Web Analytics Made Easy - Statcounter

بخش دیشموک که امروزه از آن به عنوان یکی از مناطق غنی از ظرفیت های خدادادی استان کهگیلویه وبویراحمد وداشتن منابع غنی آبی،باغی وگردشگری یاد می شود،امروز درگیردار زخم های کهنه ای قرار گرفته است که شاید جبران کردن این همه صدمات ناشی از بشر امروزی سالهای سال به درازا بکشد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از کهگیلویه؛ بخش دیشموک که امروزه از آن به عنوان یکی از مناطق غنی از ظرفیت های خدادادی استان کهگیلویه وبویراحمد وداشتن منابع غنی آبی،باغی وگردشگری یاد می شود،در معرض زخم های کهنه ای قرار گرفته است که شاید جبران کردن این همه صدمات ناشی از بشر امروزی سالهای سال به درازا بکشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جنگل ها و مراتع منابع طبیعی دیشموک در سایه بی توجهی مسئولان در آستانه تخریب و نابودی قرار دارد.

بنا به درخواست و گزارش مردمی؛ خبرنگار بازدیدی از یکی از کوههای اطراف شهر دیشموک داشته و شواهد و مشاهدات حاکی از این است که تخریب جنگل  و منابع طبیعی توسط مردم به شدت به چشم می اید.

 به­ طور کلی منابع طبیعی به پدیده­ هایی گفته می­شود که در کره زمین وجود داشته و انسان در ایجاد آن هیچ­گونه دخالتی نداشته است.

جنگل ها و مراتع باعث کنترل آبهای سطحی و تغذیه آبهای زیرزمینی، مبارزه با آلودگی هوا، مبارزه با فرسایش و حفظ و تولید خاک، جلوگیری از سرو صدای محیط، تفرجگاه برای انسان، تعدیل آب و هوای یک منطقه، تلطیف هوا و جلوگیری‌ از وقوع‌ بهمن‌ می شود.

نبود گاز و پاسخگو نبودن نفت سفید برای فصول پائیز و زمستان بعضا تامین زغال؛ باعث برداشت بی رویه مردم دیشموک از منابع طبیعی می شود.

یکی از اداراتی که باید تلاش کند تا این روند را کند و یا در حد متعادل نگه دارد؛ منابع طبیعی می باشد، ولی متاسفانه در روزهای اخیر تخریب و نابودی طبیعت حاشیه ی شهر دیشموک، به وضوح مشاهده می شود.

یکی از اهالی ساکن در دیشموک در گفت و گو با خبرنگار اظهار کرد: هر روز که برای چرای گله به کوه می آیم؛ مشاهده می شود که عده ای با تبر به جان درختان بی زبان افتاده و اقدام به قلع و قمع درختان می کنند.

این شهروند افزود: متاسفانه تاکنون هیچ کنترلی از نیروهای منابع طبیعی ندیده ایم و انگار که اصلا مسئولان منابع طبیعی بی خیال نابودی  طبیعت هستند.

 

        انتهای پیام/

 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۳۶۶۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نابودی طبیعت اهالی روستای چنار رودخان را رنجیده خاطر کرد + فیلم و تصاویر

روستای چنار رودخان از توابع شهرستان شفت در استان گیلان است. این روستا در مسیر رودخانه‌ای قرار دارد که با درختان چنار پوشیده شده است. مدتی است اهالی این روستای شاهد نابود کردن طبیعت زیبای آن هستند. به طوری که شن و ماسه از سطح زمین و از پای درختان برداشت می‌کنند و همچنین به قطع درختان مشغول هستند.

این موضوع اهالی را گلایه‌مند کرده و با ارسال فیلم و تصاویر از مسئولان درخواست رسیدگی دارند.

منبع: شهروند خبرنگار - گیلان

بیشتر بخوانید:

قطع درختان و تخریب طبیعت در الیمالات دغدغه مازندرانی‌ها شد + فیلم

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی  

برای یادگیری اصول تصویربرداری خبری به صفحه «آموزش تصویربرداری برای شهروندخبرنگاران» مراجعه کنید.

 

 

باشگاه خبرنگاران جوان شهروند خبرنگار شهروند خبرنگار

دیگر خبرها

  • نابودی طبیعت اهالی روستای چنار رودخان را رنجیده خاطر کرد + فیلم و تصاویر
  • احشام اهالی ۲۴ روستای گلستان از جنگل خارج شد
  • آغاز عملیات مبارزه با آفات در ۲۰۰ هکتار از جنگل‌های مریوان
  • ضرورت استفاده از هوش مصنوعی و پهپاد‌ها برای حفاظت از جنگل‌ها
  • نجات زاگرس با الگوی ۳ کشور اروپایی | مرگ یک پنجم مساحت جنگل‌های زاگرس | جنگلداری اجتماعی چگونه زاگرس را احیا می کند؟
  • طرح جنگل‌داری چندمنظوره با رویکرد حفاظتی و توسعه توریسم بررسی شد
  • افزایش ۳۵۳ درصدی آتش سوزی در طبیعت ایران / بیشترین آتش سوزی جنگل در چه ساعاتی رخ می‌دهد؟
  • ببینید | تصاویری از ایجاد دریاچه‌ای از زباله در اطراف تهران؛ بی‌توجهی مسئولان به وعده‌ خود!
  • احیای جنگل‌های هیرکانی گلستان با تولید و کاشت سه میلیون نهال
  • افزایش ۳۵۳ درصدی آتش سوزی در طبیعت ایران | بیشترین آتش سوزی جنگل در چه ساعاتی رخ می دهد؟ | ۹۵ درصد حریق ها عامل انسانی دارد