Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - در چندين سال گذشته بحث رونالدو يا مسي آن قدر کليشه اي شده است که بعضي اوقات از خود «فوتبال» هم پيشي گرفته.
از سال 2007 تا سال 2017 توپ هاي طلا بين اين دو افسانه رد و بدل شده است و احتمالا در چند روز آينده باز هم توپ طلا را در دستان کريستين رونالدو ببينيم و اين احتمال وجود دارد که تا زماني که آن ها مشغول به افتخار آفريني و رکورد شکني باشند توپ طلا اين حيطه دايره شکل دو قطبي خود را ترک نکند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


حال ما هم با توجه به مرسومات فوتبالي به بررسي اين دو فوق ستاره مستطيل سبز و مقايسه عملکرد آن ها در دنياي بازي ها مي پردازيم؛ جايي که کنترل حرکات آن ها در دستان ماست و براي پيروزي «ما» تلاش مي کنند.
مهاجرت ميان ستاره اي
تا قبل از سال 2016 عادت داشتيم تا چهره مسي را بر روي کاور هاي بازي فيفا ببينيم و رونالدو هم مدت مديدي مرد شماره يک سري بازي هاي Pro Evolution Soccer بود.
به طبع وقتي بازيکني طرف قرارداد بازي اي باشد، سازندگان بهاي بيشتري به او و اوورال هايش مي دهند. براي مثال زماني که روني مرد روي کاور سري فيفا بود، به شدت قوي طراحي مي شد و بهترين مهاجم بازي به شمار مي رفت.
اما حالا در سال 2017 و سري 18 بازي ها شاهد اين هستيم که تصوير رونالدو بر روي کاور هاي فيفا نقش بسته و تيم بارسلونا بر روي بازي PES تکيه زده اند
البته به دليل جدايي نيمار، ستاره برزيلي تيم بارسا که به پي اس جي فرانسه رفت، کونامي مجبور به تعويض صفحه اول بازي خود شد.
به دليل کوچ اين دو ستاره بين دو بازي، اوورال هاي آن ها هم دچار تغييراتي شده که در عملکرد ها موثر بوده. حالا رونالدو مرد اول فيفا است و با ميانگين قدرتي 94 در رده اول ديده مي شود.
ستاره آرژانتيني در يک پله پايين تر و با اوورال 93 دومين قدرت برتر بازي محسوب مي شود.
بهتر و بهتر
همان طور که گفتيم در ميانگين تغيير محسوسي ديده نمي شود ولي اين ميانگين ها از عناصر زيريني تشکيل شده که در ادامه به مقايسه يک ديگر آن ها با هم مي پردازيم.
سرعتهمانند ميانگين مسي با يک امتياز عقب تر از رونالدو قرار مي گيرد. رونالدو 90 امتياز در اين بخش دريافت کرده است و ليونل مسي 89 امتياز.
90 امتياز رونالدو متشکل از 89 امتياز شتاب و 91 امتياز سرعت دويدن تشکيل شده است و 89 امتياز مسي از 92 امتياز شتاب و 87 امتياز سرعت دويدن.
اين به آن معني است که در مسافت هاي طولاني تر مسي سريع تر مي دود ولي استارت هاي رونالدو در بعد هاي مسافتي کمتر سريع تر عمل مي کند.
شوتقدرت کلي شوت براي رونالدو 93 در نظر گرفته شده است که اين ميزان براي مسي 90 است.
امتياز جايگيري: رونالدو 95 امتياز و مسي 93قدرت تمام کنندگي: رونالدو 94 و مسي 95قدرت شوت: رونالدو 94 و مسي 85شوت از راه دور: رونالدو 92 و مسي 88توپ هاي هوايي: رونالدو 88 و مسي 85پنالتي: رونالدو 85 و مسي 74جزييات تشکيل دهنده ميانگين شوت دو بازيکن نشان گر اين است که مسي مي تواند در محوطه جريمه بسيار خطرناک باشد و رونالدو در محوطه و همچنين فضاي خارجي باکس دفاعي.
پاسميانگين قدرتي پاس براي رونالدو 82 است و مسي از 86 امتياز بهره مي برد.
قدرت ديد: رونالدو 85 امتياز و مسي 90سانتر: رونالدو 85 امتياز و مسي 77ضربات کاشته: رونالدو 76 امتياز و مسي 90پاس کوتاه: رونالدو 83 امتياز و مسي 88پاس بلند: رونالدو 77 امتياز و مسي 87کات توپ: رونالدو 81 امتياز و مسي 89به دليل اين برآيند امتيازي، مي توان از مسي در نقش يک بازي ساز تمام عيار استفاده کرد در صورتي که رونالدو به هيچ عنوان در اين پست کارايي نخواهد داشت و بايد به عنوان بازيکن هدف قرار بگيرد.

دريبلميانگين قدرت رونالدو 90 در نظر گرفته شده است که البته به دليل زير شاخه هاي مختلف اين عدد شکل گرفته است وگر نه بازيکنان بسيار بهتري در اين زمينه، اوورال پايينتري از رونالدو دريافت کرده اند (همانند ايسکو)؛ ولي ليونل مسي داراي قدرت 95 است که هيچ اعتراضي به آن وارد نيست.
چابکي: رونالدو 89 امتياز و مسي 90بالانس بدني: رونالدو 63 امتياز و مسي 95عکس العمل ها: رونالدو 96 امتياز و مسي 95کنترل توپ: رونالدو 93 امتياز و مسي 95دريبل کردن: رونالدو 91 امتياز و مسي 97خونسردي: رونالدو 95 امتياز و مسي 96دفاعطبيعي است که به عنوان مهره هاي هجومي اين دو بازيکن از نظر دفاعي (رونالدو با ميانگين 33 و مسي با ميانگين 26 ) حرفي براي گفتن نداشته باشند.
مداخلات: رونالدو 29 امتياز و مسي 22قدرت ضربه سر: رونالدو 88 امتياز و مسي 71يارگيري نفر به نفر: رونالدو 22 امتياز و مسي 13تکل ايستاده: رونالدو 31 امتياز و مسي 28تکل بلند: رونالدو 23 امتياز و مسي 26قدرت فيزيکياز نظر قدرت فيزيکي اما رونالدو برتري فاحشي نسبت به رقيب ديرينه اش دارد و با ميانگين قدرتي 80 در برابر 61 مسي، حرف اول را ميزند.
پرش: رونالدو 95 امتياز و مسي 65استقامت: رونالدو 92 امتياز و مسي 73قدرت بدني: رونالدو 80 امتياز و مسي 59خشونت: رونالدو 63 امتياز و مسي 48اقتصاد فيفايي
به دليل وجود رونالدو روي کاور و داخل بسته هاي ويژه قسمت اولتيميت تيم قيمت او نسبت به مسي بسيار بالاتر است و حداقل دو ميليون سکه براي خريد او بايد هزينه کنيد.
اين در جايي است که مسي را با تنها 880 هزار سکه مي توانيد به خدمت بگيريد. اين نکته شايد چيز مثبتي به نظر برسد ولي براي کساني که علاقه مند به داشتن رونالدو هستند بسيار نا اميد کننده است.
حرف هاي دقيقه 90
در آخر بايد گفت که هر دوي اين بازيکنان مهره هاي ارزشمندي براي تيم هاي شان به شمار مي روند و داشتن آن ها آرزوي هر فيفا بازي است. حال با توجه به آمار هاي ذکر شده و صد البته سليقه شخصي تان مي توانيد به سراغ خريد آن ها برويد.
هر چند اختلاف سني باعث مي شود که در کرير مود، رونالدو تنها يک يا دو فصل کارايي داشته باشد که در ازاي مبلغ هنگفت خريدش توجيه اقتصادي نخواهد داشت.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۴۱۷۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امید ابراهیمی به ایران برمی‌گردد!

به گزارش "ورزش سه"، تیم فوتبال الشمال که امید ابراهیمی در آن عضویت دارد، روز یکشنبه آخرین بازی خود در فصل 24-2023 لیگ ستارگان قطر را مقابل الغرافه برگزار می‌کند، اما پویا اسبقی در این مسابقه نمی‌تواند از هافبک ایرانی خود بهره ببرد.

امید ابراهیمی که در تمام 21 بازی این فصل لیگ ستارگان قطر در ترکیب اولیه الشمال حضور داشته و نمایش خوبی در میانه زمین برای تیمش ارائه کرده بود، برای نخستین‌بار در مسابقه آینده مقابل الغرافه غایب خواهد بود و نمی‌تواند تیمش را در این بازی تشریفاتی همراهی کند.

هافبک ایرانی الشمال دو روز قبل در دیدار هفته بیست و یکم و ماقبل پایانی فصل لیگ ستارگان قطر مقابل السد به دلیل خطا روی پای بوعلام خوخی با کارت قرمز جریمه شد و در دقیقه 40 از زمین بیرون رفت که محرومیت او در بازی آینده اعمال خواهد شد.

بنابراین، تیم الشمال که بقای خود را در لیگ ستارگان قطر قطعی کرده و شانس صعود یک پله‌ای تا رتبه هشتم را در هفته پایانی دارد، در جدال با الغرافه رده سومی از امید ابراهیمی بهره نمی‌برد.

امید ابراهیمی نیز با توجه به محرومیت و غیبت در دیدار بعدی الشمال مقابل الغرافه، به ایران برمی‌گردد تا تعطیلات پایان فصل برای او آغاز شود.

دیگر خبرها

  • بلینگام را با زیدان مقایسه نکنید!
  • امید ابراهیمی به ایران برمی‌گردد!
  • تمجید فیفا از کاپیتان فوتسال ایران
  • حزباوی در تیم منتخب هفته لیگ قطر
  • تمجید سایت فیفا از عملکرد متقدرانه شاگردان شمسایی
  • تمجید فیفا از تیم ملی فوتسال ایران؛ عملکرد حسن زاده و کریمی خیره‌کننده است
  • حزباوی با السد قهرمان لیگ ستارگان قطر شد
  • بسکتبال NBA | هنرنمایی دانچیچ مقابل اعضای تالار مشاهیر
  • حزباوی و 24 ساعت تا قهرمانی در 20 سالگی!
  • بهترین رکورد سرمربیگری اوسمار در پرسپولیس