Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران-ایرنا - رئیس اداره بهزیستی شهرستان دماوند با بیان اینکه مناسب سازی اماکن و فضای عمومی برای معلولان باید مورد توجه قرارگیرد، گفت: بیش از 1500 معلول تحت پوشش بهزیستی این شهرستان است که نیازمند ارائه خدمات مطلوب دراماکن و فضاهای عمومی می باشند.

حسین بی نیاز روز پنجشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن تبریک ایام ولادت حضرت محمد (ص) و امام صادق(ع) تکریم از حقوق معلولان را یک وظیفه بشر دوستانه دانست و اظهار کرد: اقداماتی در یک سال گذشته توسط این نهاد انجام شده که یکی از این اقدامات موثر، مناسب سازی محیط های شهری و اماکن و فضای عمومی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رئیس اداره بهزیستی شهرستان دماوند افزود: 1559 نفر معلول تحت پوشش این نهاد در شهرستان هستند که از این تعداد 795 نفر مستمری بگیر و 764 نفر از خدمات جانبی و دیگر خدماتی که سازمان ارائه میدهد، استفاده می کنند .
وی تشکیل شورای توان بخشی مبتنی بر جامعه، شناسایی افراد معلول، ارائه خدمات در روستا و افزایش ضریب نفوذ خدمات در مناطق محروم را از دیگر اقدامات این نهاد دانست و گفت: ارائه خدماتی در زمینه های مختلف همچون آموزش، تحصیل، معاش و توانمند سازی معلولان در CBR یکی از مهم ترین برنامه ها در حوزه توان بخشی محسوب می شود که در حال انجام است.
رئیس اداره بهزیستی شهرستان دماوند برگزاری اردو مسافرتی، مسابقات ورزشی با هدف خودباوری معلولان، بازدید از مرکز فرشتگان مهرآباد بخش رودهن، تجلیل از معلولان موفق در زمینه های مختلف را از جمله برنامه ها و فعالیت هایی این نهاد دانست و افزود: 169 ماموریت سازمانی با 30 گروه هدف در سطح کشور را پوشش می دهیم و رویکرد اداره بهزیستی از رویکرد حمایتی به رویکرد پیشگیرانه و توانمند سازی تغییر یافته است.
این مقام مسئول عنوان کرد : تنبلی چشم و شنوایی سنجی، شناسایی و غربالگری، مشاوره ژنتیک و ... از دیگر اقدامات این نهاد است و در بخش اشتغال زایی نیز از نیمه دوم سال 95 تاکنون، 25 نفر را برای دریافت تسهیلات معرفی شدند.
شهرستان دماوند با جمعیتی افزون بر 100هزار نفر در 45 کیلومتری شهر تهران قرار گرفته است. این شهرستان از شمال با استان مازندران، از شرق با شهرستان فیروزکوه، ازجنوب با استان سمنان و از غرب با شهرستان شمیرانات و تهران همسایه است که این شهر از2بخش مرکزی و رودهن تشکیل می شود.
* برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار: الهام حیدری انتشاردهنده:موسی فعالیان
تهرام/7246/ 1539

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۳۶۴۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آشنایی جامه هدف بهزیستی با معیارهای انقلاب با جهاد تبیین

به گزارش خبرنگار مهر، حامد رضایی صبح چهارشنبه در همایش جهاد تبیین و مسئولیت پذیری اجتماعی ویژه کارشناسان اورژانس اجتماعی ادارات بهزیستی اظهار کرد: هدف از اجرای این همایش آشنایی با معیارهای انقلاب اسلامی پیرامون مسائل و آسیب‌های اجتماعی است

وی گفت: توجیه و آشنایی با معیارهای انقلاب، باورهای فرهنگی، مذهبی و لزوم جهاد و مبارزه با استکبار و مسئولیت پذیری عموم جامعه در قبال آسیب‌های اجتماعی، تهاجم فرهنگی و نفوذ فرهنگی دشمن در باورها و اعتقادات جامعه از جمله نکات و مسائل مهم در سطح جامعه هستند.

مدیرکل بهزیستی استان تصریح کرد: برگزاری چنین دوره‌هایی برای تمامی کارکنان و کارمندان به منظور تبلیغ لزوم رعایت حجاب و عفاف مطابق موازین دینی از طریق آموزش و درونی سازی باورها و اعتقادات زنان موثر است.

وی تاثیر حضور و عملکرد کارکنان اورژانس اجتماعی در زمینه آسیب‌های اجتماعی نظیر طلاق و اعتیاد، کودک آزاری و …را مهم ارزیابی کرد و گفت: اطلاع رسانی به موقع و شفاف سازی اقدامات در زمینه مسائل اجتماعی و خدمات ارائه شده به جامعه هدف مورد تاکید است.

در پایان این همایش از روانشناسان و همکاران فعال با اهدای هدایای مناسب و لوح سپاس تکریم و تجلیل شد.

کد خبر 6094356

دیگر خبرها

  • پیگیری استقرار اداره ثبت اسناد و املاک در بشاگرد
  • آشنایی جامه هدف بهزیستی با معیارهای انقلاب با جهاد تبیین
  • نشست تبیینی ائمه جمعه و روحانیون شهرستان دماوند
  • فرسودگی ۳۰ درصد مدارس گناباد
  • فرسودگی فضای آموزشی در کوهدشت/ ۱۴ مدرسه تخریبی است
  • ۶۷۷ خانواده دارای فرزند چند قلو تحت پوشش بهزیستی زنجان هستند
  • طرح نهضت ملی مسکن جنوب شرق استان تهران آغاز شد
  • توزیع پوشاک بین مددجویان بهزیستی یزد
  • توزیع 40 هزار اقلام توانبخشی بین معلولان خراسان جنوبی
  • آغاز طرح غربالگری بینایی کودکان ۳ تا ۶ سال در استان