Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-09@05:04:46 GMT

تخصصی نبودن مهمترین ضعف رسانه های قزوین است

تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۹۳۵۵۸۴

تخصصی نبودن مهمترین ضعف رسانه های قزوین است

قزوین-ایرنا- سرپرست خبرگزاری ایسنای قزوین و معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی استان افزود: تخصصی نبودن مهمترین ضعف رسانه های استان به شمار می رود که باید آنرا با آموزش جبران کنیم.

به گزارش ایرنا، مهدی گلدوزها روز پنجشنبه در دیدار با علی حیدر شاه حسینی رییس خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) مرکز قزوین که به مناسبت سالروز تاسیس خبرگزاری ایسنا در دفتر این رسانه انجام شد،افزود: ایسنای قزوین تا سال 93 به صورت دفتر خبری اداره می شد و استقلال خبری چندانی نداشت ولی فعالیت آن در این سال با تبدیل به منطقه خبری بیشتر و گسترده تر شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اضافه کرد: مهم ترین ضعف خیلی از رسانه های استان تخصصی نبودن آنهاست و باید این نقیصه را با آموزش جبران کنیم.
گلدوزها به فعالیت های خبری خبرگزاری ایسنا اشاره کرد و گفت: استفاده از رویکرد علمی و تخصصی در انعکاس اخبار دانشگاه ها و موسسه های علمی و اخبار سطح جامعه مورد تاکید این خبرگزاری است که امیدواریم با ورود علم و آگاهانه به مسائل و چالش های استان بتوانیم در حل آنها موفق باشیم.
وی با اشاره به لزوم داشتن نگاه علمی و پرهیز از سیاست زدگی در اطلاع رسانی توسط رسانه ها، افزود: به ارتباطات رسانه ای وآموزش های تخصصی رسانه اعتقاد داریم و در این خصوص به ویژه در زمینه آموزش خبرنگاری موبایلی،خبرنگاری پژوهشی و تخصصی و خبرنگاری میدانی با حوزه معاونت آموزشی جهاد دانشگاهی اقدام کرده ایم.

**رویکرد علمی و تخصصی تنها رمز موفقیت رسانه هاست
رییس خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) مرکز قزوین نیز در این دیدار ضمن تبریک سالروز تاسیس خبرگزاری ایسنا،گفت: رویکرد علمی و تخصصی این خبرگزاری در انعکاس اخبار دانشگاهی و جامعه بسیار خوب و مطلوب است و امیدواریم کماکان شاهد تداوم این روند باشیم.
علی حیدر شاه حسینی افزود: اگر دیدگاه علمی و کارشناسی بر اخبار حاکم شود و از جو سیاسی خارج شویم حتما موفق خواهیم بود.
وی با بیان اینکه هر رسانه ای را نمی توان رکن چهارم دموکراسی دانست،افزود: باید جنبه های علمی و تخصصی و رویکرد حرفه ای در یک رسانه قوی و پررنگ باشد تا این عنوان بر آن رسانه اطلاق شود.
خبرگزاری ایسنا یا خبرگزاری دانشجویان ایران در سال 78 تاسیس شده است.
6101*3013
خبرنگار: هادی درزی رامندی**انتشار دهنده: رضا اولادی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۳۵۵۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشریح فعالیت‌های موسسه فرهنگی حقوقی بزرگمهر حکیم

موسسه فرهنگی حقوقی بزرگمهر حکیم حدود بیست سال است به طور جدی در امور حقوقی و فرهنگی فعال است.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، موسسه فرهنگی، حقوقی بزرگمهر حکیم حدود بیست سال است به طور جدی در امور حقوقی و فرهنگی فعال است.


این موسسه بر اساس آخرین تغییرات و مدارک ثبتی در سال ۱۳۹۲ به شماره‌ی ۳۲۶۰۱ ثبت رسمی شده است.


موسسه فرهنگی، حقوقی بزرگمهر حکیم در امور فرهنگی و به ویژه شاهنامه پژوهی تخصصی اقدامات بسیار گسترده‌ای داشته است. این موسسه از چاپ کتاب تا ساخت فیلم و برگزاری همایش‌های بزرگ فرهنگی و فعالیت رسانه‌ای و برگزاری دوره‌های شاهنامه پژوهی و... در سابقه‌ی خود دارد.


موسسه فرهنگی، حقوقی بزرگمهر در برخی استان‌ها از جمله البرز، تهران، اصفهان، مازندران و... دارای شعبه می‌باشد.


این موسسه مدت چند سال است که به طور مرتب در آخرین پنجشنبه‌ی هر ماه با حضور استاد دکتر محمد رسولی (شاهنامه شناس مشهور و مولف کتب شاهنامه پژوهی) نشست تخصصی راجع به شاهنامه برگزار می‌کند.


در این سلسله نشست‌ها موضوعات و مسایل بسیار جالب و مهمی راجع به شاهنامه کشف شده است.


برخی از این کشفیات علمی طی چهل برنامه‌ی مرتب از رادیو سراسری فرهنگ پخش شده است.


موسسه فرهنگی بزرگمهر حکیم با همکاری آسیانیوز سلسله برنامه‌های تلوزیونی با عنوان «نگاهی نو به شاهنامه» ساخت و پخش نمود. این برنامه‌های تلوزیونی به شدت مورد توجه مخاطبین از سراسر کشور و دنیا مواجه شد.

دکتر محمد رسولی، شاهنامه شناس، تاریخدان و ادیب برجسته‌ی کشور، مدیریت این بنیاد مهم فرهنگی را بر عهده دارد.


برگزاری نشست‌های شاهنامه شناسی که به روش علمی و دانشگاهی  نکات سیاسی، حقوقی، تاریخی، آب و هوا شناسی ایران در عهد کهن و سایر علوم مندرج در شاهنامه می‌پردازد، از جمله فعالیت‌های موسسه فرهنگی بزرگمهر حکیم است. بررسی نظریات جدید راجع به شاهنامه که توسط دکتر محمد رسولی ارایه شده است در نشست‌های تخصصی با حضور شاهنامه پژوهان برتر بررسی علمی میشود. از جمله نظریات نو و تازه‌ی دکتر رسولی «وجود مفاهیم حقوق عمومی و سیاسی در ایران عهد کهن» یعنی پیش از باستان است! این  نظریات در کتاب نگاهی نو به شاهنامه و کتاب «مبانی حقوق عمومی در ایران کهن» تشریح شده اند.

این موسسه همچنین به طور مرتب نشست‌های تخصصی راجع به شعر شعرای معاصر و از جمله بررسی تخصصی شعر مهدی اخوان ثالث می‌پردازد.

نشست بزرگداشت نادر نادرپور  از دیگر فعالیت‌های موسسه بزرگمهر حکیم است.

چاپ بیش از سی عنوان کتاب و بیش از صد مقاله و صد‌ها نوشتار علمی و پژوهشی  و ارایه سخنرانی‌های علمی متعدد تنها گوشه‌ای از فعالیت‌های موسسه فرهنگی بررگمهر حکیم است.


موسسه همچنین شماره تلفن ۰۹۱۰۲۲۲۱۴۰۹ را که مجهز به انواع پیام رسان هاست، جهت پاسخ به پرسش‌های شاهنامه‌ای هم میهنان از سراسر جهان اختصاص داده است.


دکتر محمد رسولی  مدیررعامل موسسه می‌گوید: ما روزانه چندین تماس و پیام از داخل و خارج کشور داریم که راجع به موضوعات شاهنامه پرسش می‌شود. ما این پرسش‌ها را با ذکر منبع و دلیل پاسخ می‌دهیم.

دیگر خبرها

  • مهمترین اخبار ۱۹ اردیبهشت/احتمال عرضه داروی ایرانی SMA
  • نشست علمی «چالش‌های خانواده‌ اسلامی در عصر معاصر» در اردبیل
  • باد و باران در راه قزوین
  • مدارس نوبت عصر شهر قزوین «پنجاه‌به‌در» تعطیل است
  • توزیع کارت تردد خبرنگاران برای پوشش خبری انتخابات استان تهران
  • اجرای کامل مصوبات شورای توسعه تشکل های مردم نهاد قزوین
  • مهمترین اخبار ۱۸ اردیبهشت/طرح جدید پلیس به عابران پیاده رسید
  • شلوغ‌بازی رسانه‌ای برای دروغ‌پراکنی
  • استقرار ۵۰ درصد تولیدکنندگان شوینده در قزوین
  • تشریح فعالیت‌های موسسه فرهنگی حقوقی بزرگمهر حکیم