Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-29@13:12:21 GMT

آغاز ثبت‌نام دوره طرح دانشجو معلم قرآن در کردستان

تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۹۳۲۷۰۵

آغاز ثبت‌نام دوره طرح دانشجو معلم قرآن در کردستان

سرپرست معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی کردستان از آغاز ثبت‌نام دوره طرح «دانشجو معلم قرآن» از امروز در استان خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  مجید آوج، در گفتگو با خبرنگار کرددانش، اظهار کرد: طرح ملی «دانشجو معلم قرآن کریم» یکی از برنامه‌های سازمان فعالیت‌های قرآنی دانشگاهیان کشور وابسته به جهاد دانشگاهی است که به همت معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی کردستان در استان برگزارمی‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه در این دوره آموزشی ۱۰۰ ساعت آموزش حضوری و غیر حضوری برای دانشجو معلمان تدوین شده است، افزود: برای داوطلبان طرح دانشجو معلم قرآن کریم حدود ۶۰ ساعت آموزش حضوری برگزار می‌شود.

سرپرست معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی واحد کردستان با اشاره به اینکه ثبت‌نام دوره دانشجو معلم قرآن کریم تا پایان آذرماه ادامه دارد، افزود: این دوره آموزشی نیز با حضور اساتید مجرب از اول دی ماه در سطح استان آغاز می‌شود به حایز امتیاز لازم گواهینامه پایان دوره اعطا می‌شود.

وی بیان کرد: عناوین و سرفصل‌های درسی در دوره حضوری شامل، تجوید و تدبر و آشنایی با روش تدریس قرآن کریم (چگونگی تعامل و برخورد با قرآن آموز به صورت عملی و کارگاهی) است.

آوج آموزش تخصصی مهارت‌های قرآنی را یکی از اهداف اجرای این طرح دانست و عنوان کرد: حرکت به سمت تحقق منشور توسعه فرهنگ قرآنی به عنوان بالاترین سند فعالیت‌های قرآنی کشور، گسترش و توسعه معرفت قرآنی در میان دانشجویان، شناسایی استعدادهای بالقوه قرآنی در سطح کشور در بخش‌های مختلف قرآنی، فراهم کردن فضایی برای فعالیت دانشجویان علاقه‌مند قرآنی برای فعالیت‌های قرآنی، استفاده از روحیه پویا و شاداب جوانان دانشجو برای انتشار فرهنگ قرآنی در استان، ایجاد حرکتی پویا و رو به رشد جهت ارتقای فرهنگ قرآنی استان، حمایت مادی و معنوی از فعالیت‌های قرآنی دانشجویان از اهداف برگزاری این طرح است.

وی بیان کرد: بهره‌مندی دانشجویان از حضور اساتید برجسته قرآنی و علمی، ایجاد زمینه‌های شغلی در مراکز قرآنی، دریافت گواهینامه آموزشی معتبر جهاددانشگاهی، حضور در کلاس‌های آموزشی رایگان و ایجاد زمینه‌های تبادل افکار و خلاقیت از فواید شرکت در طرح دانشجو معلم قرآن کریم است.

سرپرست معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی واحد کردستان یادآور شد: دانشجویان دانشگاه‌های استان علاقه‌مند به شرکت در این طرح، می‌توانند به معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی استان واقع در سایت اداری، ساختمان جهاددانشگاهی مراجعه کرده وجهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره ۳۳۲۴۰۴۸۰ تماس حاصل کنند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۳۲۷۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سردار کوثری: کار آمریکا به جایی رسیده که دانشجو سرکوب می‌کند

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اشاره به سرکوب دانشجویان حامی فلسطین در آمریکا، گفت: سرکوب تجمعات دانشجویی نشانه ترس دولتمردان آمریکا بیداری عمومی مردم‌شان است.

به گزارش فارس، محمد اسماعیل کوثری عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی پیرامون «سرکوب دانشجویان حامی فلسطین در آمریکا»، گفت: آمریکایی‌ها در عمل خلاف شعار‌های خود عمل می‌کنند. آزادی و حقوق بشر جز شعار‌های آمریکا است. آمریکا مجسمه آزادی را به عنوان نماد خود قرار داده تا به جهانیان بقبولاند که مدافع آزادی است.

وی افزود: امروز آمریکا ۱۸۰ درجه خلاف شعار‌های خود عمل می‌کند. چرا که فرزند نامشروعش در منطقه رو به زوال است. از این رو تمام ملاحظات را کنار گذاشته و روی حقیقی خود را در معرض نمایش قرار داده است.

 

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: امروز کار آمریکا به جایی رسیده که در درون کشور خود هم دست به اقدامات ضد بشری می‌زند و دانشجویان و اساتید صلح‌طلب را سرکوب می‌کند. پلیس آمریکا به صورت وحشیانه با معترضین بی دفاع برخورد می‌کند. این برخورد‌ها پرده از تفکر لیبرال برداشت.

کوثری در خاتمه گفت: طوفان الاقصی و وعده صادق چهره استبدادی آمریکا را به جهانیان نشان داد. نظام صهیونیست در حال سقوط است. با این سرکوب‌ها سعی در جلوگیری از این امر را دارند، اما نمی‌دانند هر چه بیشتر دست و پا بزنند بیشتر در این باتلاق فرو خواهند رفت.

دیگر خبرها

  • سردار کوثری: کار آمریکا به جایی رسیده که دانشجو سرکوب می‌کند
  • قرآن آموزان و روزه اولی‌های استان بوشهر تجلیل شدند
  • ثبت‌نام لیگ قرآنی «ضحی» در گیلان آغاز شد
  • تمرکز امسال فعالیت‌های فرهنگی بر توسعه و تقویت جلسات خانگی
  • ثبت‌نام سومین دوره مسابقات تیمی قرآن در گیلان آغاز شد
  • هنر‌های قرآنی از منظر میراث فرهنگی حائز اهمیت است
  • ثبت نام چهارمین دوره مقدماتی طرح ملی قرآنی "حفظ نور رضوی" آغاز شد
  • آغاز ثبت نام چهارمین دوره مقدماتی طرح ملی قرآنی حفظ نور رضوی
  • بررسی سیر تحول هنرهای قرآنی/ اهمیت نگاه میراث فرهنگی به هنر قرآنی
  • نماینده آیت الله العظمی سیستانی خواستار تربیت شخصیت قرآنی دانش آموزان و دانشجویان شد