Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-04-29@14:59:24 GMT

سیاست‌ورزی اخلاقی، مهم‌ترین نقش سیاسی دانشجو است

تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۹۳۴۵۲۶

سیاست‌ورزی اخلاقی، مهم‌ترین نقش سیاسی دانشجو است

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل سیاست ورزی اخلاقی را مهمترین نقش سیاسی دانشجویان در عصر کنونی معرفی کرد.

به گزارش خبرنگار آنا، دکتر اسحق رسولی در مراسم گرامیداشت روز دانشجو اظهار کرد: « دانشجویان باید در کنار نقش های دیگر، نقش سیاسی پیدا کنند و برای نقش آفرینی با انجام کار تشکیلاتی، خود را آماده کرده و ساخته و پرداخته برای ایفای نقش های جدی تر در عرصه سیاست کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تقویت بینش و تحلیل سیاسی دانشجویان تاکید کرد و گفت: « دانشجو باید تحلیل سیاسی داشته باشد و اگر بینش سیاسی نداشته باشد دچار گمراهی فکری شده و ابزار دست افراد قدرت طلب و منفعت طلب خواهد شد.»

رسولی با بیان اینکه دانشگاه نباید به سمت سیاست زدگی و سیاسی بازی سوق پیدا کند بلکه باید به سمت سیاست گری برود، تاکید کرد: « اگر بخواهیم بهترین شکل سیاست، بهترین الگوی اقتصادی، فرهنگی، فناوری، علمی و همه مواردی که در ساختن جامعه لازم است، باید در دانشگاه جستجو کرد.»

این استاد دانشگاه اظهار کرد: « دانشجویان هنوز آلودگی های روحی و روانی را برای کسب قدرت و نیرنگ و فریب پیدا نکرده اند و می توانند خون تازه ای را به رگ های سیاست دمیده و به سمت اخلاقیات سوق دهند.»

وی با تشریح دو دیدگاه در خصوص اخلاق و سیاست، تصریح کرد: « دیدگاه اول، دیدگاه ماکیاولی است که اعتقاد دارد سیاست با اخلاق سازگاری ندارد و لزومی ندارد فعال سیاسی به اخلاق توجه داشته باشد که مانع فعالیت های سیاسی است.»

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل ادامه داد: « در طرف دیگر، سیاست اخلاقی قرار دارد که بر اساس این نظریه، سیاست و اخلاق باید در یکدیگر ممزوج شوند.»

وی با بیان اینکه باید صورت و سیرت اخلاقیات در سیاست رعایت شود، ادامه داد: « صورت اخلاقیات، سیاست است که شیوه بهتر اداره کردن امور جامعه است و جامعه باید به شکل اخلاقی مدیریت شود.»

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل تشریح ماجرای کودتای 28 مرداد و نقش آفرینی دانشجویان در مبارزه با استکبار و استبداد بیان کرد: « در 16 آذر دانشجویان نشان دادند چشم و عق بیدار جامعه بوده و در خط مقدم مبارزه با نظام سلطه استبدادی هستند.»

برگزاری جلسه پرسش و پاسخ با نمایندگان مردم اردبیل، نیر و نمین در مجلس شورای اسلامی، اجرای موسیقی زنده، اجرای نمایش از جمله برنامه های مراسم گرامیداشت روز دانشجو در دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل بود.

انجمن اسلامی دانشجویی، انجمن اسلامی دانشجویان، بسیج دانشجویی، هیات تسنیم، خادم الشهدا و مجمع پیروان خط امام و رهبری در اجرای ویژه برنامه گرامیداشت روز دانشجو مشارکت کردند.

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۳۴۵۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سردار کوثری: کار آمریکا به جایی رسیده که دانشجو سرکوب می‌کند

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اشاره به سرکوب دانشجویان حامی فلسطین در آمریکا، گفت: سرکوب تجمعات دانشجویی نشانه ترس دولتمردان آمریکا بیداری عمومی مردم‌شان است.

به گزارش فارس، محمد اسماعیل کوثری عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی پیرامون «سرکوب دانشجویان حامی فلسطین در آمریکا»، گفت: آمریکایی‌ها در عمل خلاف شعار‌های خود عمل می‌کنند. آزادی و حقوق بشر جز شعار‌های آمریکا است. آمریکا مجسمه آزادی را به عنوان نماد خود قرار داده تا به جهانیان بقبولاند که مدافع آزادی است.

وی افزود: امروز آمریکا ۱۸۰ درجه خلاف شعار‌های خود عمل می‌کند. چرا که فرزند نامشروعش در منطقه رو به زوال است. از این رو تمام ملاحظات را کنار گذاشته و روی حقیقی خود را در معرض نمایش قرار داده است.

 

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: امروز کار آمریکا به جایی رسیده که در درون کشور خود هم دست به اقدامات ضد بشری می‌زند و دانشجویان و اساتید صلح‌طلب را سرکوب می‌کند. پلیس آمریکا به صورت وحشیانه با معترضین بی دفاع برخورد می‌کند. این برخورد‌ها پرده از تفکر لیبرال برداشت.

کوثری در خاتمه گفت: طوفان الاقصی و وعده صادق چهره استبدادی آمریکا را به جهانیان نشان داد. نظام صهیونیست در حال سقوط است. با این سرکوب‌ها سعی در جلوگیری از این امر را دارند، اما نمی‌دانند هر چه بیشتر دست و پا بزنند بیشتر در این باتلاق فرو خواهند رفت.

دیگر خبرها

  • تشکل جامعه اسلامی در حوزه سیاست‌گذاری دانشگاه اثرگذار بوده است
  • سردار کوثری: کار آمریکا به جایی رسیده که دانشجو سرکوب می‌کند
  • تعامل رسانه‌ها با اندیشکده‌ها باید تقویت شود/ سیاست پژوهی، نوک پیکان پژوهش است
  • دانشگاه فرهنگیان ۱۰ هزار دانشجو را برای معلمی بورسیه می‌کند
  • دانشگاه فرهنگیان ۱۰۰۰۰ دانشجو را برای معلمی بورسیه می‌کند
  • بورسیه شدن دانشجویان سال سوم دانشگاه‌ها برای آموزش و پرورش
  • خشن ترین تصاویر از رفتار پلیس آمریکا با دانشجویان | نحوه برخورد با دختر دانشجو را ببینید
  • (ویدئو) مقامات آمریکا شایستگی اظهارنظر اخلاقی در خصوص حقوق بشر را ندارند
  • کنعانی: آمریکا شایستگی اخلاقی اظهارنظر در خصوص حقوق بشر، حقوق زنان و آزادی بیان را ندارند
  • مقامات آمریکا شایستگی اخلاقی اظهارنظر درخصوص حقوق بشر، حقوق زنان و آزادی بیان را ندارند