Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - مشاور رئيس انستيتو تحقيقات راهبردي روسيه گفت: دونالد ترامپ رئيس جمهوري آمريکا با به رسميت شناختن قدس به عنوان پايتخت اسرائيل با آتش بازي مي کند.
دونالد ترامپ رئيس جمهوري آمريکا چهارشنبه اعلام کرد که بيت المقدس را به عنوان پايتخت رژيم صهيونيستي به رسميت مي شناسد.
خانم «يلنا سوپونينا» مشاور رئيس انستيتو تحقيقات راهبردي روسيه درباره اين تصميم ترامپ به پيامدهاي خطرناک آن اشاره کرد و گفت:اين مساله براي اتباع آمريکايي خطرناک بوده و آنها بايد در کشورهاي عربي و تمامي کشورهاي اسلامي و خاورميانه مراقب باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي در گفت وگو با شبکه تلويزيوني ان.تي.وي روسيه افزود: سفارتخانه هاي آمريکا در کشورهاي مختلف به اين کار مشغولند و يکي پس از ديگري به شهروندان آمريکا توصيه مي کنند مواظب امنيت خود باشند.
سوپونينا يادآورشد: وضعيت خطرناک است اما مساله اصلي اين است که رشد خشونت ها در خاورميانه ممکن است به حدي برسد که اتباع کشورهاي ديگر هم بر اثر آن آسيب ببينند.
وي ادامه داد: اين تصميم ترامپ همچنين سبب تشديد خطر تروريسم در منطقه خاورميانه خواهد شد. اکنون اين منطقه متشنج است اما پس از سخنان ترامپ تنش ها به شدت افزايش مي يابد و حتي ممکن است به برخي کشورهاي اروپايي نيز سرايت کند.
مشاور رئيس انستيتو تحقيقات راهبردي روسيه، ترامپ را فردي غيرقابل پيش بيني خواند و گفت: آيا مي توان اقدامات فردي را که از وقوع مناقشه هاي جديد لذت مي برد يا اين که خود در برافروختن آن سهم دارد، توجيه کرد.
وي گفت: بديهي است که اگر اين فرد رئيس جمهوري آمريکا باشد بايد تلاش کنيم معني و علت اقدامات وي را دريابيم. شايد وي به اين ترتيب مي خواهد طرف هاي مناقشه را به سوي مذاکره سوق دهد. چنين توضيحات عجيبي از برخي کارشناسان آمريکايي به گوش مي رسد.
سوپونينا گفت: ترامپ بازي بسيار خطرناکي مي کند که واقعا مي توان آن را بازي با آتش خواند.
اين کارشناس روس در امور خاورميانه درباره موضع کشورش يادآورشد: اعلام شده است که شوراي امنيت نشست اضطراري برگزار مي کند و از طرف پارلمان روسيه نيز اقدام ترامپ تقبيح شده است. اما بايد سرهاي پر شور را آرام کرد زيرا بسياري از کشورهاي اسلامي براي اقدامات قاطعانه آماده شده اند. مردم ممکن است به خيابان ها بريزند و ناآرامي ها امکان دارد به حمله به اماکن عمومي منجر و تروريست ها نيز ممکن است از اين فرصت استفاده کنند.
مشاور رئيس انستيتو تحقيقات راهبردي روسيه گفت: بايد از آمريکا خواست تا اقدامات خود را با کشورهاي ديگر هماهنگ کند. زيرا مسائل مهم خاورميانه در گروه چهار ميانجي گران بين المللي خاورميانه مي تواند مطرح شود و آمريکا نيز در اين گروه عضويت دارد. اما در واقع با وضعيت ديگري برخورد مي کنيم که بر اثر ترامپ غيرقابل پيش بيني بروز مي کند که حاضر به انجام اقدامات زيادي است.
کارشناس روس افزود: در چنين اوضاعي بايد مانند فوريت هاي پزشکي اقدام کرد که سريع کمک هاي اوليه مي کند اما مسائل همچنان عمق مي يابند.
ترامپ در سخناني در کاخ سفيد با يادآوري اينکه بيت المقدس را به عنوان پايتخت رژيم صهيونيستي به رسميت مي شناسد، گفت: از وزارت خارجه مي خواهم که آماده شود تا انتقال سفارت آمريکا از تل آويو به بيت المقدس را آغاز کند.
رئيس جمهوري آمريکا سپس فرمان اجرايي شناسايي بيت المقدس به عنوان پايتخت رژيم صهيونيستي را امضا کرد.
به گزارش ايرنا، شهر قدس که مسجدالاقصي نخستين قبله مسلمانان را در خود جاي داده بخش لاينفک فلسطين بوده و يکي از مهمترين اماکن سه گانه مقدس اسلامي به شمار مي آيد و از جايگاه و اهميت ويژه اي نزد مسلمانان برخوردار است.
قدس شرقي از نظر قطعنامه هاي سازمان ملل اراضي اشغال شده محسوب مي گردد، اقدام آمريکا در به رسميت شناختن اين شهر بعنوان پايتخت رژيم اشغالگر قدس نقض آشکار قطعنامه هاي بين المللي است.
شوراي امنيت سازمان ملل در دسامبر سال ميلادي گذشته قطعنامه اي تصويب و تاکيد کرد که «هيچ تغييري در مرزهاي قبل از چهارم ژوئن 1967 از جمله در رابطه با بيت المقدس به رسميت شناخته نخواهد شد، مگر اينکه طرف ها در مذاکرات بر سر آن به توافق برسند».
براي دريافت تازه ترين خبرهاي بين المللي از ايران و جهان با استفاده از لينک زير وارد کانال تلگرام ما شويد.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۴۱۳۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نجات جان مصدوم با اقدام به موقع کارشناس اورژانس مهریز

 طباطبایی مدیر روابط عمومی اورژانس یزد گفت: ساعت ۱:۴۹ بامداد دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳، واژگونی یک دستگاه خودروی سواری ۴۰۵ در محور مهریز – کرمان ۲۰ کیلومتر بعد از مسجد ابوالفضل مهریز به مرکز پیام اورژانس ۱۱۵ استان گزارش شد.

وی افزود:  بلافاصله پس از دریافت این خبر نزدیک‌ترین کد امدادی اورژانس از محل پایگاه مسجد ابوالفضل (ع) به محل حادثه اعزام شد. 

طباطبایی ادامه داد: پس از رسیدن عوامل امدادی اورژانس بر بالین مصدومان این حادثه و ارزیابی اولیه‌ی ۲ مصدوم این حادثه، مشخص شد یکی از مصدومان این حادثه کیفیت تنفس طبیعی نداشته که با شجاعت، تشخیص و اقدام مناسب کارشناسان اورژانس مهریز مصدوم ۲۴ ساله نجات یافت.
 
مدیر روابط عمومی اورژانس یزد گفت:کارشناسان اورژانس پیش بیمارستانی شهرستان مهریز (پایگاه مسجد ابوالفضل) شرکت کننده در این ماموریت حیات بخش؛ آقایان ابوالفضل صبوری و سعید خداداد بغداد آبادی هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • نجات جان مصدوم با اقدام به موقع کارشناس اورژانس مهریز
  • واکنش کاخ سفید به «گشتاپو» خواندن دولت بایدن از سوی ترامپ
  • تحولات اوکراین| کمک نظامی آمریکا قادر به توقف روسیه نیست
  • آنچه دربارۀ دیکتاتوری گفتم جدی نبود- ترامپ
  • ترامپ دولت بایدن را به «گشتاپو» تشبیه کرد
  • ترامپ، دولت بایدن را با گشتاپو مقایسه کرد
  • حرف‌های جنجالی رابرت دنیرو درباره بازگشت ترامپ به قدرت
  • آماده شدن ناتو برای جنگ با روسیه/ افشای طرح بزرگ ترامپ برای پایان جنگ اوکراین
  • روند ثبت قرارداد‌های اجاره مسکن از طریق سامانه خودنویس کوتاه می‌شود
  • طرح ترامپ برای حل مساله اوکراین