Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسؤولان و کارشناسان راهداری، هواشناسی و پلیس راه استان کردستان در گفت‌وگو با کُردتودی وضعیت آب و هوا و تردد در جاده‌های استان را تشریح کردند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از کُردتودی، از شب گذشته بارش برف و باران در تمامی شهرها و روستاهای استان کردستان آغاز شده است.

 

معاون راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کردستان در گفت‌و گو با خبرنگار کُردتودی، گفت: اکثر مسیرهای مواصلاتی استان کردستان همراه با بارش برف و کولاک شدید است و تردد در گردنه‌های استان بدون زنجیر چرخ بسیار سخت و شاید غیرممکن باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 

محمدراشد مدرس گرجی افزود: در حال حاضر عوامل راهداری استان در جاده‌ها حضور دارند و مشغول به برف روبی و نمک پاشی جاده‌ها هستند و تمامی مسیرها نیز باز بوده و تردد برقرار است اما رانندگان حتما زنجیر چرخ به همراه داشته باشند.

 

مدرس گرجی گفت: مسیرهایی که برف روبی می‌شوند به دلیل کولاک شدید بلافاصله برف آن را می‌پوشاند و این موضوع موجب ترافیک‌های نیم ساعته در برخی مسیرها شده است.

 

معاون راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کردستان تصریح کرد: به صورت شاخص تردد در مسیرهای سقز- دیواندره، سقز – بانه و سنندج – مریوان به دلیل کولاک شدید باید با احتیاط انجام شود.

 

 

کارشناس هواشناسی استان کردستنان نیز در گفت و گو با خبرنگار کُردتودی، گفت: بارش‌ برف و باران تا پایان امروز در استان ادامه دارد و از پایان امروز تا صبح فردا نیز بارشها به صورت پراکنده خواهد بود.

 

علی پناهی افزود: از صبح روز جمعه با پایان بارشها شرایط یخبندان بر استان حاکم خواهد شد و در برخی مناطق، دمای هوا حتی به زیر منفی 2 درجه نیز خواهد رسید.

 

کارشناس هواشناسی کردستان بیان کرد: این شرایط یخبندان و سردی هوا تا اواسط هفته آینده ادامه خواهد داشت.

 

وی با تشریح وضعیت بارندگی در استان، افزود: در حال حاضر بارش در بیجار به صورت برف و باران، قروه باران، هزارکانیان برف، کامیاران بدون بارش، مریوان باران، زرینه اوباتو برف، سقز برف، سنندج باران و بانه نیز به صورت برف است.

 

پناهی با اشاره به بیشترین و کمترین میزان دید در استان کردستان، گفت: در حال حاضر میزان دید در زرینه اوباتو 1000 متر و در هزارکانیان نیز 300 متر است.

 

وی گفت: بیشترین میزان بارش در مریوان با 28 میلیمتر و کمترین نیز در بیجار یک میلیمتر بوده است.

 

کارشناس هواشناسی کردستان ادامه داد: میزان بارش باران در سنندج 5 میلیمتر، سقز 23 میلیمتر، قروه 2 میلیمتر، زرینه 7 میلیمتر، بانه 17 میلیمتر، کامیاران 6 میلیمتر و هزارکانیان نیز 7 میلمتر بوده است.

 

وی گفت: بیشترین ارتفاع برف نیز تا ساعت 9 و نیم امروز در گردنه حاجی میران سقز با 12 سانتیمتر بوده است.

 

 

پلیس راه استان کردستان نیز از رانندگان و مسافران خواست تا پایان استقرار سامانه بارشی فعلی، از سفرهای غیر ضروری و تردد در جاده‌هایی که با کولاک شدید همراه است خودداری نمایند و در صورت نیاز به سفر، تنها با همراه داشتن زنجیر چرخ و تجهیزات زمستانی تردد نمایند.

 

همچنین مسؤولان پلیس راه استان گفته‌اند که به منظور جلوگیری از راه‌بندان جاده‌ای و به وجود آمدن مشکلات احتمالی برای مسافران، پلیس راه از تردد رانندگان و خودروهایی که زنجیر چرخ به همراه نداشته باشند، به طور جدی ممانعت خواهد کرد.

 

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۳۵۶۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارش شدید باران در این شهر سیل راه انداخت

به گزارش خبرآنلاین، بارش شدید باران در نطنز موجب سیل وحشتناک در روستای صالح آباد نطنز شد.

بارش باران موجب آب گرفتگی محورهای مواصلاتی شهرستان نطنز شد و این بارش‌ها به قدری شدید بود که در روستای صالح آباد نطنز شاهد سیل وحشتناکی بودیم.

به گزارش فارس، سعید احتشامی، رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان نطنز اظهار کرد: ماموران راهداری در حال بازگشایی محورها،شانه سازی، رفع انسداد و رفع آب بردگی پل حسن‌آباد در محور جاده قدیم نطنز به کاشان هستند و این محور بازگشایی شد.وی افزود:جاده بادرود به پل هنجن هم بر اثر سیل مسدود شده که ماموران هم اکنون در حال رفع انسداد جاده هستند.

۲۳۳۲۳۳

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898725

دیگر خبرها

  • ۲ جاده اصلی در خراسان جنوبی مسدود شد
  • بارش برف در ارتفاعات گلستان/ زنجیره چرخ الزامی است
  • وقوع باران و مه در برخی جاده های خراسان رضوی
  • برخی جاده های خراسان رضوی مه گرفته و بارانی است
  • جاده هراز بازگشایی شد
  • بارش شدید باران در این شهر سیل راه انداخت
  • محور هراز بازگشایی شد
  • بارش باران در محور‌های البرز/جاده چالوس باز است
  • بارش باران در اقصی نقاط استان سمنان/ جاده ها لغزنده هستند
  • مسدود شدن یک جاده مهم به دلیل باران شدید و ریزش سنگ | تا اطلاع ثانوی هر دو مسیر رفت و برگشت بسته است