Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: یکی از راه های گسترش بازار ایران، تولید ملی و اقتصاد مقاومتی، ارتقای استاندارد سازی است و البته یکی از تاکیدات و الزامات اقتصاد مقاومتی نیز ارتقاء استاندارهای کشور است.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری میزان؛ محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، صبح روز پنجشنبه ١٧ آذرماه از توانمندی‌ها و بخش های مختلف مؤسسه بین المللی توسعه و تحقیق گردشگری با علایق ویژه گردشگری حلال در حوزه جهان اسلام(OIC) و اداره کل غذا، دارو و استاندارد جزیره قشم بازدید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رضایی در جمع مدیران مؤسسه بین المللی توسعه و تحقیق گردشگری با تبریک اعیاد ماه ربیع و ولادت با سعادت حضرت رسول اکرم (ص) و امام جعفر صادق (ع) گفت: امیدوارم مسلمانان با برخورداری از چنین سرمایه‌های معنوی و معرفتی وحدت امت اسلامی را تحقق بخشند و به جایگاه سزاوار خود برسانند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه با تشکر از مدیران منطقه آزاد قشم که به این بخش توجه کرده و در آن سرمایه گذاری و مجموعه ای با کیفیت ایجاد کرده‌اند، گفت: کشور ما در منطقه به لحاظ نیروی انسانی از برتری مشهودی برخوردار است و اگر بخواهیم نفوذ مؤثر خود را در منطقه، علاوه بر مسائل امنیتی حفظ کنیم؛ باید اموری را با فناوری بالا در کشور بنیانگذاری کنیم.

وی در تشریح این موضوع گفت: یکی از این امور استاندارد سازی است که در کسب اعتماد مشتری بسیار اهمیت دارد؛ چرا که مشتری باید از کیفیت دارو و غذایی که مصرف می کند، مطمئن باشد و این موضوع برای تولید کننده هایی نیز که دارای محصولات استاندارد باشند، از اهمیت بالایی برخوردار است، بنابراین یکی از راه های گسترش بازار ایران، تولید ملی و اقتصاد مقاومتی، ارتقای استاندارد سازی است و البته یکی از تاکیدات و الزامات اقتصاد مقاومتی نیز ارتقاء استاندارهای کشور است.

رضایی در ادامه با ارائه پیشنهادهایی در حوزه مدیریت و گسترش فعالیت های مؤسسه بین المللی توسعه و تحقیق گردشگری گفت: همکاری با چند دانشگاه کشور ، موجب می شود که آن دانشگاه ها خدمات استاندارد را به نمایندگی از این مؤسسه عرضه کنند. حسن این کار این است که اولاً مؤسسه شما توسعه پیدا می کند و ثانیاً این توسعه باعث تضعیف مدیریت شما نخواهد شد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در پایان با یادآوری اهمیت ارزآوری و ارزش آفرینی مراکز تحقیقاتی گفت: همچنین شما در قبال اعتبار نام تجاری خود می توانید میلیاردها دلار برای کشور سودآوری داشته باشید تا تبدیل به یک عنوان با کیفیت و رو به رشد در حوزه های مختلف علمی و فناوری تبدیل شوید و از طریق زیر پوشش قرار دادن دانشگاه و بخش های علمی کشور به رشد فناوری در ایران کمکی شایان کنید.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۳۸۵۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کسب رتبه سوم استان بوشهر در توسعه اقتصاد دانش بنیان

احمد محمدی زاده در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در دولت سیزدهم اقدمات بسیار خوبی در حوزه اقتصاد دانش بنیان در استان انجام شده است و دستاورد‌های خوبی در حوزه دانش بنیان‌ها و شرکت‌های فناور در سال گذشته داشته ایم.

استاندار بوشهر افزود: تصویب قانون جهش تولید دانش بنیان از جمله قوانین مهم و خوبی بود که طی سالیان اخیر به مرحله اجرا رسیده و تمامی دستگاه‌های خدمت رسان مکلف هستند که ارائه خدمات به شرکت‌های دانش بنیان را در اولویت قرار دهند.

رئیس ستاد توسعه اقتصاد دانش بنیان استان بوشهر اظهار داشت: استان بوشهر در ارزیابی سال ۱۴۰۲ وزارت کشور و شاخص‌های ده گانه شامل ستاد توسعه اقتصاد دانش بنیان، برنامه ریزی اقتصاد دانش بنیان، ماموریت گرایی دانشگاه ها، تعیین ماموریت پارک‌های علم و فناوری، تعیین ماموریت کارآفرینان، تعیین ماموریت نخبگان، اقدامات تسهیلگرانه، افزایش تولید دانش بنیان، مردمی سازی اقتصاد دانش بنیان و صادرات دانش بنیان، با اقدامات در خور تحسین عملکرد مناسبی را ثبت و با کسب ۸۴ امتیاز از مجموع ۱۰۰ امتیاز این ارزیابی، رتبه سوم کشور را به خود اختصاص داده است.

محمدی زاده گفت: طبق ارزیابی وزارت کشور، استان بوشهر در شاخص‌های تشکیل جلسات ستاد اقتصاد دانش بنیان، اقدامات تسهیگرانه و مردمی سازی اقتصاد رتبه دوم و در مجموع شاخص‌ها رتبه سوم را کسب کرده است.

استاندار بوشهر افزود: استان بوشهر در برنامه اقتصاد دانش بنیان، ماموریت گرایی پارک‌های علم و فناوری و هیئت‌های اندیشه ورز و تولید دانش بنیان نیز از استان‌های پیشرو و گروه اول در سطح کشور معرفی شده است.

محمدی زاده با بیان اینکه رتبه استان بوشهر در سال ۱۴۰۱ رتبه ۲۱ بوده است، افزود: با حمایت‌های معاونت اقتصادی استانداری و تلاش پارک علم و فناوری خلیج فارس و هم افزایی و تلاش مدیران دستگاه‌های اجرایی و روسای دانشگاه‌های عضو ستاد اقتصاد دانش بنیان و با تلاش جمعی، استان بوشهر توانسته رتبه سوم کشوری در توسعه اقتصاد دانش بنیان را بدست آورد.

وی اضافه کرد: کسب این توفیق که نشان از توسعه و نفوذ دانش و فناوری در فعالیت‌های اقتصادی است نوید بخش آینده‌ای درخشان برای جوانان استان خواهد بود.

باشگاه خبرنگاران جوان بوشهر بوشهر

دیگر خبرها

  • زراعت چوب نمونه اقتصاد مقاومتی است
  • دستگاه‌های دولتی مکلف به پاسخگویی و اجرای مصوبات ستاد اقتصاد مقاومتی هستند
  • تحقق مشارکت مردم در رشد تولید با توسعه اقتصاد دانش بنیان
  • ◄ برگزاری نشست تخصصی الزامات ساماندهی تنظیم گری ریلی در کشور؛ 18 اردیبهشت
  • بوشهر سومین استان کشور در ارزیابی توسعه اقتصاد دانش‌بنیان است
  • کسب رتبه سوم استان بوشهر در توسعه اقتصاد دانش بنیان
  • رفع موانع تولید در مسیر تحقق شعار سال با نگاه مسأله محور
  • اعطای نشان درجه یک اقتصاد مقاومتی به مدیرعامل پاکسان
  • اقتصاد مقاومتی با اتکا به تولید داخل محقق می‌شود
  • رفع موانع در مسیر تحقق شعار سال در دستور کار دادگستری اصفهان