Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-03@03:47:43 GMT

افت 60 درصدی سطح آب های زیرزمینی در ورامین

تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۹۳۳۲۱۹

افت 60 درصدی سطح آب های زیرزمینی در ورامین

محمدحسین تاجیک روز پنجشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا گفت : کاهش شدید بارش نزولات جوی باعث شده تا سطح آب های زیر زمینی شهرستان با افت شدید مواجه شود به گونه ای که سطح بیشتر چاه های شهرستان بیش از 60 درصد افت داشته و کشاورزان برای تأمین آب مورد نیاز خود با مشکل شدید مواجه شده اند.
وی بیان کرد: روز گذشته در بازدید از یک حلقه چاه که مجوز برداشت 40 لیتر در ثانیه آب داشت مشاهده شد که به دلیل افت شدید سطح آب ، مالک چاه تنها قادر به برداشت 7 لیتر آب است که این میزان آب جوابگوی نیازهای کشاروزی نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود : از ابتدای پائیز تا کنون حتی یک میلی متر باران در ورامین نباریده و تنها منبع ورودی آب به شهرستان ورامین ، کانال شمالی و پساب تصفیه شده فاضلاب جنوب تهران است که این کانال 3.5 مترمکعب آب به دشت ورامین منتقل می کند که این آب اندک نیز بین سه شهرستان ورامین ، قرچک و پیشوا توزیع می شود.
تاجیک گفت: قرار بود تا به منظور جبران کمبود آب ، سهم اضافه ای از آب سد ماملو به دشت ورامین اختصاص یابد که این مهم تا کنون محقق نشده است.
وی بیان کرد: به دلیل کمبود آب ، مزارع گندم و جو ورامین تُنَک شده اند و این امر می تواند به افت تولید محصول منجر شود.
مدیر جهاد کشاورزی ورامین بیان کرد: با توجه به کشت پائیزه کلزا در ورامین ، عملیات داشت این محصول نیز با مشکل مواجه شده است.
وی اظهار امیدواری کرد طی روزهای آتی بارش های جوی ، مشکل بحرانی کمبود آب که کشاورزی ورامین را درگیر خود کرده برطرف شود.
ورامین بیش از 80 هزار هکتار اراضی قابل کشت دارد که به دلیل محدودیت منابع آبی ، تنها 38 هزار هکتار آن زیر کشت انواع محصولات باغی و زراعی می رود.
* برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار : سید حسن میری انتشاردهنده:موسی فعالیان
تهرام/7254 / 1539

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۳۳۲۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره‌مندی نزدیک به ۸۰ درصدی جمعیت روستایی شهرستان ارومیه از آب شرب سالم و بهداشتی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،  سعید پاشازاده با بیان اینکه ۶۰۸ روستا در ارومیه وجود دارد گفت: از این تعداد۴۵۸ روستا از نعمت آب شرب سالم و بهداشتی بهره مند هستند.

وی افزود:در این تعداد روستاها ۲۸۷ هزار و ۴۴۶ جمعیت از آب شرب سالم استفاده می کنند.

دیگر خبرها

  • بهره‌مندی نزدیک به ۸۰ درصدی جمعیت روستایی شهرستان ارومیه از آب شرب سالم و بهداشتی
  • خطرناک‌ ترین استان در بحران فرونشست
  • آغاز به‌کار پروژه‌های نهضت ملی مسکن در جنوب شرق تهران
  • کسری مخازن آبهای زیرزمینی تربت‌حیدریه از ۵۰ میلیون مترمکعب فراتر رفت
  • بارش شدید باران در روستای ریحان علیا شهرستان خمین
  • پیشرفت ۷۰ درصدی ساخت پل عنافچه شهرستان باوی
  • بحرانی بودن کسری مخازن آبهای زیرزمینی تربت‌حیدریه
  • طرح نهضت ملی مسکن جنوب شرق استان تهران آغاز شد
  • رفاقتی در میان راهپیمایی‌ها/ از تدریس برابر چشم ساواک تا تشکیل شبکه‌های زیرزمینی
  • بازگشت وضعیت نارنجی به یزد