Web Analytics Made Easy - Statcounter

پیکر مجتبی عبدالله‌نژاد مترجم و نویسنده برجسته کشور امروز در زادگاهش شهرستان کاشمر تشییع و در جوار زیارتگاه امامزاده سیدحمزه(ع) به خاک سپرده می‌شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از کاشمربصیر مجتبی عبدالله‌نژاد شاعر، مترجم و نویسنده برجسته کشور روز گذشته در سن 48 سالگی در تهران بر اثر ایست قلبی درگذشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عبدالله‌نژاد در کارنامه کاری خود ترجمه آثار متعددی از زبان انگلیسی به فارسی و نیز تألیف چندین عنوان کتاب را به ثبت رسانده است.

مشهورترین ترجمه‌های او مربوط به آثار پلیسی و جنایی آگاتاکریستی است که وی تقریباً تمامی داستان‌‌های این نویسنده را به زبان فارسی ترجمه کرده بود.

از جمله کتاب‌هایی که توسط مرحوم عبدالله‌نژاد ترجمه شده است می‌توان به مصیبت بی‌گناهی، شب بی‌پایان، قتل در خانه کشیش، قتل آسان است، راز قطار آبی، نوشابه با سیانور، شرارتی زیر آفتاب، چشم‌بندی، معمای کاراییب، دست پنهان، موج‌سواری و آثار دیگری از آگاتاکریستی اشاره کرد.

همچنین ترجمه کتاب‌های اسطوره‌های یونان اثر دونا روزنبرگ، اسطوره‌های خاور دور اثر دونا روزنبرگ، اسطوره‌های خاورمیانه اثر پی‌یر گریمال، افسانه‌های سوئیس اثر فریتس مولر گوگنبول، داستان‌ها و افسانه‌های مردم کانادا اثر الیزابت کلارک، تاریخ کوتاه نقد ادبی اثر ورنون هال، مفهوم رمانتیسم در تاریخ ادبی و کتاب عرفان و فیزیک جدید اثر مایکل تالبوت از دیگر آثار این مترجم و نویسنده برجسته کشور است.

کتاب «آوازهای ماه و معادله‌های ریاضی» مشتمل بر مجموعه اشعار این مرحوم و نیز کتاب «گفتگو با مسعود سعدسلمان» از دیگر آثار مرحوم مجتبی عبدالله‌نژاد است. وی همچنین کتاب‌های «گفتگو با سعدی» و «گفتگو با ناصرخسرو» را به رشته تحریر درآورده بود که هنوز منتشر نشده است.

همچنین از وی مقالاتی در بعضی نشریات ادبی مثل کلک، کارنامه، سمرقند، بخارا، رودکی، نافه، شوکران، و گوهران منتشر شده‌است.

گفتنی است پیکر این نویسنده و مترجم کشور شب گذشته از تهران به کاشمر منتقل و امروز پس از تشییع از محل مهدیه کاشمر در زیارتگاه امامزاده سیدحمزه(ع) واقع در باغمزار کاشمر به خاک سپرده خواهد شد.

همچنین به همین مناسبت مراسم روز دانشجو که قرار بود با سخنرانی نماینده کاشمر برگزار شود به منظور شرکت دانشگاهیان در آیین به خاک‌سپاری این نخبه ادبی کشور لغو شد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۳۱۷۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام زمان برگزاری مراسم تشییع پیکر عروس ارشد امام خمینی

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، مراسم تشییع همسر شهید آیت الله سید مصطفی خمینی شنبه برگزار می شود.

طبق خبری که جماران منتشر کرده، بیت امام خمینی (س) در اطلاعیه ای اعلام کرد:

انا لله و انا الیه راجعون

در نهایت حزن و اندوه به اطلاع می رساند بانوی با فضیلتی از خاندان علم و تقوا، صبیه مرحوم آیت الله حاج شیخ مرتضی حایری یزدی و همسر شهید آیت الله سید مصطفی خمینی، عروس امام راحل مرحومه معصومه حایری یزدی در جوار رحمت الهی آرام گرفت.

مراسم تشییع پیکر آن مرحومه روز شنبه ساعت ۱۰ صبح از مسجد نو به سمت حرم مطهر و مراسم ختم همان روز بعد از نماز مغرب و عشا در حسینیه شهدا (خیابان صفاییه) برگزار خواهد شد. شرکت عموم طبقات مومنین بویژه روحانیت معظم موجب شادی روح آن مرحومه و تسلی خاطر بازماندگان خواهد بود.

بیت امام خمینی (س)

27211

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899778

دیگر خبرها

  • (ویدئو) تشییع پیکر مادر و دختر لبنانی
  • اعلام زمان برگزاری مراسم تشییع پیکر عروس ارشد امام خمینی
  • یادنامه‌ای از تشییع با شکوه پیکر آیت الله مهمان‌نواز
  • تشییع و خاکسپاری پیکر مادر شهید حسن محمدی در جعفریه
  • الزام فرهنگسازی برای کتاب‌های الکترونیکی
  • معرفی نامزدهای جایزه ادبیات داستانی زنان
  • یادداشت| پیمانه‌ای که پُر شد
  • انتشار کتابی متفاوت درباره آلبرکامو
  • تشییع و خاکسپاری پیکر مطهر ۶ شهید گمنام در پایتخت
  • ورود «مسافر و مهتاب» با «فرقه خودبینان» به کتابفروشی‌ها