Web Analytics Made Easy - Statcounter

انتظار سرمایه‌گذاران به نتیجه نشست بانک مرکزی آمریکا و نیز هجوم آنها به سمت ارزهای مجازی، باعث شد سرخی طلا کم‌تر شود و قیمت به کمترین میزان ۴ ماه گذشته سقوط کند.

امروز در بازارهای جهانی قیمت هر اونس طلا 6.6 دلار کاهش یافت و به قیمت 1256 دلار و 20 سنت به فروش رفت. به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از فارس، قیمت طلا امروز در کمترین زمان به قیمت 1255 دلار و 60 سنت و در بیشترین زمان به قیمت 1264 دلار معامله شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قیمت امروز فلز زرد اگرچه نسبت به یک ماه گذشته 18.6 دلار کاهش داشت اما در مقایسه با یک سال گذشته 82.9 دلار با افزایش همراه شد.

در گروه سایر فلزات گرانبها نیز هر اونس نقره هم با 7 سنت کاهش به قیمت 15.85 دلار به فروش رفت. قیمت فلز گرانبهای پلاتینوم یک دلار کاهش داشت اما پالادیوم افزایش 4 دلاری را تجربه کرد.

خبرگزاری رویترز در باره دلیل کاهش قیمت طلا در بازارهای جهانی نوشت پس از آنکه ارزش دلار با پیش‌بینی مثبت درباره اجرای اصلاحات مالیاتی ترامپ بالا رفت، قیمت طلا در بازارهای جهانی مسیر نزولی پیدا کرد.

ارزش دلار روز پنجشنبه به دلیل اینکه قانون‌گذاران پیشرفتی را در تصویب اصلاحات مالیاتی ترامپ اعلام کردند افزایش یافت و به دنبال آن ارزش فلز زرد را پایین آمد.

امیدواری به اینکه با انجام اصلاحات مالیاتی در آمریکا،‌ اقتصاد این کشور رشد بیشتری داشته باشد تقاضا برای طلا را کم‌رنگ کرد.

جفری حَلِی تحلیل‌گر ارشد بازار در اواندا گفت: «طلا در حال حاضر حمایت بحرانی‌ طولانی‌مدت خود را در قیمت 1260 دلار در هر اونس در معاملات آسیا می‌گذارند.»

«شکستن این سد می‌تواند قیمت طلا را حتی به 1200 دلار هم کاهش دهد؛ چرا که سرمایه‌گذاران به شدت به سمت ارزهای مجازی می‌روند و چشم‌انداز سرمایه‌گذاری در این بخش بالاست. امروز ارزش بیت‌کوین بیش از 14 هزار دلار افزایش یافت و رکورد جدیدی را برجای گذاشت.»

از سوی دیگر سرمایه‌گذاران بیشتر در انتظار تصمیم فدرال رزرو آمریکا در نشست هفته آینده هستند. آنها منتظرند آیا فدرال رزرو نرخ بهره را در این کشور افزایش خواهد داد یا نه، بنابراین بر اساس پیش‌بینی کارشناسان حداقل تا دو هفته دیگر  قیمت طلا مسیر کاهشی خواهد داشت.

منبع: اقتصاد آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۳۹۸۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۱

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۲۰ درصد کاهش به ۲۳۳۱ دلار و ۴ سنت رسید. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از بلومبرگ، طلا در آستانه سومین ماه پیاپی افزایش قیمت به خاطر خرید بالای بانک‌های مرکزی و افزایش تقاضا برای آن به عنوان یک پشتوانه ایمن قرار داشت. اما همه تمرکزها در حال حاضر به نتیجه اجلاس فدرال رزرو آمریکا در روز چهارشنبه معطوف شده که انتظار می‌رود سیاست‌های پولی سختگیرانه‌ای را وضع کند.
قیمت هر اونس طلا امروز با 0.20 درصد کاهش به 2331 دلار و 4 سنت رسید. قیمت معاملات آتی طلا در بازار کامکس نیویورک هم با یک کاهش 0.73 درصدی به 2340 دلار و 40 سنت رسیده است.
طلا در آستانه یک افزایش قیمت 5 درصدی طی یک ماه گذشته قرار دارد.

قیمت جهانی طلا امروز 1403/02/10

با توجه به نرخ بالای تورم در آمریکا، مقامات این کشور انتظار دارند کمیته بازار آزاد فدرال رزرو در روز چهارشنبه سیاست‌های پولی سختگیرانه‌ای را در پیش بگیرد و نرخ بهره را بین 5.25 تا 5.50 درصد نگه دارد.
تاجران انتظار دارند فدرال رزرو نرخ بهره را حداقل دو بار در تا پایان سال جاری میلادی پایین بیاورد. نرخ بالای بهره معمولاً به ضرر طلاست چون هزینه نگهداری این سرمایه غیر سودده را بالا برده و تمایل برای خرید آن را پایین می‌آورد.
قیمت طلا بیش از 13 درصد از ابتدای سال جاری میلادی در بحبوحه خرید بالای بانک‌های مرکزی، تقاضای بالا از سوی بازارهای آسیایی مخصوصاً چین و تشدید تنش‌های ژئوپلیتیکی از اوکراین گرفته تا خاورمیانه افزایش یافته است.
ضعف دلار آمریکا طی روزهای اخیر هم از قیمت طلا حمایت کرده است. پایین آمدن ارزش دلار خرید طلا را برای دارندگان سایر ارزهای دنیا ارزان‌تر می‌کند.
در میان سایر فلزات گرانبها، قیمت نقره با 1.45 درصد کاهش به 27 دلار و 26 سنت رسید و پلاتین با یک کاهش 0.27 درصدی 949 دلار و 39 سنت معامله می‌شود.
انتهای پیام/56

دیگر خبرها

  • قیمت دلار در بازار باز هم پایین تر می آید؟
  • سرمایه‌گذاران این بازار بیشترین زیان را دیدند/ دلار به کانال ۵۰ هزار تومان باز می‌گردد؟
  • ادامه روند کاهشی نرخ سود بین بانکی+جدول
  • آغاز روند کاهشی دما در زنجان
  • توقف در روند کاهشی دلار؛ خریداران دوباره برگشتند!
  • چرا روند کاهشی دلار متوقف شد؟
  • رئیس جمهور هفته آینده به قم سفر می‌کند
  • روند نزولی بیت کوین آغاز شد؟
  • نزول بیت‌کوین و اتریوم / قیمت روز ارزهای دیجیتال
  • قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۱