Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@23:27:35 GMT

ورود سه میلیون کیلوگرم گوشت دام به چرخه مصرف زنجان

تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۹۴۳۹۰۸

ورود سه میلیون کیلوگرم گوشت دام به چرخه مصرف زنجان

زنجان - ایرنا – مدیر کل دامپزشکی استان زنجان گفت: بیش از سه میلیون و 400 هزار کیلوگرم گوشت دام سالم از ابتدای سالجاری تا پایان آبان وارد چرخه مصرف این استان شد.

محمدباقر حاج کاظمی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از ابتدای امسال تا پایان آبان 36 هزار و 222 دام سبک و سنگین' گاو و گوساله، بز و گوسفند' تحت نظارت دامپزشکان، ناظران شرعی و بهداشتی در کشتارگاه های استان زنجان ذبح شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی خاطرنشان کرد: از این تعداد کشتار انجام شده، 51 هزار و 127 کیلوگرم لاشه و اندام ضبطی از این دام ها بود که به دلیل موارد غیربهداشتی از چرخه مصرف حذف شد.
مدیر کل دامپزشکی استان زنجان گفت: طی این مدت بیان شده از سالجاری 41 پرونده تخلف درباره کشتار غیر مجاز، رعایت نکردن موازین و ضوابط بهداشتی، عرضه غیر مجاز فرآورده‌های غیر بهداشتی و تخلف در عرضه مواد پروتئینی به مراجع قضایی این استان ارجاع داده شده است.
حاج کاظمی تاکید کرد: روند نظارت از واحدهای تولید فرآورده های خام دامی، عرضه، بسته بندی روزانه جریان دارد.
وی از شهروندان خواست، هنگام خرید گوشت از مراکز معتبر عرضه و توزیع فرآورده‌های خام دامی به داشتن مهر دامپزشکی و برچسبی که دارای تاریخ انقضاء، تاریخ تولید، محل تولید و شرایط نگهداری بر روی لاشه است، دقت کنند.
مدیر کل دامپزشکی استان زنجان گفت: مصرف کنندگان هنگام خرید مرغ از مراکز عرضه مجاز نیز باید به مرغ‌های بسته بندی شده‌ای که دارای تاریخ انقضاء، تولید و کنترل هستند، توجه کنند.
حاج کاظمی اضافه کرد: شهروندان از خرید هرگونه مرغ بدون بسته بندی خودداری کنند چرا که این نوع فرآورده ها، غیربهداشتی و خارج از نظارت دامپزشکی است.
وی تاکید کرد: همشهریان در صورت مشاهده هرگونه تخلف با شماره تلفن 1512 ادارات دامپزشکی استان زنجان تماس برقرار کنندو مورد تخلف را جهت رسیدگی اطلاع دهند.
به گزارش ایرنا، استان زنجان دارای 6 کشتارگاه دام و طیور است که این کشتارگاه ها 11 دامپزشک، هشت ناظربهداشتی و هفت ناظر شرعی دارد که به طور مستمر بر روند بر کشتار دام و طیور نظارت می کنند.
7325/6085
خبرنگار: حدیث ابوالحسنی** انتشار دهنده: رویا رفیعی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۴۳۹۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت خرید تضمینی ۲ میلیون راس دام مازاد از دامداران

منصور پوریان در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: جمعیت بالای دام سبک بیانگر بهبود وضعیت دام در کشور است، هرچند وضعیت دام سنگین همانند سبک در کشور نیست.

به گفته او، بنابر آمار ۷۰ درصد گوشت مورد نیاز از طریق گوساله و ۳۰ درصد از طریق گوسفند تامین می‌شود، از این رو در بخش تولید دام سنگین هم باید برنامه ریزی صورت بگیرد.

پوریان ادامه داد: بنابر اعلام مرکز آمار جمعیت دام سبک به بالای ۷۱ میلیون راس رسیده است که بدلیل حجم بالا مازاد بر نیاز کشور، پتانسیل صادرات ۵۰۰ هزارتن دام سبک و خرید تضمینی ۲ میلیون راس وجود دارد که انتظار می‌رود در راستای حمایت از دامداران حجم مازاد دام خریداری و صادر شود.

رئیس سازمان دامپزشکی با اشاره به واردات گوشت و دام از آفریقا افزود: سازمان دامپزشکی از لحاظ پروتئکل بهداشتی هرکشوری را که تایید کند، در راستای تنظیم بازار گوشت و دام از آن کشور وارد می‌شود.

او گفت: بنابر برنامه ریزی وزارت جهاد قرار است امسال در بحث واردات گوساله رقم قابل توجهی واردات صورت بگیرد. البته ۱۰۰ درصد این حجم واردات مربوط به دام پایه پروار است.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • گوشت قرمز از مراکز معتبر و موردتایید دامپزشکی تهیه شود
  • ضرورت خرید تضمینی ۲ میلیون راس دام مازاد از دامداران
  • کامران قاسم‌پور کجای ماجراست؟
  • نظارت بهداشتی بر تولید فرآورده‌های غذایی در کارگاه‌های سنتی
  • حرکت چرخه تولید موجب رونق اقتصادی می‌شود
  • سرمایه گذاری ۲ هزار میلیارد ریالی اوقاف مرکزی در طرح پرورش ماهی
  • پهپاد ارزان قیمت راهی بازار مصرف می شود
  • یک گرم چای سنواتی هم تاکنون در چرخه مصرف قرار نگرفته است
  • چای سنواتی تاکنون در چرخه مصرف قرار نگرفته است
  • شهروندان فرآورده‌های خام دامی را از مراکز مجاز تهیه کنند