Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام نیوز»
2024-05-06@19:18:38 GMT

بدهی غول نفتی روسیه سنگین‌تر شد

تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۹۴۱۵۶۳

بدهی غول نفتی روسیه سنگین‌تر شد

به گزارش سرویس اقتصادی جام نیـوز، روس‌نفت جمعه گذشته اوراق قرضه جدیدی را برای تهیه سرمایه مورد نیاز صادر کرد که طبق آمار بلومبرگ، مجموع استقراض این شرکت در سال ۲۰۱۷ را بالاتر از مجموع استقراض سال‌های ۲۰۱۵ و ۲۰۱۶ می‌سازد.

 

روس‌نفت اعلام کرده که اوراق قرضه ۱۰ ساله جدید به این شرکت امکان می‌دهد بدهی فعلی را با نرخ مناسبی فاینانس مجدد کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

ایگور سچین، مدیرعامل روس‌نفت در ژوئن اظهار کرده بود که این شرکت قصد دارد با وجود سطح بالای بدهی، به سرمایه‌گذاری عظیم ادامه دهد.

 

تحریم‌های آمریکایی مانع از دسترسی روسیه به مراکز وام‌دهی اروپایی یا آمریکایی شده و در نتیجه روسیه برای تامین مالی فعالیت‌های صنعتی دولتی خود به بازارهای سرمایه داخلی روی آورده است. با وجود تحریم‌ها، هزینه‌های استقراض برای روس‌نفت به دلیل سود پایین در بازارهای رو به توسعه، در واقع کاهش یافته است.

 

اکثر شرکت‌های نفتی روسیه انتظار ندارند تحریم‌ها به این زودی برچیده شوند.

 

بر اساس گزارش اویل پرایس، اقتصاد روسیه امسال به رشد بازگشته و انتظار می‌رود ۱.۷ درصد نرخ رشد تولید ناخالص داخلی را ثبت کند. ارزش روبل نیز پس از دوره فاجعه بار ۲۰۱۶-۲۰۱۵ تثبیت شده است.

ایسنا

110

منبع: جام نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۴۱۵۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحریم‌های غرب چه تاثیری بر صادرات روسیه داشت؟

به گزارش تابناک، تاسیسات LNG 2 قطب شمال به مدیریت شرکت نواتک در دریای یخی کارا، بخش مهمی از برنامه های مسکو برای تقویت صادرات و پر کردن خزانه است. اکنون ماه هاست که آماده ارسال گاز طبیعی مایع به بازارهای جدید، جایگزینی برای تجارت پردرآمد اروپایی با خط لوله بوده است.

  با این وجود، عملیات جدید 25 میلیارد دلاری اساساً غیرفعال باقی مانده است، تولید انرژی روسیه که به طور قابل توجهی با محدودیت های ایالات متحده مهار شده است.   روسیه مدت هاست که به دنبال افزایش سهم خود از بازار جهانی LNG بوده است، اما جنگ و کاهش شدید صادرات زمینی به اروپا به دنبال آن اهمیت این جاه طلبی ها را تقویت کرده است. مسکو می خواهد تولید LNG را تا سال 2030 سه برابر کند و حداقل 35 میلیارد دلار به درآمد سالانه اضافه کند.   روسیه در حال حاضر چهارمین صادرکننده بزرگ LNG در جهان است   مالت هامپرت، بنیانگذار مؤسسه قطب شمال، که بیش از ده سال است توسعه  روسیه در منطقه را زیر نظر دارد، اظهار داشت که "تحریم های ایالات متحده به طرز شگفت آوری خوب عمل می کند. آنها از همان ابتدا تولید LNG 2 قطب شمال را متوقف کردند و از تحویل کشتی ها جلوگیری کردند.   از زمانی که دولت بایدن در سال گذشته کارخانه LNG 2 قطب شمال را تحریم کرد، خریداران در چین و هند که قبلاً نفت روسیه را خریداری کرده و با محدودیت‌های قانونی معامله می‌کردند، از خرید LNG خودداری کردند، حتی با تخفیف.    حفظ صادرات LNG دشوارتر از صادرات نفت است، که علیرغم محدودیت های قیمتی و سایر محدودیت ها به لطف "ناوگان سایه"  ثابت مانده است. این بیشتر به دلیل تجهیزات پیچیده تر مورد نیاز برای بارگیری و انتقال سوخت فوق خنک است.   اکنون اتحادیه اروپا که هنوز به LNG روسیه متکی است و تمایلی به محدود کردن واردات ندارد، در حال آماده شدن برای اجرای برخی اقدامات خود است. اروپا صراحتاً سوخت را ممنوع نمی‌کند، اما بحث‌های بلوک نشان می‌دهد که با ورود به سومین سال جنگ، گاز دیگر محدود نیست. 

دیگر خبرها

  • افزایش قیمت گاز در اروپا؟!
  • ماشه افزایش قیمت گاز در اروپا چکانده می‌شود
  • تحریم‌های غرب چه تاثیری بر صادرات روسیه داشت؟
  • انجام بیش از ۲۲ هزار بازدید از مجاری عرضه سوخت مایع و مصرف‌کنندگان عمده
  • خودزنی آمریکا با تحریم روسیه / مصائب بوئینگ بدون قطعه ساخت مسکو!
  • خودزنی آمریکا با تحریم روسیه/ مصائب بوئینگ بدون قطعه ساخت مسکو!
  • انجام ۲۲ هزار بازدید از مجاری عرضه سوخت مایع
  • تسویه ۱۹۰ میلیارد تومان از بدهی‌های آب و فاضلاب بوشهر
  • سرمایه‌گذاری در ۱۰۰ شرکت بورسی ایران هیچ ریسکی ندارد | بزرگ‌ترین بازار بورس ناشناخته جهان مربوط به ایران است
  • بیانیه شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه اهواز در خصوص سرایت بنزین به آب‌های سطحی