Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران - ایرنا - پادشاه اردن و رئیس تشکیلات خودگران فلسطین نسبت به پیامدهای مربوط به اقدام آمریکا در اعلام قدس به عنوان پایتخت اسرائیل هشدار دادند و هرگونه خدشه به وضعیت حقوقی و تاریخی قدس را باطل دانستند.

به گزارش پنجشنبه شب ایرنا به نقل از شبکه خبری اسکای نیوز، عبدالله دوم و محمود عباس امروز در امان پایتخت اردن برای بررسی تصمیم آمریکا مبنی بر شناسایی قدس به عنوان پایتخت اسرائیل دیدار و اعلام کردند که این اقدام نقض حقوق بین الملل و قطعنامه های سازمان ملل به شمار می رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


آنان همچنین تاکید کردند، هر اقدامی که هدف آن خدشه به وضعیت حقوقی و تاریخی شهر قدس باشد، باطل شمرده می شود و افزایش تنش و خشونت در منطقه و کل جهان را در پی دارد.
ملک عبدالله پادشاه اردن خواهان تلاش مضاعف مجامع عربی، اسلامی و بین المللی در حمایت از حقوق فلسطینیا و مسلمانان در شهر بیت المقدس شد که به عنوان کلید برقراری صلح و ثبات در منطقه به شمار می رود.
ملک عبدالله و محمود عباس همچنین تاکید کردند که تصمیم آمریکا پیامدهای وخیمی در پی خواهد داشت و احساسات مسلمانان و مسیحیان را در جهان عرب و جهان اسلام بر می انگیزد.
ترامپ روز چهارشنبه در سخنانی در کاخ سفید با یادآوری اینکه بیت المقدس را به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی به رسمیت می شناسد، گفت: از وزارت خارجه می خواهم که آماده شود تا انتقال سفارت آمریکا از تل آویو به بیت المقدس را آغاز کند.
رئیس جمهوری آمریکا سپس فرمان اجرایی شناسایی بیت المقدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی را امضا کرد.
به گزارش ایرنا، شهر قدس که مسجدالاقصی نخستین قبله مسلمانان را در خود جای داده بخش لاینفک فلسطین بوده و یکی از مهمترین اماکن سه گانه مقدس اسلامی به شمار می آید و از جایگاه و اهمیت ویژه ای نزد مسلمانان برخوردار است.
قدس شرقی از نظر قطعنامه های سازمان ملل اراضی اشغال شده محسوب می گردد، اقدام آمریکا در به رسمیت شناختن این شهر بعنوان پایتخت رژیم اشغالگر قدس نقض آشکار قطعنامه های بین المللی است.
شورای امنیت سازمان ملل در دسامبر سال میلادی گذشته قطعنامه ای تصویب و تاکید کرد که «هیچ تغییری در مرزهای قبل از چهارم ژوئن 1967 از جمله در رابطه با بیت المقدس به رسمیت شناخته نخواهد شد، مگر اینکه طرف ها در مذاکرات بر سر آن به توافق برسند».
شبد**1480**1379
مترجم: غلامرضا رفیع** انتشار دهنده: هادی افتخاری

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۴۰۶۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خواننده خانم قبل از انقلاب، سریال پایتخت را توقیف کرد!

آفتاب‌‌نیوز :

درحالی که چند ماهی است شبکه «آی‌فیلم» مشغول بازپخش فصل‌های سریال «پایتخت» است و مخاطبین بسیاری باردیگر برای تماشای این سریال پای تلویزیون نشسته‌اند، حالا زمزمه‌هایی به گوش می‌رسد که قرار نیست دیگر هیچوقت فصل ششم این مجموعه روی آنتن برود!

دلیلش هم همان حاشیه‌هایی است که یقه سریال را گرفت؛ شوخی با «همسفر» و «ممل آمریکایی» در قالب بازآفرینی سکانس‌هایی از این دو فیلمِ معروفِ پیشِ از انقلاب.

شبکه آی‌فیلم تصمیم گرفته به جای بازپخش «پایتخت ۶»، سریال «پژمان» را پخش کند و بر اساس کنداکتور منتشر شده در سایت آی‌فیلم، پخش «پژمان» از ساعت ۲۱ روز پنج‌شنبه (۱۳ اردیبهشت) شروع می‌شود. با این حساب، فصل ششم «پایتخت» را باید همچنان، توقیف‌شده قلمداد کرد.

آیا مدیران سیما، در تصمیم خود بازنگری خواهند کرد؟ آن‌هم در شرایطی که پس از سال‌ها قرار است فصل جدید «پایتخت» بزودی جلوی دوربین برود.

منبع: سایت برترینها

دیگر خبرها

  • حرکت اعتراضی دانشجویان درآمریکا بیداری جهان نسبت به مساله فلسطین و عمق تنفر عمومی نسبت به رژیم صهیونیستی است
  • نخستین ایالت آمریکا قطعنامه‌‌ای برای آتش‌بس غزه تصویب کرد
  • سابقه سیاه تشکیلات خودگردان از «انتفاضه فلسطین» تا «طوفان الاقصی»
  • هشدار مصر و اردن درباره کوچاندن فلسطینیان/ تاکید قطر بر جلوگیری از ورود منطقه به جنگ
  • خواننده خانم قبل از انقلاب، سریال پایتخت را توقیف کرد!
  • تجمع اعتراضی دانشجویان دانشگاه سیستان و بلوچستان در محکومیت برخورد آمریکا با دانشجویان
  • تشکیلات خودگردان؛ از مهار اعتراضات ضد صهیونیستی تا سرکوب آن
  • هشدار تشکیلات خودگردان درباره پیامدهای حمله صهیونیست‌ها به رفح
  • دیدنی های امروز؛ از اعتراضات ضداسرائیلی تا مهمات منفجر نشده در غزه
  • عملیات بیت المقدس نقطه عطف دفاع مقدس است