در اين شهر معلولان اکثر قريب به اتفاق، به مکان‌ هاي عمومي از جمله تئاترها و موزه ‌ها به راحتي دسترسي دارند. همچنين رستوران‌ ها و کافه ‌ها در سراسر شهر براي معلولان بهسازي شده ‌اند.
بارسلونا، اسپانيا: يک مقصد توريستي بسيار محبوب است و تلاش هاي زيادي را براي ايجاد دسترسي استاندارد براي معلولان در سراسر شهر، به انجام رسانده است. شمار قابل توجهي از کاربران صندلي چرخ دار در بارسلونا زندگي مي کنند. اکثريت ايستگاه هاي مترو حاوي مکان هاي مخصوص براي معلولان است. پياده روهاي استاندارد، تسهيلات براي رفتن به مناطق گردشگري از جمله کليساي جامع Gaudi Sagrada Familia و Park Güell به جاذبه هاي اين شهر افزوده است.
ليوبليانا، اسلووني: سرويس هاي بهداشتي اين شهر مخصوص معلولان قابل توجه است. اکثريت رستوران ها در اين شهر قديمي براي کاربران صندلي چرخ دار، مکان هاي تعريف شده دارند.
کلرادو، ايالات‌متحده آمريکا: منطقه دنور در اين شهر، سطحي صاف دارد. در واقع اين شهر يکي از بهترين شهرهاي آمريکا براي رفت ‌و آمد با ويلچر است. کارادو هر ساله طيف گسترده ‌اي از فعاليت ‌هاي تفريحي و فرهنگي را براي افراد معلول برگزار مي ‌کند. سيستم حمل و نقل در کلورادو نيز مثال زدني است و خدمات بيشماري براي سوار شدن و پياده شدن معلولان ارائه مي دهد. هر فردي با هر معلوليتي مي تواند از وسايل حمل و نقل عمومي براي رفت و آمد استفاده کند. بسياري از موزه ها و جاذبه هاي گردشگري اين شهر براي معلولان بهسازي شده اند و تورهاي ويژه ناشنوايان و کم شنوايان دارند.
گدنيا، لهستان: تقريبا تمام اتوبوس‌ هايي که در سطح اين شهر تردد مي ‌کنند، داراي سطح شيب ‌دار و بالابر براي معلولان هستند. گدنيا همچنين داراي يک سيستم اطلاعات منحصر به ‌فرد شامل علايم راهنمايي بريل براي نابينايان است، در ضمن در سراسر شهر پارکينگ ‌هاي مخصوص معلولان تعبيه شده است. اين در حالي است که رستوران ‌ها و موزه‌ هاي اين شهر نيز براي معلولان بهسازي شده ‌اند.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۳۱۳۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رکوردشکنی هواداران پرسپولیس با 60 هزار تماشاگر

 هواداران پرسپولیس با حضور 60 هزار نفری در بازی سپاهان رکورد جالبی را برای خود ثبت کردند.

به گزارش "ورزش سه"، ورزشگاه آزادی که با صندلی‌گذاری طبقه دوم مدت‌هاست با عنوان استادیوم صد هزار نفری وداع کرده، باید حدود 78 هزار صندلی صندلی در خود داشته باشد اما با تخریب بخشی از ورزشگاه و ناتوانی در ساخت دوباره آن، تنها 45 هزار صندلی را روی خود می‌بیند.

به همین دلیل هواداران پرسپولیس با مانعی جدی برای پر کردن ورزشگاه مواجه بودند و مسئولان این باشگاه نیز تنها توانستند ظرفیت فروش بلیت تا همین حد را به دست بیاورند. اما بسیاری از تماشاگران این تیم با هجوم به استادیوم توانستند بدون بلیت وارد ورزشگاه شوند و به صورت فشرده و متراکم روی سکوهای استادیوم آزادی بنشینند.

بر اساس تخمین خبرنگاران حاضر در استادیوم آزادی چیزی حدود 55 تا 60 هزار نفر در ورزشگاه آزادی حضور داشتند که این عدد دو برابر تعداد تماشاگری است که در بازی همزمان دیدار تیم‌های تراکتور و استقلال را از نزدیک تماشا کردند.

باتوجه به برگزاری همزمان این دو بازی در تهران و تبریز، هواداران پرسپولیس که در سال‌های گذشته با ممنوعیت‌های مختلف امکان حضور تمام و کمال در ورزشگاه خانگی تیمشان را نداشتند، یک بار دیگر خود را به عنوان پرتماشاگرترین تیم فوتبال ایران در یک روز حساس ثابت کنند. البته شاید اگر استقلال با سپاهان در این ورزشگاه بازی داشت هم، این تعداد تماشاگر به ورزشگاه آزادی می‌آمد.

البته فراموش نکنید که باشگاه پرسپولیس با برچسب 300 هزار تومانی روی قسمت روبروی جایگاه گران‌ترین بلیت فوتبال ایران را به خود اختصاص داده اما در عین حال هواداران این تیم نیز سریع‌تر از همه جای ورزشگاه، بلیت این قسمت را خریداری می‌کنند.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • رکوردشکنی هواداران پرسپولیس با 60 هزار تماشاگر
  • بهترین صندلی در هواپیما برای مسافرانی که از پرواز می‌ترسند
  • یک دستگاه خودروی ون برای حمل و نقل نابینایان و معلولان تجهیز می شود
  • خرید بیش از ۹۵میلیارد ریال وسایل کمک توانبخشی برای معلولان قزوینی
  • توزیع 40 هزار اقلام توانبخشی بین معلولان خراسان جنوبی
  • خودرو جنسیس GV80 2025 چه مشخصاتی دارد؟
  • تراشه‌ای جدید که محدودیت‌های معلولان را رفع می‌کند (فیلم)
  • اقلام مورد نیاز معلولان خانواده یاسوجی تامین شد
  • تجلیل جامعه معلولان از یک برنامه تلویزیونی/«نامیرا» فرهنگسازی کرد
  • خرید بیش از ۹۵ میلیارد ریال وسایل کمک توانبخشی برای معلولان قزوینی