Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی سابق نیروهای سوریه دموکراتیک که اخیرا از این نیروها جدا شده است، اعلام کرد که هزاران داعشی بر اساس یک معامله محرمانه و با توافق آمریکا شهر رقه را ترک کردند.

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری روسیا الیوم، طلال سلو، سخنگوی سابق نیروهای سوریه دموکراتیک گفت: هزاران داعشی از طریق یک معامله محرمانه با توافق آمریکا شهر رقه را ترک کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نیروهای سوریه دموکراتیک مسئولیت انجام مقدمات برای انتقال بقیه تروریست‌های داعش از شهر رقه را برعهده داشتند.

مسئولان آمریکایی اظهارات سلو را "دروغین و جعلی" دانسته‌اند اما یک مسئول امنیتی در ترکیه نیز اظهارات مشابهی را درباره شکست داعش در رقه روایت کرد.

سلو اخیرا از نیروهای سوریه دموکراتیک جدا شده و به ترکیه فرار کرد. ترکیه با آمریکا درباره حمایت این کشور از نیروهای سوریه دموکراتیک اختلاف دارد. آنکارا این نیروها را تروریستی می‌داند.

پیشتر اعلام شده بود که کمتر از 300 داعشی به همراه خانواده‌هایشان رقه را ترک کردند اما سلو در مصاحبه با رویترز گفت که تعداد داعشی‌هایی که خارج شدند بسیار بیشتر از این تعداد بوده است.

وی گفت: یک مسئول آمریکایی در ائتلاف ضد داعش در نشستی با یکی از رهبران سوریه دموکراتیک با این معامله موافقت کرد.

ترکیه می‌گوید نگران انتقال احتمالی برخی از تروریست‌های داعش به خاک خود است.

سلو گفت: توافق با داعش شامل خروج 4000 داعشی به همراه خانواده‌هایشان بود و تنها 500 تن در شهر باقی ماندند. داعشی‌هایی که از رقه خارج شدند به دیرالزور منتقل شدند.

پیشتر و بعد از سه روز از اعلام آزادی رقه، نیروهای سوریه دموکراتیک مانع رفتن مردم به این شهر شده و اعلام کردند که جنگ با داعشی‌هایی که حاضر به تسلیم نیستند، ادامه دارد.

سلو در این باره گفت: تمامی این مسائل نمایش بود. این اقدام به این دلیل بود تا داعشی‌ها بتوانند راحت‌تر به دیرالزور بروند. این معامله با توافق آمریکا صورت گرفت تا نیروهای سوریه دموکراتیک بتوانند هرچه سریع‌تر جنگ رقه را نهایی کنند و به دیرالزور منتقل شوند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۴۴۹۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نامه رئیس دانشگاه میبد به رؤسای تعدادی از دانشگاه‌های آمریکا

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، در پی دستگیری صد‌ها دانشجوی حامی فلسطین در دانشگاه‌های آمریکا توسط پلیس آمریکا، دکتر عباس نیک‌نژاد رئیس دانشگاه میبد در حمایت از دانشجویان دستگیر شده و جنبش دانشجویی حمایت از فلسطین به رؤسای چندین دانشگاه آمریکا از جمله دانشگاه اوهایو، دانشگاه اِموری، دانشگاه کلمبیا و... نامه‌ای ارسال کرد.
متن نامه رئیس دانشگاه میبد به رئیس دانشگاه کلمبیا در کشور آمریکا بدین شرح است:

پروفسور مینوشه شفیق عزیز
رئیس دانشگاه کلمبیا

خبر تاسف بار دستگیری تعدادی از دانشجویان دانشگاه شما توسط پلیس، باعث نگرانی شدید شده است. دانشجویان باید بتوانند روحیه عدالت خواهی خود را آزادانه بیان کنند. رژیم غاصب اسرائیل بیش از ۳۴۰۰۰ انسان بی گناه از جمله هزاران کودک و هزاران زن را عمدا به قتل رسانده است. دانشجویان نمی‌توانند این همه ظلم را تحمل کنند. همانطور که هیچ انسان آزاده‌ای نمی‌تواند تحمل کند.

نمی‌دانم چگونه حاضرید این صحنه‌های دلخراش را ببینید و سکوت کنید.

دنیا از شما به عنوان یک دانشمند انتظار دارد که این جنایات را محکوم کنید و به دانشجویان غیور خود فرصت اعتراض بدهید. سزاوار نیست، دانشجویان را به دست پلیس بی رحم انداخت.

لطفا به احترام انسانیت، برای آزادی همه دانشجویان، پیگیری کنید و شخصا به آنها گل تقدیم کنید.

لطفا، فراموش نکنید که شما در مصر متولد شده اید.

ارادتمند
دکتر عباس نیک نژاد
رئیس دانشگاه میبد
میبد، ایران

دیگر خبرها

  • نامه رئیس دانشگاه میبد به رؤسای تعدادی از دانشگاه‌های آمریکا
  • توسل به ابزار تحریم خللی در عزم ایران ایجاد نمی‌کند/ جانفشانی سپاه نبود تروریسم داعش امنیت جهان را تهدید می‌کرد/ رویکرد دوگانه پارلمان اروپا نسبت به حمله به کنسولگری ایران مایه تأسف است
  • توسل به ابزار تحریم خللی در عزم ایران ایجاد نمی‌کند/ رویکرد دوگانه پارلمان اروپا نسبت به حمله به کنسولگری ایران مایه تأسف است/ جانفشانی سپاه نبود تروریسم داعش امنیت جهان را تهدید می‌کرد
  • واکنش ایران به اعمال تحریم برخی از کشورهای غربی علیه نیروهای مسلح
  • سپاه نبود داعش تا پشت درب پارلمان اروپا و قلب آمریکا نفوذ می‌کرد
  • واکنش وزارت خارجه به اعمال تحریم برخی از کشورهای غربی علیه نیروهای مسلح ایران
  • پهپاد آمریکا و نفتکش انگلیس هدف قرار گرفت
  • ارسال تجهیزات و نیروهای کمکی به پایگاه‌های اشغالگران آمریکایی در سوریه
  • ایروانی: ادامه حضور غیرقانونی نیروهای آمریکایی منشأ اصلی بی‌ثباتی در سوریه است
  • گاز N۲O در قلیان اکسیژن لقب روانگردان نیز دارد