Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - کرمان - ايرنا -رئيس دفتر مقام معظم رهبري با اشاره به توطئه هاي تفرقه افکنانه دشمن در جامعه اسلامي ، گفت: امروز محور اتحاد رهبري است و بايد چشممان به نداي معظم له باشد چرا که ايشان جز خيرخواهي ملت هدفي ندارند.

به گزارش ايرنا، آيت‌ الله محمد محمدي‌ گلپايگاني عصر پنجشنبه در آيين توديع و معارفه امامان جمعه پيشين و جديد کرمان در نشست شوراي اداري اين استان بر ايجاد اتحاد و يکدلي و پرهيز از نفاق تاکيد کرد و افزود: از هر حلقومي که صداي توطئه و بر هم زدن وحدت بلند شود بدانيد که اين حلقوم مال دشمن است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي اظهار کرد: دشمن که طي چهار دهه عمر انقلاب در هر توطئه اي که عليه ملت و نظام اسلامي روا داشته ناکام مانده ، امروز دشمن روي بر هم زدن وحدت تاکيد دارد و خدا نيامرزد کساني را که براي تفرقه کوشش مي کنند.
رئيس دفتر مقام معظم رهبري خطاب به مديران دستگاههاي اجرايي استان کرمان گفت: پست و مقام اداري امانت و مسئوليت بزرگي در دست ماست و روزي بايد آن را به ديگري به بهترين حالت پس بدهيم و لذا بزرگترين سرمايه براي ما خدمتگزاري و کسب رضايت مردم است.
وي با اشاره به شرايط کشور در دوران طاغوت و قرار گرفتن منصب هاي کشور در دست افراد نالايق افزود: ممکن است اکنون نيز افراد نالايقي هم وجود داشته باشند ولي مديران خدوم و دلسوز زيادي داريم که حرمت آنها بايد بخوبي پاس داشته شود .
رئيس دفتر مقام معظم رهبري اظهار کرد: مظهر بزرگ فساد در دربار پهلوي بود و بقيه هم نشخوارکننده آن بودند، اما امروزبه برکت نظام اسلامي در اصل و رأس نظام و بالاتر از همه رهبر معظم انقلاب اسلامي هستند که در تقوا، پاکي و ديانت نظير ايشان نديده‌ ايم.
محمدي گلپايگاني ادامه داد: اين در شرايطي ا‌ست آنهايي که خود را خادم خانه خدا در عربستان مي ‌دانند، مي‌ بينيد که بر سر مردم يمن چه آورده‌ اند و 500 ميليارد دلار کلاهبرداري در سفر رئيس جمهوري آمريکا به عربستان صورت گرفت و اينگونه دارند ثروت مسلمانان را بر باد مي‌ دهند.
وي به خصوصيات رهبر معظم انقلاب اسلامي اشاره و تاکيد کرد: کجا مي توان چنين رهبري را پيدا کرد که فرمانده کل قوا يک مجتهد عادل باشد و کجا پيدا مي شود رهبري کشوري اينقدر زاهدانه زندگي کند که زبانزد همه باشد.
آيت الله گلپايگاني گفت: اينچنين مي شود که فردي مانند سردار سليماني پيدا مي شود و افرادي براي دفاع از حرم حضرت زينب (س) قيام مي کنند که سازماندهي آنها با سردار سليماني است.
وي گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامي در جواب نامه سردار سليماني آورده است، شما به بشريت خدمت کرده ايد.
وي اضافه کرد: سخن رهبري مبني بر اينکه اگر در ديگر مناطق با داعش نمي ‌جنگيديم بايد در کشور خود با آنها مي‌ جنگيديم، پاسخ به آنهايي است که تصورشان اين است اگر ما جنگيديم پولمان هدر رفته است، اما اگر اين مبارزه و دفاع نبود امروز ما هم گرفتار بوديم.
رئيس دفتر رهبر معظم انقلاب اسلامي تاکيد کرد: اکنون مراسم اربعين در دنيا آنچنان جلوه کرده که هيچ جايي چنين همايشي برگزار نشده است.
وي تاکيد کرد: داعش تمام تلاشش را کرد تا بتواند در اين همايش کارهايي انجام دهد اما نتوانست و ريشه داعش به لطف خدا کنده شد.
وي گفت: به برکت اهل بيت (ع) و امام (ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامي اين کشور از امنيت کامل برخوردار است و ديديم که داعش همه جا نفوذ کرد اما نتوانست در ايران نفوذ کند زيرا اين کشور امام رضا (ع) و امام حسين (ع) را دارد.
وي ولادت رسول گرامي اسلام (ص) و فرزند بزرگوارشان امام جعفر صادق (ع) را تبريک گفت و با بيان اينکه هيچ کس مانند حضرت علي (ع) پيامبر مکرم اسلام (ص) را نمي شناخت تصريح کرد: حضرت اميرالمومنين (ع) در دامن پيامبر بزرگ شد و نخستين فردي است که به او ايمان آورده است.
محمدي گلپايگاني با اشاره به فرهنگ جاهلي عراب مکه در گذشته در ابعاد مختلف گفت: پيامبر اسلام در اينگونه شهري به دنيا آمد و دوران نوجواني خود را طي کرد.
وي افزود: فقط 12 نفر در مکه مي توانستند بخوانند و بنويسند و پيامبر در اين شرايط وقتي منصوب به پيامبري شد هزاران قانون اسلام را در همه زمينه ها پياده کرد و قوانيني که پيامبر عنوان کرد مي تواند تا قيامت زندگي بشر را اداره کند.
آيت الله گلپايگاني تصريح کرد: يک انسان معمولي هرگز نمي تواند در همه جهات صاحب نظر باشد در حالي که پيامبر مکرم اسلام اينگونه بود.
وي تاکيد کرد: پيامبر در همه ابعاد قانون آورده و ما او را پيامبر عظيم الاشان مي دانيم.
وي با بيان اينکه بزرگترين عامل پيروزي پيامبر اخلاق خوش وي بود تصريح کرد: يکي از اسرار پيامبر در پيروزي و موفقيت هاي درخشان و عالم گيرش اخلاق نيکوست.
رئيس دفتر کقام معظم رهبري هم با اشاره به شخصيت وارسته آيت الله جعفري امام جمعه پيشين کرمان تاکيد کرد: مردم کرمان آيت الله جعفري را دوست دارد زيرا يک روحاني ساده زيست و داراي فضايل مردمي است و رهبري نيز در حکم توديع ايشان به مردمي بودن وي بخوبي اشاره فرموده و تصريح کرده اند که بايد در مورد ايشان شئونات رعايت شود.
محمدي گلپايگاني در بخشي از سخنان خود ضمن تجليل از خدمات آيت الله جعفري امام جمعه کرمان ، از رزم حسيني استاندار کرمان هم تقدير کرد و گفت:استاندار کرمان که جانباز شيميايي و از دست پروردگان سردار سليماني است.
وي ادامه داد: زماني که وصف استاندار کرمان را به دليل خدمات انجام شده ارزشمندش و همچنين خوش خلقي ايشان را شنيدم لذت بردم.
محمدي گلپايگاني همچنين از نمايندگان استان کرمان قدرداني کرد و گفت: نمايندگان اين استان در مسائل مختلف از جمله اقتصادي سختکوش و صاحب نظر هستند.
وي در خاتمه سلام رهبر معظم انقلاب اسلامي را به مردم استان کرمان ابلاغ کرد.
حکم رهبر معظم انقلاب اسلامي در انتصاب حجت الاسلام حسن عليدادي توسط آيت الله گلپايگاني قرائت شد.
نهمين شوراي اداري استان کرمان در سالن شهيد مرتضوي استانداري به مناسبت تقدير از اقدامات نماينده ولي فقيه سابق در استان و امام جمعه کرمان و معرفي نماينده ولي فقيه جديد کرمان و امام جمعه اين شهر برگزار شد.
حجت الاسلام حسن عليمرادي به عنوان نماينده ولي فقيه و امام جمعه جديد کرمان معرفي و از خدمات آيت الله سيد يحيي جعفري نماينده سابق ولي فقيه در اين استان تقدير شد.
آيت الله جعفري حدود چهار دهه در سمت نماينده ولي فقيه در استان کرمان انجام وظيفه کرده است.
همچنين حجت الاسلام عليمرادي نيز حدود 16 سال امام جمعه کيش بوده است.
براساس اين گزارش در حال حاضر در 900نقطه کشور مراسم سياسي عبادي نماز جمعه برگزار مي شود که 56مورد ان مربوط به استان کرمان است .
خبرنگار: نجمه حسني* * انتشار : بهنام احمدي *
3029/ 5054
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۴۰۰۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفر مقام معظم رهبری موجب عبور کردستان از حوزه امنیتی به حوزه فرهنگی شد/ علمای مناطق شرقی با روشنگری بسترساز امنیت پایدار شوند

به گزارش حوزه استان‌های خبرگزاری تقریب، ماموستا عبدالسلام محمدی امروز در خطبه‌های نماز جمعه شهرستان دهگلان که با حضور مردم متدین این شهرستان برگزار شد، ضمن خیر مقدم به مناسبت حضور نماینده ولی فقیه در استان کردستان، حجت الاسلام والمسلمین پورذهبی و مسئول مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور ماموستا ایوب احمدپور در نماز جمعه دهگلان؛ بیان داشت: وعده غلبه اسلام بر همه ادیان بارها در قرآن کریم بیان شده است، غلبه از جهت علمی، منطقی واستدلال که امروز شاهد امواج اسلامگرایی در جهان هستیم و همچنین اشاره بر تاریخ اسلام جهان اسلام و فراگیر شدن دین اسلام است.
 
وی تصریح کرد: آیه ۲۸ سوره مبارکه فتح بر فراگیر شدن دین اسلام اشاره دارد (هُوَ الَّذِي أَرْسَلَ رَسُولَهُ بِالْهُدَىٰ وَدِينِ الْحَقِّ لِيُظْهِرَهُ عَلَى الدِّينِ كُلِّهِ ۚ وَكَفَىٰ بِاللَّهِ شَهِيدًا ) خدا است که پیغمبر خود را همراه با رهنمون و آئین راستین (اسلام به سوی جملگی مردمان) روانه کرده است تا آن را بر همه‌ی آئینها پیروز گرداند. کافی است که خدا گواه (این چنین سخن و مسأله‌ای) باشد. این آیه شریفه دلالت بر چند موضوع دارد از جمله؛
۱_ محتوای بعثت انبیای الهی اعتلای کلمه الله بوده وانبیای الهی از دو ابزار هدایت مردم و حقانیت اعتقاد و عمل بهره برده اند.
۲_ لیظهره _ قدرت استدلال و برهان_ قدرت نظامی_ سلطه حکومتی.
۳_ مراد از شاهد بودن خداوند متعال به معنای شهادت بر حقانیت اهل ایمان، پیروزی ایمان بر کفر، و نصرت ویاری اهل ایمان است.
 
ماموستا محمدی در بخش دیگری از خطبه های نماز جمعه به جان باختن مرحوم فرهاد ویسی اشاره کرد و بیان داشت: در چند روز اخیر یکی از جوانان کامیوندار شهرستان دهگلان به شیوه ای بسیار مظلومانه که در پی کسب رزق و روزی خانواده در مناطق شرقی کشور توسط اشرار مسلح به شهادت رسید، مطالبه خانواده آن مرحوم و مردم شهرستان و کامیونداران این شهرستان پیگیری و برخورد قاطعانه با عاملین این جنایت است، تعدادی از کامیونداران منطقه دهگلان بعد از این حادثه دلخراش اظهار ناراحتی نموده و مطالبه حفظ امنیت جاده های آن منطقه و حفظ جان و مال خود را دارند که می طلبد مسؤلین امنیتی و انتظامی در این زمینه  هم پیگیری و هم برخورد قاطعانه داشته باشند.
 
امام جمعه دهگلان افزود: امنیت به عنوان یک نعمت بزرگ در هر جامعه ای نشانگر توسعه آن جامعه می باشد، در اوایل انقلاب در استان کردستان شاهد جولان گروهک های معاند و تجزیه طلب بودیم که با اذیت و آزار مردم و بستن راه ها وایجاد ناامنی و دست دارازی به جان و مال مردم سبب ایجاد رعب و وحشت شدند که الحمدلله با مجاهدت های نیروهای نظامی، انتظامی و امنیتی شاهد امنیت پایدار در منطقه هستیم؛ در سفر پرخیر و برکت مقام معظم رهبری به استان  شاهد عبور کردستان از حوزه امنیتی به حوزه فرهنگی بودیم که این مهم با مجاهدت و خون های پاک بسیاری از نیروهای امنیتی و انتظامی به ثمر نشسته است.
 
ماموستا محمدی ابراز داشت: مشارکت مردم در باب امنیتی و ارتباط و اعتماد حسنه مردم با نهادهای امنیتی و انتظامی زمینه ساز امنیت در استان کردستان است، این مهم با روشنگری علما و اندیشمندان و متنفذان و هدایت مردم به سوی آرامش و امنیت سبب امنیت پایدار در منطقه شده است.
 
علمای مناطق شرقی با روشنگری بسترساز امنیت پایدار در آن منطقه شوند
 
وی در پایان خاطرنشان کرد: از علمای بزرگوار مناطق شرقی هم خواهشمندیم با روشنگری و ایجاد امنیت روانی و اجتماعی در مواضع و خطبه های خود و تعامل بیشتر و بهتر با نیروهای انتظامی و امنیتی بسترساز امنیت پایدار در آن منطقه شوند؛ زیرا طبق رصد و اخبار و رسانه ها متأسفانه هرچند روز اخباری مبنی بر شهادت نیروهای امنیتی، نظامی و مرزبانی مخابره می شود که جا دارد این علمای بزرگوار در این زمینه بسیار مهم در جهت توسعه منطقه خود کوشا باشند.
 
انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ماجرای دریافت انگشتر مقام معظم رهبری توسط یک کارگر
  • درخواست رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها برای تدوین بسته عملیاتی ساماندهی دانشگاه هنر
  • برگزاری همایش بین‌المللی اندیشه‌های قرآنی امام خامنه‌ای
  • سفر مقام معظم رهبری موجب عبور کردستان از حوزه امنیتی به حوزه فرهنگی شد/ علمای مناطق شرقی با روشنگری بسترساز امنیت پایدار شوند
  • اعتقاد عملی به اقتصاد مقاومتی لازمه تحقق حماسه اقتصادی است
  • توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری باعث ریشه کن شدن فساد است
  • سالن ورزشی استاندارد در شهرستان بجستان نداریم
  • ثبت ۱ میلیون و ۲۰۰ هزار بیمه شده جدید
  • بیانات مقام معظم رهبری حرف دل همه کارگران بود
  • توانمندسازی تسهیل‌گران اقتصاد مقاومتی در لرستان + فیلم